Πακτωλός χρημάτων από τους Έλληνες εφοπλιστές, που θα μπορούσαν σε μεγάλο βαθμό να σώσουν την οικονομία της χώρας, πέφτουν σε ναυπηγεία εκτός Ελλάδος. Η πρόκληση είναι διπλή. Τόσο από τους ανθέλληνες (εκ των πράξεών τους) εφοπλιστές, όσο και από τους ανύπαρκτους πολιτικούς και το διαλυμένο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Διαβάστε και εξοργιστείτε....
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2011, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 439 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 40,67 εκ.dwt, σύμφωνα με στοιχεία της HIS Fairplay World Shipping Encyclopedia που δημοσιοποίησε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Επιπροσθέτως στο πρώτο τετράμηνο του 2012 παραγγέλθηκαν άλλα 38 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny.
Όσον αφορά τους τύπους των ποντοπόρων που παραγγέλθηκαν, από τα 439 πλοία ελληνικών συμφερόντων της HIS Fairplay World Shipping Encyclopedia, 152 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 27,45% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt).
Δεξαμενόπλοια
Ειδικότερα, 67 είναι δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 28,10% του παγκόσμιου dwt, 30 είναι δεξαμενόπλοια LNG και LPG που αντιστοιχούν στο 39,34% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 55 είναι product tankers που αντιστοιχούν στο 18,64% (dwt) της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Φορτηγά
Ακόμα 220 από τα 439 είναι φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 12,73% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 60 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν σε 10,40% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 7 είναι πλοία διαφόρων τύπων.
Εξειδικευμένα πλοία
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2011 υποδηλώνουν μία τάση προς τα εξειδικευμένα πλοία όπως τα LNG πλοία, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σε πλοία εξόρυξης πετρελαίου (drilling ships).
Προφίλ
Το ηλικιακό προφίλ του ελληνικής σημαίας στόλου το 2011 ήταν 11,3 έτη -με 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών- συγκρινόμενο με 17 έτη για το 2000, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,8 έτη και του ελληνόκτη του στόλου 10,5 έτη.
Αν είσασταν εσείς στη θέση των εφοπλιστών, θα εμπιστευόσασταν τα ανύπαρκτα πλεον ελληνικά ναυπηγεία για τα νέα σκάφη σας; Για να θυμηθούμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπεργίες
Κακώς νοούμενος συνδικαλισμός
Εξοργιστική φορολογία
Υψηλό κόστος
Αμφίβολη ημερομηνία παράδοσης
Γραφειοκρατία
Ασταθής νομοθεσία
Διαπλοκή
Όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο για λάδι
Ανύπαρκτη κρατική στήριξη - έστω και με λόγια
Παροιμιώδης αδιαφορία από τους πάντες
Θέλετε κι άλλα;
Γιατί να μην πάει ο Χ εφοπλιστής με τα ωραία του λεφτά σε Κορέα ή Κίνα που όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι ανύπαρκτα και όλοι κάνουν κωλοτούμπες για να πάρουν τη δουλειά; Ακόμα κι οι Τουρκαλάδες μας ξεπέρασαν σε ναυπηγεία και σχετικές υπηρεσίες.
Όπα μεγάλε πολύ φόρα πήρες , θες να μιλήσουμε επώνυμα ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε λένε Ηρακλή Κουτούλα και εργάζομαι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας .
Μιλάς για απεργίες , που τις είδες ; εμείς στα Ναυπηγεία μας είμαστε 6 μήνες απλήρωτοι και όμως συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και τελειώνουμε στην ώρα τους τα ελάχιστα πλοία που μας έρχονται για επισκευές .
Μιλάς για κακώς νοούμενο συνδικαλισμό , μάλλον μπερδεύεις τα Ναυπηγεία με τα καρνάγια . Δηλαδή 6 μήνες που έχουμε να πληρωθούμε και όμως προσπαθούμε να κρατήσουμε το Ναυπηγείο μας αυτό το λές κακώς νοούμενο συνδικαλισμό .
