Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

Τραγωδία Αίγινας: Το κρυφό γιοτ που φυγάδευσε τον 77χρονο και τα "ορφανά" αποτυπώματα [έγγραφο]


Το «Duende II», η 18μετρη θαλαμηγός που έστειλε κρυφά το βοηθητικό βαρκάκι να σώσει τον υπεύθυνο της ναυτικής τραγωδίας, αγνοώντας επιδεικτικά τους τραυματισμένους ναυαγούς, αποδείχθηκε το «μεγάλο αδελφάκι» του ταχύπλοου-φονιά...



Τα μυστήρια λύνονται το ένα μετά το άλλο, όπως αναφέρει το protothema.gr, όμως τα ερωτήματα παραμένουν αμείλικτα και περιμένουν απαντήσεις από μια Πολιτεία που αρνείται να αποδεχθεί ότι ο χρόνος την έχει ξεπεράσει και προσπαθεί με λογικές άλλων δεκαετιών να χειριστεί σύγχρονα προβλήματα. Οπως ακριβώς έκανε και ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, που δεν αποδεχόταν τη φθορά του χρόνου και με τις ευλογίες του συστήματος συνέχιζε να συμπεριφέρεται σαν έφηβος.

Η 18μετρη θαλαμηγός «Duende II», που αποδείχθηκε το «μεγάλο αδελφάκι» του ταχύπλοου-φονιά, αγκυροβολημένη στο λιμάνι της Αίγινας. Από το σκάφος αυτό στάλθηκε κρυφά το βοηθητικό βαρκάκι για να παραλάβει τον 77χρονο δράστη

Η προσπάθεια διαφυγής του 77χρονου από το νησί βαφτίστηκε κίνηση για την εκτόνωση της λαϊκής οργής και η ανεξήγητη 3ωρη καθυστέρηση στη σύλληψή του δράστη από το Λιμενικό και την Αστυνομία (παραδόθηκε μόνος του) παραμένει χωρίς αιτιολογία. Ενδεικτικό της εικόνας διάλυσης που εμφανίζουν οι κρατικές υπηρεσίες είναι το γεγονός ότι η 65χρονη φίλη και νοσοκόμα του Λυκουρέζου Ντότη Καρακάση έφυγε με οτοστόπ σαν κυνηγημένη από την Πέρδικα, πήρε στη συνέχεια το πλοίο της γραμμής για τον Πειραιά και κλείστηκε στο σπίτι της στην Αθήνα. Αστυνομία και Λιμενικό υποτίθεται ότι την έψαχναν και δεν μπορούσαν να τη βρουν πουθενά. Τελικά, όμως, η ίδια τηλεφώνησε και έδωσε το στίγμα της μετά από μια εβδομάδα!

Οι πέντε επιβαίνοντες του «Duende II»

Χρειάστηκε να περάσει μια εβδομάδα για να ξεκαθαρίσει το μυστήριο με την άγνωστη θαλαμηγό που έστειλε το tender για να αποδράσει ο Λουκουρέζος από το φονικό ταχύπλοο που έμπαζε νερά και το σημείο της τραγωδίας. Αφού χρειάστηκε να φουντώσουν οι φήμες για το περίεργο γιοτ, τον ιδιοκτήτη του και τους επιβαίνοντές του, ξεκαθαρίστηκε τελικά το θέμα, χωρίς όμως κανένα από τα πέντε πρόσωπα που βρίσκονταν στη θαλαμηγό την ώρα του δραματικού σκηνικού να κληθεί να δώσει εξηγήσεις στο Λιμενικό.
Το «Duende II», το οποίο βρισκόταν 6 ναυτικά μίλια από τη Μονή, κοντά στο Αγκίστρι, την ώρα που το φονικό ταχύπλοο του Λυκουρέζου «έσκιζε» τη λάντζα με τους τουρίστες, ανήκει σε μια παναμαϊκή εταιρεία συμφερόντων της 73χρονης Ελβετίδας, κολλητής φίλης του Λυκουρέζου και χρηματοδότη της ΜΚΟ που ο ίδιος δημιούργησε.

