Η προανακριτική επιτροπή της Βουλής που έχει συσταθεί προκειμένου να διερευνήσει τις συμβάσεις για τα υποβρύχια, συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις εργασίες της...
Πρόκειται για πολύ σοβαρή υπόθεση, διότι αφορά τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από τέσσερις υπουργούς (Α. Τσοχατζόπουλος, Σπ. Σπηλιωτόπουλος, Β. Μεϊμαράκης και Β. Βενιζέλος), αν και ρητά κατονομάζεται μόνο ο Α. Τσοχατζόπουλος, και ακόμη, τις συνέπειες στην επιχειρησιακή ικανότητα του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Είναι αυτονόητο ότι δεν κατηγορούμε κανέναν, είτε πολιτικό είτε στρατιωτικό, αυτή η αρμοδιότητα ανήκει δικαιωματικά και αποκλειστικά στη Βουλή και τη Δικαιοσύνη, απλά καταθέτουμε αίτημα πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης.
Στοιχεία για «πρόσβαση»
Συμβάλλοντας ωστόσο στην κατανόηση της υπόθεσης (συμβάσεις για τα υποβρύχια), θα παραθέσουμε κάποια στοιχεία που δεν αμφισβητούνται, ώστε να έχουμε «πρόσβαση» στα τεκταινόμενα στη Βουλή.
Κατά τη χρονική περίοδο από το 1998 μέχρι και το 2002, το ΚΥΣΕΑ που συνεδρίαζε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη αποφάσισε, μετά από εισηγήσεις των αρμόδιων υπουργών Άμυνας Α. Τσοχατζόπουλου και Γ. Παπαντωνίου, τη ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 και τον εκσυγχρονισμό τριών τύπου 209.
Το έργο ανέλαβε, όχι με διεθνή διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση, η κοινοπραξία HDW και Ferrostaal, θυγατρική εταιρεία του γαλο-γερμανικού ναυπηγοκατασκευαστικού κολοσσού της Thyssenkrupp.
Το κόστος και των δύο προγραμμάτων ορίστηκε στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η γερμανική εταιρεία πήρε ως «δώρο» και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τη δέσμευση να μην απολυθεί κανείς από τους 1.500 εργαζόμενους. Μάλιστα, το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε μια αρκετά μεγάλη, ασυνήθιστα μεγάλη, για τις εμπορικές συμφωνίες προκαταβολή, που ξεπερνούσε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ! Η συμφωνία προέβλεπε ότι μέχρι το 2006 θα είχε παραδοθεί το πρώτο από τα καινούργια υποβρύχια και μέχρι το 2008 και τα τέσσερα νέα υποβρύχια τύπου 214 θα είχαν ενταχθεί στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού. Επίσης, ο εκσυγχρονισμός των τριών παλαιάς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 209, θα είχε ολοκληρωθεί μέχρι το 2007.
Ποια είναι όμως η κατάσταση σήμερα; Βρισκόμαστε στο Μάη του 2011, το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλει στη γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία ολόκληρο το ποσό και τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ και έχει παραλάβει ένα μόνο υποβρύχιο τύπου 209, το «Παπανικολής»! Τα άλλα τρία υποβρύχια τύπου 214 κατασκευάζονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ «ναυάγησε» το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209. Με αποτέλεσμα, το Πολεμικό μας Ναυτικό δεν έχει στο δυναμικό του έξι σύγχρονα υποβρύχια, προκειμένου να καλύψει στις επιχειρησιακές του ανάγκες, παρότι ο ελληνικός λαός έχει καταβάλει στο ακέραιο το αντίτιμο της ναυπήγησης αυτών των υποβρυχίων.
Ακόμη 2 υποβρύχια
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η χρεοκοπημένη μνημονιακή κυβέρνηση παρήγγειλε δύο ακόμη υποβρύχια τύπου 214, κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ, «προικοδοτώντας» το νέο ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Αραβολιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα! Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σάφα εξετάζει το ενδεχόμενο να φύγει από την Ελλάδα (θεωρεί ανεπαρκή τη χρηματοδότηση της επιχείρησής του από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας), αφήνοντας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τους εργαζόμενους και τα υπό ναυπήγηση υποβρυχία, στη «Θεία Πρόνοια»!!!