Πες μας τι δουλειά κάνεις , μιλάς για απεργίες , μόνο εάν είσαι εφοπλιστής έχεις πρόβλημα με τις απεργίες . Να σε πληροφορήσω ότι εδώ και χρόνια η απεργία είναι το όπλο του εργάτη για να μην μπορούν να κάνουν κάποιοι ότι θέλουν , ξέρεις και οι εργάτες έχουν ψυχή , οικογένεια και δικαίωμα στην ζωή , η εποχή με τους δούλους στην ΕΛΛΑΔΑ μας τελείωσε εδώ και χρόνια . Όλα τα κράτη που αναφέρεις δυστυχώς τον εργάτη τον έχουν σαν δούλο . Εσύ στον χώρο εργασίας σου δεν έχεις κερδίσει τίποτα ακόμα δουλεύεις σαν δούλος , εάν ναι και σου αρέσει δικαίωμα σου .
Μιλάς για χρόνο παράδοσης , να σε πληροφορήσω άλλη μία φορά γιατί μάλλον είσαι άσχετος , στα Ναυπηγεία μας ότι μας έχει ανατεθεί τα τελευταία χρόνια , το παραδώσαμε στην ώρα του και πιο μπροστά .
Όσο για την ποιότητα κατασκευής και εργασίας συγκρίνεται μόνο με χώρες της Ευρώπης και σε καμία περίπτωση με τα κινεζάκια σου και τα τουρκάκια σου .Τα ποιο απλά καραβάκια που φτιάξαμε πρόσφατε ήταν δυο επιβατικά ( παντόφλες ) , είναι τα μοναδικά που περάσανε Ωκεανό ( τον Ατλαντικό ) εάν και αυτό δεν σου λέει τίποτα για ποιότητα τότε έχεις πρόβλημα .
Μιλάς για μεγάλο κόστος , μεγάλε στην Ελλάδα ζεις θα έχεις και το αντίστοιχο κόστος αλλιώς πήγαινε ζήσε στην κινα και στην τουρκία . Αλλά και από την άλλη το κόστος είναι λιγότερο από χώρες όπως γερμανία , Σουηδία Νορβηγία Γαλλία κ.τ.λ που και εκεί φτιάχνουν καράβια ΕΛΛΗΝΙΚΑ .
Εάν ψάχνεις για καλύτερες τιμές τότε να μιλήσεις στις Κυβερνήσεις που επιχορηγούν τους εφοπλιστές να φτιάξουν καράβια στην κινα και όχι στην ΕΛΛΑΔΑ .
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΑΣ ΠΟΝΑΕΙ , ΔΥΟ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΟΥΣΑΝ , ΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ , ΠΑΝΩ ΑΠΩ 15.000 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΘΑ ΤΡΩΓΑΝΕ ΨΩΜΑΚΙ .
Μάλλον εδώ δεν θες να κάνουμε κολωτούμπες να στήσουμε κόλΩ θες .
Εάν πιστεύεις ότι όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο για λάδι , τότε βάλε στο δικό σου λάδι και βάλτο εκεί που ξέρεις για να γλιστράει καλύτερα .
Συγνώμη από το blog για το ύφος αλλά έχω βαρεθεί άσχετοι και ανθέλληνες να κάνουνε κουμάντο στις ζωές μας , 3 Ναυπηγεία κλείνουνε η ζώνη έχει κλείσει εδώ και χρόνια και αυτοί ακόμα ζητάνε ευθύνες από τους ΕΡΓΑΤΕΣ .
ΘΕΛΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ;
Υ.Γ στην κινα κορέα τουρκία κ.τλ καθυστερήσεις δεν υπάρχουν ;
"Εάν πιστεύεις ότι όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο για λάδι , τότε βάλε στο δικό σου λάδι και βάλτο εκεί που ξέρεις για να γλιστράει καλύτερα ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεκινώ με το παραπάνω σχόλιο σου το που φανερώνει και την ποιότητά σου....