Η συγκεκριμένη γυναίκα που ονομάζεται Νίνα βρισκόταν στο σκάφος μαζί με τέσσερις ηλικιωμένες φίλες της, τον καπετάνιο και φίλο του Λυκουρέζου, Νεκτάριο Λεούση, και τρεις αλλοδαπούς ναύτες. Ο ένας από αυτούς, ο Μιχαήλ Οσκαρ Νταβίντ, πήρε εντολή να πάρει το tender, να πλησιάσει το «Duende Ι» να πάρει τον Λυκουρέζο και να τον οδηγήσει στον Φάρο, ένα ερημικό λιμανάκι της Αίγινας. Το ποιος έδωσε εντολή να γίνει αυτή η κίνηση, αγνοώντας τους τραυματίες και τους νεκρούς, δεν έχει διευκρινιστεί απολύτως, αν και στην κατάθεση που έδωσε στην ασφαλιστική εταιρεία και όχι στο Λιμενικό ο πλοίαρχος του «Duende II» Νεκτάριος Λεούσης (ο μόνος απ’ όσους βρίσκονταν στην πολυτελή θαλαμηγό) είπε ότι αυτός το έκανε μετά από τηλεφωνική επαφή που είχε με έναν φίλο του Θρασύβουλου Λυκουρέζου.

Το μυστήριο δεν σταματά εκεί, αφού βγαίνοντας στην ακτή ο 77χρονος δεν πήγε να παραδοθεί στο Λιμενικό ή την Αστυνομία, αλλά προτίμησε να εξαφανιστεί για τρεις ώρες με το αυτοκίνητο μιας φίλης του, της Λιλής, η οποία πήρε εντολή να τον παραλάβει. Το πού πήγε και για ποιον λόγο προτίμησε να κρυφτεί για τρεις ώρες κανείς δεν το ξέρει, απ’ ό,τι φαίνεται όμως εκεί επικεντρώθηκε το Συμβούλιο Εφετών για να αποφασίσει την προφυλάκισή του, εκτιμώντας ότι προσπάθησε να διαφύγει.

Τα μυστήρια των δύο «Duende»

Το ταχύπλοο του Λυκουρέζου και τη 18μετρη θαλαμηγός της Ελβετίδας φίλης του δένουν περίεργες συμπτώσεις και πρόσωπα. Το «Duende», που έκοψε στα δύο την «Αντωνία» και έστειλε στον θάνατο τέσσερις ανθρώπους αγοράστηκε από τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο το 2008. Νονά του ταχύπλοου είναι η 73χρονη Ελβετίδα (duende στα ισπανικά ή σε διάλεκτο της Ουρουγουάης σημαίνει καλό πνεύμα του δάσους), η οποία την εποχή εκείνη στεκόταν στο πλευρό του πρώην συμφοιτητή της για να τον βοηθήσει να ξεπεράσει τον χαμό του γιου του. Για έναν χρόνο το μικρό σκάφος βρίσκεται στο όνομα του 77χρονου και το 2009 μεταβιβάζεται σε μια εταιρεία που ανήκει στον στενό φίλο του Λυκουρέζου, Τζορτζ Κρουσανιωτάκη, ο οποίος μένει μόνιμα στο Λονδίνο. Ο συγκεκριμένος, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, ίσως και να μην έχει ανέβει ποτέ στο σκάφος. Μετά τη μεταβίβαση, μάλιστα, το παραχώρησε με πληρεξούσιο για χρήση στον Λυκουρέζο. Ο Κρουσανιωτάκης την ημέρα του δυστυχήματος βρισκόταν σε καφέ του Κολωνακίου και την επόμενη μέρα θα πέταγε για το Λονδίνο. Οταν πληροφορήθηκε για το συμβάν στο οποίο εμπλέκεται άμεσα το σκάφος της ιδιοκτησίας του, πήρε το πρώτο πλοίο, έφτασε στην Αίγινα και μαζί με τη σύζυγό του κατέθεσαν στο Λιμεναρχείο.

