Πολλά ερωτήματα έφερε στην επιφάνεια η σύλληψη του πλοίου HADAD 1, 20 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας, την Τετάρτη....
Το πλοίο έπλεε με σημαία Βολιβίας στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, και εντοπίστηκε από περιπολικό του λιμενικού με φορτίο 4.881 καραμπίνες και 491.950 σφαίρες των 9 χιλιοστών.
Οι προηγούμενοι προορισμοί
Πριν φτάσει στην Ιεράπετρα είχε προηγούμενο σταθμό το τουρκικό λιμάνι του Ισκεντερούν στην Αλεξανδρέττα της γειτονικής χώρας, στις 29 Αυγούστου, ενώ στις 20 Αυγούστου το στίγμα του εντοπίστηκε στο λιμάνι της Αμμοχώστου στην Κύπρο, στις 17 Αυγούστου και πάλι στο Ισκεντερούν και στις 16 Ιουλίου στο λιμάνι της Αλεξάνδριας στην Αίγυπτο.
Η ιστορία του… Haddad
Ερευνώντας λίγο στην ιστορία του πλοίου εντοπίσαμε ότι ναυπηγήθηκε το 1976 στα ναυπηγία Van Den Beldt Sceepswerf στην Ολλανδία και έχει βάρος 1.400 τόνων, μήκος 66 μέτρα και πλάτος 11 μέτρα.
Σε ό,τι αφορά τo παρελθόν του συγκεκριμένου σκάφους δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζει εμπλοκή με τη νομοθεσία. Η σύλληψή του στην Κρήτη, πρόκειται για τη δεύτερη φορά που φαίνεται να αντιβαίνει το γράμμα του νόμου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, στις 21 Ιανουαρίου του 2015, τεθεί υπό καθεστώς… απομόνωσης και του είχε απαγορευθεί ο κατάπλους στα ισπανικά λιμάνια. Ο λόγος είναι ότι είχε αποφύγει να προσέλθει σε ναυπηγείο για επισκευές μετά από εντολή των αρχών.
Το Haddad που λεγόταν… ΜΑΜΟ
Συγκεκριμένα, το Haddad 1, το οποίο στις αρχές του 2015 ονομαζόταν ‘ΜΑΜΟ’(η ονομασία του άλλαξε τον Φεβρουάριο) βρέθηκε υπό καθεστώς απαγόρευσης σύμφωνα με το Μνημόνιο Κατανόησης του Παρισιού (Paris MoU). Πρόκειται για ένα σύμφωνο, στο οποίο συμμετέχουν 27 διαφορετικές ναυτικές αρχές των κρατών, έχοντας συμφωνήσει στην εφαρμογή ενός συστήματος ελέγχου των εισερχόμενων πλοίων στα λιμάνια.
Το λιμάνι προορισμού ελέγχεται από την «Αυγή της Λιβύης»
Ωστόσο παραμένει άγνωστος ο τελικός παραλήπτης. Πάντως, το λιμάνι προορισμού της Μισράτα στη Λιβύη ελέγχεται από μία ισλαμιστική οργάνωση – «ομπρέλα», με την ονομασία «Αυγή της Λιβύης».
Η συγκεκριμένη οργάνωση κατέλαβε πριν από ένα χρόνο την πρωτεύουσα της Λιβύης, Τρίπολη, εκτοπίζοντας την διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της χώρας, και εγκαθιστώντας στη θέση της μία αντίπαλη κυβέρνηση με τη σφραγίδα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας.
Ας δούμε όμως λίγο το ιστορικό της μακρόβιας πλεύσης του στις θάλασσες του πλανήτη:
-Στις 27 Ιανουαρίου του 1976 είναι έτοιμο προς πλεύση στα ναυπηγία Scheepswerf ‘Voorwaarts’ B.V., της Ολλανδίας.
-Η πρώτη ιδιοκτήτρια εταιρεία που παραλαμβάνει το πλοίο ναυπηγημένο, είναι η ολλανδική, Pieter Pot, Delfzijl, ενώ τη διαχείριση και τη ναύλωσή του έχει αναλάβει η Wagenborg Shipping B.V., επίσης ολλανδική.
-Το 1984 περνάει στα χέρια της εταιρείας, Pieter Pot, η οποία είναι επίσης ολλανδική και διαχειρίστρια είναι η Amasus Shipping B.V.
– Το 1986 η Pieter Pot, εκτός από την ιδιοκτησία αναλαμβάνει και τη διαχείριση του… Haddad.
-To 1995 η ιδιοκτησία περιέρχεται στα χέρια της ολλανδικής, C.V. Scheepvaartonderneming Dollard και τη διαχείριση αναλαμβάνει η Wagenborg Shipping B.V.
