Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Κερδοσκοπία στα καύσιμα

Με αυστηρότερες ποινές όπως είναι η αναστολή λειτουργίας των πρατηρίων που παρανομούν, έως και οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας, πέραν των χρηματικών προστίμων απαντά το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.







Ανοδικά κινείται η τιμή των υγρών καυσίμων επιβαρύνοντας περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό ενώ ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνουν και τα φαινόμενα κερδοσκοπίας την αγορά, σύμφωνα με τις καταγγελίες των ίδιων των πρατηριούχων.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι με ιδιαίτερη αγανάκτηση διαπιστώνει ότι η χρήση των παράνομων μηχανισμών παρέμβασης στις αντλίες των καυσίμων, με σκοπό τις ελλειμματικές παραδόσεις στους καταναλωτές, έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τους τελευταίους μήνες.
Η διαπίστωση αυτή κατά την ΠΟΠΕΚ προκύπτει από σωρεία πληροφοριών που διακινούνται στην αγορά καυσίμων, και από καταγγελίες καταναλωτών που έπεσαν θύματα ελλειμματικών αγορών. Όμως, όπως προσθέτει, αν ισχύει η παροιμία ότι "δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά", τότε το συμπέρασμα είναι ότι οι φήμες έχουν βάση.
Οι πληροφορίες, όπως αναφέρει η ΠΟΠΕΚ, μιλούν για κυκλώματα που είναι συνδεδεμένα με ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας στις αντλίες πρατηρίων για να επηρεάζουν ελλειμματικά την παραδιδόμενη ποσότητα. Σημειώνεται δε ότι οι σποραδικοί έλεγχοι του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης έχουν εντοπίσει δύο τέτοιους παράνομους μηχανισμούς γι'αυτό και ζητούν από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας : ΝΑ βρει τρόπο να αντιμετωπίσει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε ευρεία κλίμακα, σε βάρος των καταναλωτών, των λειτουργούντων στα πλαίσια της νομιμότητας πρατηρίων υγρών καυσίμων και της απώλειας δημοσίων εσόδων από την εκτεταμένη φοροδιαφυγή.
Στο μεταξύ οι πρατηριούχοι αναμένουν νέα αύξηση της τιμής των καυσίμων, σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Εμπόρων Πρατηριούχων Αττικής κ. Γ. Ασμάτογλου σε αναφορές του σε δημοσιογράφους.
Όπως είπε: «1,20 ευρώ είναι η διυλιστηριακή τιμή και μεσολαβεί η εταιρεία εμπορίας και το μεταφορικό. Είμαστε ήδη στο 1,50 ευρώ για το νομό Αττικής, και θα διαμορφωθούν οι τιμές και πιο ψηλά από τις σημερινές τιμές στο 1,65 και 1,70, μετά και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ασμάτογλου.
Επίσης ανέφερε ότι η μείωση της κατανάλωσης στα πρατήρια κυμαίνεται από 15% έως και 50% και κατά την άποψή τους είναι τόσο πιεσμένες οι συνθήκες στην αγορά που «δεν μπορεί να υπάρξει λύση για τη συγκράτηση των τιμών».
Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται στη χώρα μας οι τιμές των καυσίμων σύμφωνα και με έρευνα της ΕΛΠΑ για τις τιμές ντίζελ και βενζίνης στην Ευρώπη το Δεκέμβριο. Για τη βενζίνη 95 οκτανίων η τιμή της στη χώρα μας διαμορφώνεται στο 1.573 €/λ και το ντίζελ στο 1.364 €/λ.
Σύμφωνα με την έρευνα οι υψηλότερες τιμές στο ντίζελ σημειώθηκαν στην χώρα μας με 1,364 €/λ, την Ιρλανδία: 1,329 €/λ, την Ολλανδία: 1,301 €/λ, το Βέλγιο: 1,298 €/λ, τη Γερμανία: 1,284 €/λ, τη Γαλλία: 1,233 €/λ κα και τη χαμηλότερη στην Ανδόρα: 1,010 €/λ, το Λουξεμβούργο: 1,056 €/λ, το Κόσσοβο: 1.08 €/λ κα.
Ανάλογη εικόνα επικρατεί και στις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως αναφέρεται στο Δελτίο Τιμών Καυσίμων της ΕΛΠΑ.
Με βάση τη δειγματοληψία αυτή, οι υψηλότερες τιμές αμόλυβδης βενζίνης ( με αριθμό οκτανίου 95) σημειώθηκαν στις χώρες:
- Ολλανδία: 1,62 €/λ, Ελλάδα: 1, 573 €/λ, Βέλγιο: 1,511 €/λ, Γερμανία: 1,451 €/λ, Φινλανδία: 1,482 €/λ, Πορτογαλία : 1,468 €/λ, Iταλία: 1,42 €/λ, Ιρλανδία: 1399 €/λ κα, ενώ οι χαμηλότερες στο Κόσσοβο : 1,10€/λ, το Λουξεμβούργο:1,213 €/λ, το Μαυροβούνιο: 1,23 €/λ, την Ισπανία: 1,24 €/λ, την Αυστρία: 1,241 €/λ, την Σλοβακία: 1,31 €/λ κα.

Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης
«Λόγω της ανεπαρκούς κείμενης νομοθεσίας (Ν. 3668/2008 , άρθρο 1, παρ. 1), μετά την αφαίρεση των παράνομων μηχανισμών από τις αντλίες υγρών καυσίμων που διαπιστώθηκε από τους ελέγχους ότι έκλεβαν αποσφραγίζονται οι αντλίες, χωρίς ουσιαστική και αποτρεπτική ποινή για τους δράστες» γι’ αυτό και το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας προωθεί την ψήφιση τροπολογίας με αυστηρότατες ποινές όπως είναι η αναστολή λειτουργίας των πρατηρίων που παρανομούν, έως και οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας, πέραν των χρηματικών προστίμων.
Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο σημειώνοντας την έκπληξή του για ποιό λόγο ανακινήθηκε από τους πρατηριούχους το θέμα της δράσης κυκλωμάτων καταδολίευσης αντλιών υγρών καυσίμων στην αγορά ενώ είναι γνωστό, όπως σημειώνει το υπουργείο, ότι λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την πάταξη τέτοιων φαινομένων.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται ότι για πρώτη φορά τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας προέβησαν σε 50 ελέγχους και εντόπισαν τον τελευταίο καιρό, μηχανισμούς καταδολίευσης αντλιών υγρών καυσίμων, που εξαπατούσαν και έκλεβαν τους καταναλωτές. Κατόπιν τούτου, προέβησαν σε σφράγιση των παράνομων αντλιών. Δυστυχώς, λόγω της ανεπαρκούς κείμενης νομοθεσίας (Ν. 3668/2008 , άρθρο 1, παρ. 1), μετά την αφαίρεση των παράνομων μηχανισμών αποσφραγίζονται οι αντλίες, χωρίς ουσιαστική και αποτρεπτική ποινή για τους δράστες.
Το υπουργείο έχει προχωρήσει στη σύνταξη τροπολογίας με αυστηρότατες ποινές (αναστολή λειτουργίας των πρατηρίων που παρανομούν, έως και οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας, πέραν των χρηματικών προστίμων). Η τροπολογία ήδη προωθείται για ψήφιση. Συνεπώς, μόνο απορία προξενεί οποιαδήποτε αναφορά σ' αυτό το θέμα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, που δίνεται λύση, τόσο με την ενεργοποίηση αυστηρών ποινών, όσο και με την εφαρμογή του συστήματος εισροών -εκροών, η ΚΥΑ για την καθιέρωση του οποίου ήδη υπεγράφη και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β' 1980/21-21-10).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.