Την εποχή που το «Duende» αλλάζει χέρια, όπως λένε όσοι γνωρίζουν, για φορολογικούς λόγους, αφού ο Λυκουρέζος δεν σταμάτησε ποτέ να το χρησιμοποιεί, μια 18μετρη θαλαμηγός με το ίδιο όνομα εμφανίζεται στο λιμάνι της Αίγινας. Ηταν 2011 όταν το «Duende II» μπήκε για πρώτη φορά στο νησί και από τότε έμεινε εκεί. Ως ιδιοκτήτρια εμφανίζεται μια εταιρεία στον Παναμά συμφερόντων της 73χρονης Ελβετίδας φίλης του Λυκουρέζου, η οποία επισήμως φαίνεται να αγόρασε το σκάφος για να περνά μερικές ημέρες τον χρόνο στην Αίγινα δίπλα στον 77χρονο πρώην συμφοιτητή της, με τον οποίο είχε αναπτύξει έναν ισχυρό δεσμό από τα ανέμελα σπουδαστικά χρόνια της Ελβετίας. Μάλιστα, είναι τόσο στενή η σχέση των δύο σκαφών που μοιράζονται ακόμη και το ίδιο όνομα, ενώ τη μέρα της τραγωδίας βρίσκονταν σε απόσταση έξι ναυτικών μιλίων το ένα από το άλλο.

Θρίλερ με τα αποτυπώματα

Γεμάτη αντιφάσεις και ανεξιχνίαστα σημεία είναι η δικογραφία των 2.000 σελίδων που έφτασε στα χέρια των δικηγόρων των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στην Αίγινα την Παρασκευή.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο Σπύρο Βλάσση, οι καταθέσεις των εμπλεκομένων όπως και του ίδιου του κατηγορουμένου είναι «προβληματικές» όπως λέει χαρακτηριστικά στον Ελεύθερο Τύπο καθώς εμφανίζουν μεταξύ τους σοβαρές διαφορές ως προς τα γεγονότα, ενώ εκκρεμεί ακόμα η έκθεση των εμπειρογνωμόνων που εξέτασαν το ταχύπλοο καθώς σε αναμονή είναι και ο διορισμός από την πλευρά των θυμάτων των τεχνικών συμβούλων που θα συμμετέχουν και θα ελέγξουν τη διαδικασία.
Ο κ. Βλάσσης ζήτησε επίσης να γίνει αναπαράσταση του συμβάντος, με τη συμμετοχή όλων όσοι επέβαιναν στο ταχύπλοο. «Θα πρέπει να πάνε τα πρόσωπα αυτά ακριβώς στον τόπο που ξεκίνησε το ταξίδι. Να ανέβουν αναπαριστώντας το ταξίδι, να ανέβουν οι ίδιοι επί του σκάφους, να δούμε πώς ανέβηκαν. Να κάνουν το ταξίδι, έστω και με τη συγκεκριμένη ταχύτητα που ισχυρίζεται ο ίδιος, τα 21 μίλια. Και μετά να αποβιβαστούν στα φουσκωτά, όπως αποβιβάστηκαν και να βγουν στην ξηρά. Δεν είναι καθόλου υπερβολικό, το θεωρούμε επιβεβλημένο τόσο λόγω των υπαρκτών αντιφάσεων στις καταθέσεις όσο για το ιδιαίτερα περίεργο αφήγημα της όλης υπόθεσης ότι 4 ηλικιωμένοι προκάλεσαν ένα τέτοιο ατύχημα με τέτοια ταχύτητα κ.τ.λ.».