Μάλλον δε θα χρειαστεί να βάλει το χέρι του πουθενά "κύριε", γιατί αυτό με τις ανεύθυνες πράξεις σας το έχετε ήδη κάνει εσεις οι συνδικαλιστές και το βάλατε εκεί που ξέρετε, μέχρι τον αγκώνα....απεργίες με το παραμικρό (μέχρι επειδή σας άλλαζαν τη μάρκα από το γάλα που σας δίνανε)κια ναι κακώς νοούμενος συνδικαλισμός....μήπως δεν ήταν έτσι;;;
Όσον αφορά τα τελευταία χρόνια που παραδίδατε εγκαίρως, είδατε σε τι χάλι φτάστε την κατάσταση και (μάλον;;;;) ξυπνήσατε....
Λες πως: "η απεργία είναι το όπλο του εργάτη" και θα συμφωνήσω...μόνο που εσείς, ασκώντας το δικαίωμα αυτό καταχρηστικά το όπλο αυτό το στρέψατε εναντίων σας. Επίσης λες: "η εποχή με τους δούλους στην ΕΛΛΑΔΑ μας τελείωσε εδώ και χρόνια". Δυστυχώς με κάτι ανεύθυνες συμπεριφορές σαν τη δική σας να σε πληροφορήσω πως μόλις τώρα αρχίζει....
Όσον τέλος αφορά το κόστος, εσύ αν ήσουν εφοπλιστής θα λειτουργούσες σαν "ευαγές ίδρυμα";;; Φυσικό είναι οι άνθρωποι να θέλουν να περιορίσουν το κόστος και φυσικό θα ήταν και σεις να προσπαθήσεται να γίνεται πιο ανταγωνιστικοί, αλλά σας "έφαγε" η κομμουνιστική ιδεολογία και αυτό πληρώνεται τώρα, εσείς και (δυστυχώς) και οι οικογένειές σας...
Αμναφορικά τέλος με όλα τα υπόλοιπα:
Εξοργιστική φορολογία
Υψηλό κόστος
Αμφίβολη ημερομηνία παράδοσης
Γραφειοκρατία
Ασταθής νομοθεσία
Διαπλοκή
Όλοι περιμένουν με το χέρι απλωμένο για λάδι
Ανύπαρκτη κρατική στήριξη - έστω και με λόγια
Παροιμιώδης αδιαφορία από τους πάντες, δεν αφορούν προφανώς τους εργαζομένους.....
Αυτά λοιπόν "κύριε" και για να ξέρεις πως όλοι μπορούν να πέσουν σε επίπεδο σαν το δικό σου, αν δε βρίσκεις λάδι(που μάλλον λόγο αναδουλειάς δε θα βρίσκεις) σου προτείνω το σάλιο.....
Φίλε Ηρακλή Κουτούλα ο ανώνυμος έχει δίκαιο και αν εσύ είσαι νέος δεν πρέπει να ξεχνάς ποιος και με ποια πολιτική οδήγησε σε απαξίωση και τα ναυπηγεία και τις βιομηχανίες και γενικά την οικονομική ζωή της χώρας. Να θυμάσαι και να μην ξεχνάς ότι η πολιτική Ανδρέα Παπανδρέου, με την βοήθεια της αριστεράς, διέλυσε τα πάντα σε όλους τους τομείς με όπλο την απεργία , τους επιτρόπους, τους εγκάθετους σε όλες τις επιχειρήσεις, του αγροτικούς συνεταιρισμούς και ότι άλλο μπορείς να προσθέσεις. Έκλεισε βιομηχανικές μονάδες αλλά και βιοτεχνίες για να Φθάσουμε σήμερα στο σημείο η βιομηχανική περιοχή Ιωαννίνων να έχει μετατραπεί σε αποθήκες σούπερ-μάρκετ, σε αρτοποιεία και σε μονάδες του ενός εργαζόμενου. Και όλα αυτά βάσει σχεδίου για να φθάσουμε στο σημερινό μας χάλι του μνημονίου. Οδυσσεύς
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια άλλη μία φορά επιμένω , μπερδεύεται τα Ναυπηγεία με τα κανάργια και ποιο σωστά ακόμα , τα οργανωμένα Ναυπηγεία με τα κανάργια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις απεργίες για τα γάλατα να τις γράψεις σε αυτούς που τις έκαναν , όχι σε εμένα και όχι σε οργανωμένα Ναυπηγεία .
