Κυριακή, 4 Σεπτεμβρίου 2016

Ξεκινά πρόωρα η δεύτερη αξιολόγηση! Τι περιμένουμε σε μεσοπρόθεσμο, τράπεζες, εργασιακό


Οι θεσμοί αποφάσισαν - μετά από ένα δίμηνο "μορατόριουμ" χαμηλών τόνων - να… σφίξουν τα "λουριά" στην ελληνική κυβέρνηση. Και αυτό έγινε φανερό τις τελευταίες ημέρες και μέσα από αλλεπάλληλες δημόσιες τοποθετήσεις τους, αλλά και από την περίφημη επιστολή Κομισιόν για το θέμα ΕΛΣΤΑΤ...



Έτσι οι δανειστές εξετάζουν αντί για τον Οκτώβριο (σ.σ. από 17/10) να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο την 2η αξιολόγηση. Δηλαδή η αξιολόγηση να ξεκινήσει παράλληλα με τον έλεγχο των 15 προαπαιτούμενων που θα οδηγήσουν στην αποδέσμευση των 2,8 δισ. ευρώ κατά την προγραμματισμένη κάθοδό τους στις 12- 16 Σεπτεμβρίου.

Η πρόθεση αυτή έγινε φανερή στην συνέντευξη του επικεφαλής του ESM στα "ΝΕΑ" και αποτελεί συνέχεια της "κόκκινης κάρτας" των θεσμών για χαμηλότερα πλεονάσματα και για γενικότερες αλλαγές στο μνημόνιο (πχ στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων). Ακολούθησε όμως και τους "τριγμούς" που προκάλεσε το θέμα της δίωξης του πρώην προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), Klaus Regling σε ερώτημα για το πότε θα ξεκινήσει η 2η αξιολόγηση είπε ότι "μπορεί να αρχίσει και νωρίτερα, παράλληλα, γιατί η 2η αξιολόγηση αφορά σημαντικά θέματα πολιτικής και θα πάρει λίγο χρόνο, όσο νωρίτερα σημειώσουμε πρόοδο, τόσο καλύτερα".

Αλλά και η κυβέρνηση "προσαρμόζεται" προσανατολιζόμενη πλέον να καταθέσει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα τον Οκτώβριο χωρίς αλλαγή στόχου (3,5% του ΑΕΠ πρωτογενή πλεονάσματα μετά το 2018) αλλά με "αστερίσκο" που θα δηλώνει την πρόθεση/βούλησή της για χαμηλότερους δημοσιονομικούς στόχους τους οποίους θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται.

Ο λόγος για μια θέση η οποία άλλωστε επαναδιατυπώνεται από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη. Μιλώντας στην εφημερίδα το "Κεφάλαιο" που κυκλοφορεί αναφέρει ότι "η διατήρηση των πλεονασμάτων σε υψηλά επίπεδα είναι κοινωνικά ανέφικτη και οικονομικά αναποτελεσματική".

Ο αντιπρόεδρος στην ίδια συνέντευξη αναφέρεται και στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων. Τοποθετείται ξεκάθαρα στις αποκλίσεις απόψεων κυβερνητικών στελεχών λέγοντας ότι "διαφοροποιήσεις και προσωπικές στρατηγικές δεν έχουν λογική ούτε βοηθούν στο έργο της κυβέρνησης". Ωστόσο, αφήνει ξεκάθαρα περιθώριο για αλλαγές στο νόμο για τα ΔΣ τραπεζών επισημαίνοντας ότι "τα κριτήρια που έχουν θεσμοθετηθεί υπερβαίνουν κατά πολύ τα κριτήρια (fit and proper) που αναφέρονται στις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες. Ορισμένα από αυτά είναι προβληματικά και αυτό έχει ήδη φανεί αλλά δεν ομολογείται ανοιχτά. Προσωπικά, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αργά ή γρήγορα θα αλλάξουν".

Η δεύτερη αξιολόγηση υπενθυμίζεται ότι συνδέεται με τη ψήφιση από τη Βουλή του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Πολιτικής 2017-2020, με την ολοκλήρωση της 1ης φάσης του εξορθολογισμού των ειδικών μισθολογίων, την τροποποίηση του νομικού πλαισίου για την εξωδικαστική διευθέτηση των κόκκινων δανείων, αλλά και την αλλαγή του πλαισίου των ομαδικών απολύσεων, της συνδικαλιστικής δράσης και των συλλογικών διαπραγματεύσεων σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.

Προβλέπει επίσης την μεταφορά στο νέο Ταμείο της δεύτερης ομάδας των ΔΕΚΟ, την ολοκλήρωση της επιλογής του διοικητικού συμβουλίου του Υπερταμείου, την θέσπιση/ενεργοποίηση των παρεμβάσεων του ΟΟΣΑ αναφορικά με την εργαλειοθήκη για τα μη συνταγογραφούμενα φαρμακευτικά προϊόντα, τις αλλαγές στα νομοθετικώς κατοχυρωμένα επαγγέλματα και πολλές άλλες παρεμβάσεις.

capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.