Έγγραφο της Ασφάλειας

Όσα έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας, όπως η συγκλονιστική δήλωση του 26χρονου Γιώργου Λαμπρακόπουλου στον «Ελεύθερο Τύπο», που δηλώνει ότι είδε ένα ζευγάρι που δεν ήταν ηλικιωμένο πάνω στο μοιραίο ταχύπλοο, γεννούν νέα ερωτήματα για το τι πραγματικά συνέβη εκείνο το πρωινό. Επιπλέον, σύμφωνα με έγγραφο του κλιμακίου της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ασφάλειας Αττικής που έστειλε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, βρέθηκε μόνο ένα ταυτοποιημένο δακτυλικό αποτύπωμα του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου πάνω στο ταχύπλοο και συγκεκριμένα στο χειριστήριο της μηχανής όχι όμως στο τιμόνι και ένα ακόμα αποτύπωμα του φίλου του Χρήστου Μαλτέζου πάνω στον ανεμοθώρακα του σκάφους, ενώ αρκετά ακόμα δακτυλικά αποτυπώματα που εντοπίστηκαν δεν έχουν ταυτοποιηθεί.

Ο κ. Βλάσσης δεν θέλησε να σχολιάσει το έγγραφο που έφερε στο φως η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όμως σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε αφήσει πολλάκις ανοικτό το ενδεχόμενο τόσο ο οδηγός του ταχύπλοου να ήταν άλλο πρόσωπο, όσο και το ταχύπλοο να ήταν στον αυτόματο πιλότο. Ενα από τα σημαντικότερα θέματα το οποίο είχαν από την πρώτη στιγμή αναδείξει οι δικηγόροι των θυμάτων ήταν και παραμένει το γεγονός της εγκατάλειψης. «Είναι αδιανόητο ότι έτρεξαν να διαφύγουν αφήνοντας τους ναυαγούς που οι ίδιοι προκάλεσαν αβοήθητους» υπογραμμίζει ξανά στον Ελεύθερο Τύπο.

Δεν βρίσκουν αποτυπώματα του Λυκουρέζου στο τιμόνι!

Σύμφωνα με το έγγραφο που αποκαλύπτει το Πρώτο Θέμα, βρέθηκαν πολλά αποτυπώματα αταυτοποίητα, αλλά και τα αποτυπώματα του Θρασύβουλου Λυκουρέζου και του Χρήστου Μαλτέζου, ο οποίος μετέβη αμέσως μετά το συμβάν στο σημείο για να παραλάβει τους επιβαίνοντες. Μάλιστα το Λιμεναρχείο της Αίγινας ζήτησε μια μέρα μετά το συμβάν την ταυτοποίηση δακτυλικών αποτυπωμάτων για να διαπιστωθεί ποιος οδηγούσε το συγκεκριμένο σκαρί.

Ειδικότερα το έγγραφο της Αστυνομίας αναφέρει: «Ενα τμήμα παλαμικού που βρέθηκε στη μεταλλική επιφάνεια του χειριστηρίου μηχανών με το αποτύπωμα της δεξιάς παλάμης του υπό στοιχεία Λυκουρέζος Θρασύβουλος του Παναγιώτη και της Ρόζας-Λίζας, γεννηθείς 1939 στην Αθήνα, κάτοικος Αίγινας, περιοχή Αγιοι Ασώματοι.  Ενα τμήμα δακτυλικού που βρέθηκε στην εξωτερική επιφάνεια εμπρόσθιου πλαστικού ανεμοθώρακα μπροστά στην κονσόλα οθόνης τιμονιού με το αποτύπωμα του δεξιού μεσαίου του υπό στοιχεία Μαλτέζος Χρήστος του Χαραλάμπους και της Γεωργίας, γεννηθείς 1971 στο Μοσχάτο Αττικής, κάτοικος Αίγινας στην περιοχή Αγιοι Ασώματοι. Τμήματα αποτυπωμάτων παραμένουν ανόμοια με τα αποτυπώματα των ανωτέρω διαπιστωθέντων».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.