Βγάλε συμπεράσματά για την ποιότητά μου ( για το χεράκι με το λαδάκι που σου είπα που να βάλεις ) αλλά ευτυχώς σε καμία περίπτωση η ποιότητα μου δεν έχει καμία σχέση με την δικιά σου . Μιλάς για ποιότητα ανθρώπου που μιλάει για κόστος στην Ελλάδα συγκρίνοντας την με τριτοκοσμικές χώρες …….
Στο θέμα μας , εάν αυτά που γράφεις δεν αφορούν τους εργαζόμενους σε πληροφορώ ότι όλα αυτά τα χρησιμοποιούν κάποιοι για εύκολα και ψευδή ως ένα βαθμό παραδείγματα , για να δικαιολογήσουν την εφοπλιστική τους ανυπαρξία στην Ελλάδα . Στο ξαναγράφω μιλάς για Ελλάδα θα μιλάς για κόστος ζωής στην Ελλάδα άρα και για κόστος έργου στην Ελλάδα . Εάν δεν σου αρέσει μείνε τουρκία και κινα .
Εάν η εποχή με τους δούλους αρχίζει τώρα και το λές με τόση χαρά , κακό δικό σας ……
Στην τελική δείχνεται ακριβώς τι θέλετε , τι ζητάτε . Φτηνά εργατικά χέρια για μεγαλύτερο κέρδος .
Όσο για την εποχή ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ πείτε μου ποιο πολλά κέρδη ποιοι είχανε οι Εργάτες ή οι εφοπλιστές 40 χρόνια τώρα .
Για το κκε δυστυχώς θα συμφωνήσω μαζί σου , όπου είχε σωματείο έκλισε την επιχείρηση . Μην τα βάζετε όλα σε ένα τσουβάλι όλοι δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο , σας έφερα τρανό παράδειγμα , 6 μήνες απλήρωτοι και συνεχίζουμε να δουλεύουμε για να κρατήσουμε το μαγαζί μας .
Για να μην με πείτε κακό όλοι οι εφοπλιστές δεν είναι ίδιοι υπάρχουν εφοπλιστές που σε αυτήν την δύσκολη κατάσταση που είμαστε εμείς , ενώ τόσα χρόνια δεν είχαν φέρει πλοίο τώρα φέρνουν για να μας στηρίξουν . Το έγραψα και το ξανά γράφω , σε πολλά φταίνε οι κυβερνήσεις που δεν βοηθούν να έρθουν νέες κατασκευές στην Ελλάδα αλλά βοηθούν να πάνε στην κινα .
Αλλά , 2 νέα καράβια τον χρόνο να κατασκευαζόντουσαν στην Ελλάδα δεν θα είχαν πρόβλημα πάνω από 15.000 οικογένειας . Είναι δυνατών να φτιάχνονται τόσα καράβια Ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό και κανένα στην Ελλάδα και να μην φταίνε καθόλου οι εφοπλιστές ;
Ανώνυμε την δική σου ποιότητα την δείχνεις και από την ανωνυμία σου .
ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΑΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΛΟΙ , ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΣΟ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΑΙ ΗΓΕΤΗΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΟΥ .
Φίλε Ηρακλή Κουτούλα. Επειδή είμαι ένας από αυτούς τους έκτακτους που δούλευαν στην Ναυπηγο επισκευαστική ζώνη περάματος άκου και την ιστορία που σίγουρα την ξέρουν όσοι φάγανε τα χρόνια τους στις επισκευές πλοίων. Πριν αναλάβει το Πασοκ την Εξουσία στις επισκευές είχε τόση δουλειά που σταματούσαν μέχρι και τους ταξιτζήδες στον δρόμο για να δουλέψουν στις επισκευές. Τότε βέβαια δουλεύαμε μέχρι τις 5 το απόγευμα και το Σάββατο. Ένα άτομο συντηρούσε την οικογένεια του γυναίκα με δύο παιδιά και μένανε και λεφτά να πας και διακοπές. Με το που ανέλαβε το Πασόκ στην εξουσία (Σημειωτέον ο Πρωτόπαπας ποιο πριν ήταν βοηθός στα βαπόρια μέχρι που έγινε συνδικαλιστής)Αρχίσανε οι απεργίες. Κόπηκε η εργασία τι Σάββατο, σιγά σιγά φτάσαμε στις 3 το μεσημέρι να σχολάμε. Το μεροκάματο στα ύψη και στο ξενύχτι αμειβόμαστε με 7 ημερομίσθια. Όλα αυτά τα πετύχαμε με απεργίες. Όι συνδικαλιστές είχαν αυξηθεί κατακόρυφα. Απεργίες με το παραμικρό.Σε συνδιασμό με το κυνήγι που τους έκανε η τότε κυβέρνηση (ό ανώνυμος ποιο πάνω τα περιγράφει)Οι εφοπλιστές άρχισαν και αυτοί να παίρνουν τα πλοία τους από την Ελλάδα.Οι δουλειές λιγοστές, οι μόνοι που βρίσκανε δουλειά ήταν οι συνδικαλιστές. Είχαν μεριμνήσει βλέπεις στα μαγαζιά που προσλαμβάνανε κόσμο έπρεπε να πάρουν με το έτσι θέλω ένα ποσοστό από τους συνδικαλιστές. Οι υπόλοιποι που δεν είμαστε μέσα στο συνδικάτο (με βύσμα)κάναμε να δούμε δουλεία με τα κιάλια και γυρνάγαμε σαν τους ζητιάνους από μαγαζί σε μαγαζί. Εάν στον μήνα έπεφτε καμιά δουλειά είμαστε τυχεροί. Με το που ανεβαίναμε στο βαπόρι μετά από έναν με ενάμιση μήνα που καθόμαστε γεμάτοι όρεξη για δουλεία να σου οι συνδικαλιστές με την απεργία τους να μας κατεβάζουν με το ζόρι από το καράβι μην γίνουμε απεργοσπάστες ντέ. Γιατί απεργούσαν; Μάλλον δεν είχε κοιμηθεί ο σκύλος τους καλά, η για ένα μπουκάλι γάλα. Το αποτέλεσμα όλων, Οι εφοπλιστές αλλάξανε σημαίες και μας αποχαιρετήσανε. Όσο για τα ναυπηγία για χρόνια προσπαθούσα να μπω να δουλέψω, η στου Σκαραμαγκά, η της Ελευσίνας αλλά χωρίς μέσον και μάλιστα χοντρό ποτέ δεν μπόρεσα να μπώ παρ' όλες τις προσπάθειές μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι εσύ μπερδεύεις τα οργανωμένα Ναυπηγεία μα τα κανάργια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα τα σωματεία όλοι οι συνδικαλιστές δεν είναι το ίδιο .
Το πρόβλημα στην ζώνη μπορώ να σου πω απλά το δημιούργησε το κκε , αλλά αυτό το σωματείο το ακολουθούσαν εργάτες άρα αυτές τις απεργίες που κάνανε κάποιοι τις ζητούσαν ή τις ακολουθούσαν .
Ξεφεύγετε από το θέμα , απλά τόσα πλοία Ελληνικά φτιάχνονται στο εξωτερικό και κανένα στην Ελλάδα . δεν μπορεί όλοι η άλλοι να φταίνε για αυτό και καθόλου οι εφοπλιστές .
Από τα παραπάνω καταλαβαίνω πως στην ελλάδα πρέπει να έχουμε κοντά στα 10.000.000 Εφοπλιστές και Βιομήχανους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούς εκεί να λέμε πως φτάινε οι απεργίες!
Ζήστε βρε μικροσαστοί με 400 ευρώ αν έχετε δουλειά και αν σας πληρώνουν και μετά μιλήστε για τις απεργίες...
Μιλάνε για απεργίες αυτοί που δεν ξέρουν τι σημαίνει να απεργείς και να κινδυνεύεις καθημερινά με απόλυση!
Βρε ουστ!