-Το 1996 αλλάζει χέρια και καταλήγει στην εταιρεία, A/S Ami, με έδρα τη Νορβηγία, ενώ διαχειρίστρια είναι η Bergen Misje Rederi A.S., με έδρα τις Μπαχάμες. Το πλοίο τελεί υπό νορβηγική σημαία.
-Το 2007 αλλάζει ιδιοκτήτη. Νέος άρχοντας του πλοίου αυτή τη φορά είναι η Diary Shipmanagement Inc., η οποία συν τοις άλλοις διατηρεί τη διαχείριση με έδρα και σημαία στην αραβική πόλη Μορόνι, η οποία ανήκει στην Ανεξάρτητη Ισλαμική Δημοκρατία των Κομορών στον Ινδικό Ωκεανό.
Καταλήγει σε εταιρίες με έδρα την Ελλάδα
Από το 2008 και μετά το καθεστώς αλλάζει. Αυτή τη φορά το καράβι περιέρχεται στην ιδιοκτησία της εταιρείας Delta Marine Sea Maritime Co με έδρα στον Πειραιά και διαχειρίστρια την XT Μesogiakos Navigation Inc. και έδρα την Ακτή Μιαούλη. Η δεύτερη εταιρεία σύμφωνα με το ρεπορτάζ φαίνεται να μην υφίσταται πλέον – τουλάχιστον στη διεύθυνση την οποία είχε δηλώσει – ενώ η προσπάθειά μας να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά στο μοναδικό τηλέφωνο που υπήρχε κάποτε διαθέσιμο, πέφτει στο κενό, καθώς ούτε η συγκεκριμένη τηλεφωνική γραμμή βρίσκεται πια εν ισχύ.
Περνάει στα χέρια συριακής εταιρείας διαχείρισης με αβέβαιο παρελθόν
Από τα χέρια των δύο εταιρειών με έδρα τον Πειραιά, μεταβιβάζεται στα χέρια της Spanish Sea Maritime Ltd με έδρα το Λίβανο, ενώ τη διαχείρισή του έχει πια η συριακή ISM Group LTD με έδρα τη Συρία. Η αλλαγή ιδιοκτησίας και διαχείρισης πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2014.
Ρουκέτες, πύραυλοι και πολυβόλα με προορισμό τους αντάρτες τις Συρίας;
Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον είναι ότι τον Απρίλιο του 2012, ένα από τα πλοία που διαχειριζόταν η συριακή ISM Group, συνελήφθη στο Λίβανο, φορτωμένο με όπλα, τα οποία όπως ανέφεραν οι πληροφορίες προορίζονταν για τους αντάρτες της Συρίας. Το Letfallah II όπως ήταν τότε το όνομά του, αναχαιτίστηκε από ομάδες του ναυτικού της Βηρυτού στα ανοιχτά των βόρειων ακτών του Λιβάνου, υπό σημαία Σιέρα Λεόνε. Σε ό,τι αφορούσε το φορτίο του μάλιστα, έγινε γνωστό ότι μετέφερε πολυβόλα και ρουκέτες, εκτοξευτές χειροβομβίδων, πυραύλους μικρού μήκους και εκρηκτικά.
Ο… τελικός προορισμός
Ακολουθώντας το ταξίδι του Haddad, όπως τουλάχιστον είναι η σημερινή του ονομασία, φτάνουμε στο σήμερα. Στις 11 Φεβρουαρίου του 2015 ιδρύθηκαν δύο εταιρείες επί ελληνικού εδάφους. Η ιδιοκτήτρια Haddad Shipping Co με έδρα έναν κάθετο δρόμο επί της Ακτής Μιαούλη στον Πειραιά. Κατά την ίδια ημερομηνία όμως ιδρύθηκε και η διαχειρίστρια εταιρεία IMS Hellenic CO. Η δεύτερη δηλώνει την ίδια έδρα ακριβώς, ωστόσο σύμφωνα με το ρεπορτάζ η διεύθυνση αυτή δεν φαίνεται να ισχύει.
Το παρελθόν του Haddad καταγράφεται μέσα από τα ναυτικά αρχεία. Το παρόν γράφεται ήδη όπως φαίνεται, χωρίς να διευκρινίζεται προς το παρόν ο τελικός παραλήπτης των χιλιάδων όπλων που βρέθηκαν στην Ιεράπετρα. Αυτό που μένει να δούμε ίσως είναι το μέλλον του. Το πιθανότερο είναι ίσως ότι θα χαθεί πίσω από κάποια νέα ονομασία, στα χέρια μιας άλλης εταιρείας, αυτή τη φορά όχι απαραίτητα στον Πειραιά, αλλά σε κάποια άλλη χώρα του πλανήτη με ασαφείς αρμοδιότητες και προορισμό.
πηγή: epifilides
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.