Αν το παραπάνω αποτέλεσμα δεν συνιστά πολιτικό, οικονομικό και στρατιωτικό σκάνδαλο, τότε θα πρέπει να ορίσουμε ξανά την έννοια της λέξης «σκάνδαλο».
Η διαδρομή της «αμαρτωλής» σύμβασης και η οσμή του χρήματος
Το ελληνικό δημόσιο, σε εκτέλεση των συμβάσεων 012Β/00 (κατασκευή υποβρυχίων 214) και 021Β/02 (εκσυγχρονισμός υποβρυχίων 209), κατέβαλε στη γερμανική εταιρεία «Howaldtswerke-Deutsche Werft» (HDW) που ανήκει στην ThyssenKrupp, τα εξής ποσά:
Από την έναρξη της ισχύος των συμβάσεων και έως το Μάρτιο του 2004, δηλαδή κυβέρνηση Κ. Σημίτη και υπουργοί Εθνικής Άμυνας Α. Τσοχατζόπουλος και Γ. Παπαντωνίου, κατεβλήθησαν τα εξής ποσά: 989.830.460€ (012Β/00) + 330.767.681€ (021Β/02). Σύνολο: 1.320.598.141€.
Από Μάρτιο του 2004 και έως την 21/9/2009, ημερομηνία καταγγελίας των συμβάσεων εκ μέρους της γερμανικής πλευράς, δηλαδή κυβέρνηση Κ. Καραμανλή και υπουργοί Εθνικής Άμυνας Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Β. Μεϊμαράκης, κατεβλήθη το ποσό: 405.427.062€ (012Β/00) + 307.014.476€ (021Β/02). Σύνολο: 712.441.538€.
Συνεπώς, συνολικά από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είχε καταβληθεί μέχρι 21/9/2009 το ποσό των 2.033.039.679€. Στη συνέχεια, κατεβλήθησαν και άλλα 800 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς, όταν το Σεπτέμβριο του 2009 κατήγγειλαν τη σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο και απείλησαν ότι θα κλείσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Έτσι, το συνολικό ποσό έφτασε περίπου τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον, επί νέας κυβέρνησης Γ.Α. Παπανδρέου και με ΥΠΕΘΑ τον Β. Βενιζέλο, έγινε νέα παραγγελία δύο υποβρυχίων τύπου 214, που θα αντικαταστήσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 3 υποβρυχίων τύπου 209, κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Το εντυπωσιακό είναι ότι στις δοκιμές του πρώτου από τα 4 υποβρύχια, το «Παπανικολής» παρουσίαζε σοβαρά ναυπηγοκατασκευαστικά προβλήματα (οι δοκιμές άρχισαν το 2005 και συνεχίστηκαν μέχρι και το 2009) και οι κ. Κ. Καραμανλής, Σπ. Σπηλιωτόπουλος και Β. Μεϊμαράκης αρνούνται να παραλάβουν το υποβρύχιο «Παπανικολής» (καλώς). Ωστόσο, όχι μόνο δεν καταγγέλλουν την σύμβαση, αλλά καταβάλουν κανονικά τις δόσεις που προέβλεπε η σύμβαση στην κατασκευάστρια γερμανική εταιρεία και ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (λίαν κακώς)!!!
Αλλά υπάρχει και κάτι ακόμη που είναι πιο εξωφρενικό, από όλα τα προηγούμενα.
Το καλοκαίρι του 2008, ο τότε γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Β. Βασιλάκος, όπως κατέθεσε ενώπιον του εισαγγελέα, πέτυχε συμφωνία με τους Γερμανούς, να μας χαρίσουν δύο καινούργια υποβρυχία τύπου 209! Ο τότε ΥΠΕΘΑ Β. Μεϊμαράκης, για άγνωστους λόγους, δεν αξιοποίησε τη συμφωνία. Το ίδιο έπραξε όμως και ο διάδοχός του Β. Βενιζέλος. Απέρριψαν την προσφορά των Γερμανών για δύο υποβρύχια δωρεάν. Και όχι μόνο αυτό, αλλά λίγους μήνες αργότερα ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος συμφώνησε στην κατασκευή δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214!!! Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ελληνικό Τύπο δημοσιεύεται επιστολή της γερμανικής εταιρείας ThyssenKrupp (22 Ιουλίου 2009) προς τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών (Γ. Παπαθανασίου), όπου προτείνεται η αποδοχή της πρότασης για προσφορά από την εταιρεία δύο καινούργιων υποβρυχίων τύπου 209, ως επανόρθωση για τις καθυστερήσεις και τις αστοχίες στο πρόγραμμα κατασκευής των 4 υποβρυχίων 214 και του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων 209.
