Καθημερινά εμπλεκόμαστε όλο και περισσότερο. Και δίνουμε όλο και περισσότερα χρήματα. Ακόμη και οι περιβόητοι S-300, που υποτίθεται ότι δεν είχαν την έγκριση του ΝΑΤΟ μπήκαν στο παιχνίδι...
Αυξάνεται καθημερινά η πολεμική ετοιμότητα των ελληνικών πολεμικών αεροδρομίων της Δυτικής Ελλάδας (Άκτιο, Άραξος, Ανδραβίδα) και της Κρήτης, καθώς και των βάσεων αντιαεροπορικών πυραύλων S-300PMU1 στην Κρήτη, όπου τα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της αντιαεροπορικής Μοίρας, τουλάχιστον, δείχνει ότι μπορεί να λειτουργήσει παρά το γεγονός ότι συντηρείται εξαιρετικά φτωχά λόγω της μη υπογραφής σύμβασης υποστήριξης με την Ρωσία.
Και ενώ δεν είχαν βρεθεί 600.000 ευρώ για να καταστούν επιχερησιακοί οι S-300PMU1 με αποτέλεσμα η Κρήτη να είναι ακάλυπτη απέναντι στην βαλλιστική απειλή των λιβυκών βλημάτων εδάφους-εδάφους SCUD, τώρα θα διατίθενται καθημερινά 5 εκατ. ευρώ για την φιλοξενία των ξένων μαχητικών.
Η βάση της Σούδας και το λιμάνι της Καλαμάτας
Επίσης ο ναύσταθμος της Σούδας, όπου ελλιμενίζονται τα αμερικναικά πολεμικά σκάφη, αλλά και το λιμάνι της Καλαμάτας και πιθανότατα κα άλλα λιμάνια της νοτίου Ελλάδος, ετοιμάζονται να υποδεχθούν αμερικανικά και συμμαχικά πλοία.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη ανάπτυξη ξένων στρατιωτικών δυνάμεων στη χώρα από την εποχή του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου, όταν είχαν έρθει ακόμα και αποικιακά στρατεύματα και είχαν πολεμήσει στην Μακεδονία.
Κάθε ημέρα υπολογίζεται ότι θα κοστίζει περίπου 5 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο (καύσιμα, διατροφή, υποστήριξης, έκτακτος συναγερμός Ε.Δ. κλπ) η φιλοξενία όλων αυτών των δυνάμεων στον ελληνικό κρατικό Προϋπολογισμό. Δαπάνη που βέβαια θα καλυφθεί 100% από εθνικά κονδύλια. Όλα αυτά χωρίς την συμμετοχή των ελληνικών δυνάμων που ανάλογα με το εύρος της θα κοστίσει στην Ελλάδα 1,5-3 εκατ. ευρώ επιπλέον.
Συνολικά υπολογίζεται ότι θα αφιχθούν. Μέχρ σήμερα έχουν αφιχθεί 8 βελγικά μαχητικά F-16 MLU, σήμερα αναμένεται η άφιξη άλλων 6 Mirage 2000-5 από το Κατάρ, εκκρεμεί η έλευση 10 Τyphoon και 8 Tornado GR4 από την Βρετανία, άξι νορβηγικών F-16 και πιθανόν και μαχητικών F-16 από τα ΗΑΕ. Τα 24 μαχητικά (12 Mirage 2000-5 και 12 F-16) των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων δεν έγιναν δεκτά στην Μάλτα και δεν υπάρχει κανένα άλλο αεροδρόμιο που να μπορεί να τα φιλοξενήσει.
Κατ'άυτό τον τρόπο μπορεί να χρειαστεί η ενεργοποίηση και πέμπτης βάσης, πέρα από τις τέσσερις (Άκτιο, Ανδραβίδα, Άραξος, Σούδα) που ήδη έχουν διατεθεί και αυτή να είναι η Καλαμάτα, ενώ και το αεροδόμιο της Ρόδου είναι έτοιμο να ενεργοποηθεί για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Μεγάλο βάρος έχει δοθεί στην έγκαιρη προειδοποίηση, λόγω της βαλλιστικής και κατά δεύτερον βαλλιστικής απειλής που συνιστά η Λιβύη, η οποία δείχνει μέχρι στιγμής υψηλή απορροφητικότητα στις συμμαχικές επιδρομές. Χαρακτηριστικό είναι ότι χθες οι πιστές στον Λϊβυο ηγέτη δυνάμεις, εν μέσω βομβαδρισμών, κατέλαβαν την πόλη Μισράτα
Δεν είναι καθόλου τυχαία η βάση της Σούδας. Ούτε ο ρόλος της στην γεωπολιτική σκακιέρα της Μεσογείου. Άλλωστε, στους κύκλους της διεθνούς διπλωματίας, η Κρήτη έχει το παρατσούκλι του "μεγάλου αεροπλανοφόρου". Όπως και η Κύπρος.
Από τη βάση της Σούδας, ένα μαχητικό αεροσκάφος μπορεί να προσεγγίσει τους στόχους του στη Βεγγάζη μέσα σε 20 λεπτά, ενώ χρόνο τριών λεπτών χρειάζεται ένα λιβυκό βλήμα SCUD-C από την βόρεια ακτή της Λιβής για να πλήξει την Κρήτη. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η Ελλάδα αποτελεί αυτή την στιγμή το προκεχωρημένο φυλάκιο βομβαρδισμού της Λιβύης.
Ταυτόχρονα σε συνεγερμό έχουν τεθεί και οι υπηρεσίες πληροφοριών, ακθώς υπάρχουν χιλιάδες Λίβυοι στην Ελλάδα προσκείμενοι στο νυν καθεστώς και θεωρείται εξαιρετικά πιθανόν να θελήσουν να προβούν σε ενδεχόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις.
(planet-greece με πληροφορίες από defencenet.gr )
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.