Η πρόταση των Γερμανών αγνοείται από την κυβέρνηση της ΝΔ, ενώ η επόμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συνάπτει νέα σύμβαση για την κατασκευή 2 υποβρυχίων τύπου 214 κόστους 800 εκατομμυρίων ευρώ!!!
Ελπίζουμε ότι η προανακριτική επιτροπή της Βουλής δεν θα αφήσει αναπάντητα τα εξής ερωτήματα:
1. Γιατί δεν ζητήθηκαν ρήτρες λόγω καθυστέρησης;
2. Γιατί δεν ζητήθηκαν ρήτρες λόγω κακοτεχνιών;
3. Γιατί η ΝΔ δεν επαναδιαπραγματεύθηκε τη σύμβαση όταν της δόθηκε η ευκαιρία, τη στιγμή που κατηγορούσε το ΠΑΣΟΚ ως υπαίτιο για την ως άνω σύμβαση;
4. Γιατί προχώρησαν σε επιπλέον πληρωμές εφόσον και οι δύο συμβάσεις (νέων Υ/Β και εκσυγχρονισμού των παλαιών) είχαν μπει στον ίδιο παρονομαστή από τους Γερμανούς και εθεωρείτο γενικά η σύμβαση ένα και το αυτό, με ίδιο πελάτη το Πολεμικό Ναυτικό, ίδιο πωλητή τους Γερμανούς και ίδιους διαπραγματευτές τους επικεφαλής του τότε υπουργείου Εθνικής Άμυνας;
5. Τι έχει συμβεί ακριβώς γίνει με τα αντισταθμιστικά ωφελήματα;
6. Γιατί απορρίφτηκε η προσφορά των Γερμανών να πάρουμε δύο υποβρύχια δωρεάν;
7. Είναι σύννομη η παραχώρηση της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον κ. Ι. Σάφα;
Μέχρι 6 Ιουνίου
Επισημαίνουμε ότι μέχρι τις 6 Ιουνίου θα πρέπει οι βουλευτές και τα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής να έχουν διαπιστώσει αν ο πρώην υπουργός Α. Τσοχατζόπουλος διέπραξε τα αδικήματα της παθητικής δωροδοκίας, της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος. Τα αδικήματα αυτά όμως έχουν παραγραφεί! Το μόνο που δεν έχει παραγραφεί είναι αυτό του «ξεπλύματος βρόμικου χρήματος», αλλά για το αδίκημα αυτό είναι ήδη σε εξέλιξη έρευνα της τακτικής Δικαιοσύνης, αλλά δεν αφορά την περίοδο υπουργίας του Α. Τσοχατζόπουλου!
Κωμωδία, υποκρισία, συγκάλυψη;
Πάντως, αν και αυτή η καταφανώς σκανδαλώδης υπόθεση των υποβρυχίων δεν διαλευκανθεί πλήρως και από τη Βουλή και από τη Δικαιοσύνη, τότε η θεσμική αξιοπιστία του Κοινοβουλίου θα έχει υποστεί ένα ακόμη καίριο πλήγμα.
* από το περιοδικό «Πολιτικά Θέματα»
- Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
- MNI: E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
- Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Επέστρεψε εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
Γελάκια, γκριμάτσες, αγκαλίτσες και... χορατά, από...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
«Βιαστική» και «ανακριβή» χαρακτηρίζουν πηγές της...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
Κίνηση «υψηλού πολιτικού ρίσκου, που ξαναφέ...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Ο Αντώνης Σαμαράς ήταν χθες στις Βρυξέλλες, προκει...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.