Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Σόφια – Βουδαπέστη – Βιέννη – Πράγα – Νυρεμβέργη - Δρέσδη ------> Ο νέος σιδηροδρομικός άξονας


Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης συναντήθηκε με τον Ευρωπαίο Συντονιστή κ.Gilles Savary για την προώθηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Προτεραιότητας 22: 


Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Σόφια – Βουδαπέστη – Βιέννη – Πράγα – Νυρεμβέργη - Δρέσδη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα του Άξονα και στην πρόταση της χώρας μας να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ο ρόλος του στο αναθεωρημένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, καθώς αποτελεί ένα από τα 30 Έργα Προτεραιότητας της προηγούμενης πολιτικής των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.
Στην κατεύθυνση αυτή ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της Άτυπης Συνόδου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στη Βουδαπέστη, ζήτησε και πραγματοποίησε Διμερείς επαφές με τους ομολόγους του από τις χώρες διέλευσης του άξονα (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Γερμανία), και στις οποίες οι αντίστοιχοι Υπουργοί δεσμεύτηκαν στην πρόθεση τους να στηρίξουν και να επιταχύνουν τις προσπάθειες για την υλοποίηση του Έργου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από πρόταση της Ελλάδας, τοποθέτησε Ευρωπαίο Συντονιστή του Έργου. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τη σπουδαιότητα που δίδει στην υλοποίηση του άξονα. Η τοποθέτησή και η ουσιαστική εργασία του που ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, είχε ως αποτέλεσμα την επίσπευση των έργων στον άξονα 22, στις όμορες χώρες από τις οποίες διέρχεται, και κυρίως στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία που παρουσίαζαν υστέρηση. Στην κατεύθυνση αυτή ο Υφυπουργός έκανε υπενθύμιση στο αίτημα που είχε κάνει στην άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών, για τον ορισμό Συντονιστή και για τον Οδικό Άξονα 7
Παράλληλα υπογράμμισε ότι, παρόλο την δύσκολη οικονομική συγκυρία η χώρα μας χρηματοδοτεί κατά προτεραιότητα τα έργα του σιδηροδρόμου και ζήτησε τη διασφάλιση της χρηματοδότησης των μελετών αλλά και των Έργων, τόσο στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, όσο και στις επόμενες προκειμένου να ολοκληρωθεί ο Άξονας στο σύνολο των χωρών διέλευσης, διότι η ολοκλήρωσή του θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη αποτελεσματικών μεταφορικών διασυνδέσεων που θα προωθούν την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των ευρωπαϊκών περιφερειών, την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή και την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επεσήμανε επίσης την ανάγκη διασύνδεσης του Άξονα Προτεραιότητας 22 με κεντρικά δίκτυα μεταφορών των γειτονικών χωρών και άλλα δίκτυα στις υπό ένταξη χώρες των Δυτικών Βαλκανίων.
Ο κ. Savary από την πλευρά του επιβεβαίωσε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά από την πλευρά της Ελλάδας. Σημείωσε ότι η δραστηριοποίηση της χώρας μας και η αντίστοιχη πρόοδος που επετεύχθη αφορά σε δύο κατευθύνσεις: στην υλοποίηση του Άξονα επί Ελληνικού εδάφους και στην κινητοποίηση των εμπλεκομένων χωρών για επιτάχυνση των διαδικασιών τους και ενίσχυση της προσοχής τους στην ανάπτυξη του Άξονα, με ιδιαίτερη έμφαση στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία που παρουσίαζαν υστέρηση. Δήλωσε ότι στηρίζει τις ελληνικές προσπάθειες για την ανάπτυξη του άξονα και των Διευρωπαϊκών Δικτύων γενικότερα, τονίζοντας τη σημασία για την ανάπτυξη της περιοχής. Εστίασε στην υποστήριξη των θέσεών μας, μέσω διπλωματικών επαφών με τα κράτη–μέλη του Άξονα Προτεραιότητας 22 και κυρίως με τη Γερμανία, για την περαιτέρω προώθηση της δυναμικής του Άξονα.
Τόνισε ειδικότερα πως στη Σόφια θα πραγματοποιηθεί η πρώτη διακρατική συνάντηση για τον Άξονα 22, που απορρέει από την πολυμερή συμφωνία που υπέγραψαν το Δεκέμβριο του 2010 οι Υπουργοί των εμπλεκόμενων χωρών, θα δοθεί η δυνατότητα να διερευνηθούν αναλυτικά τα ζητήματα χρηματοδότησης και εξεύρεσης νέων πόρων, καθώς θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, αλλά και της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στη συνάντηση μετείχαν επίσης οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι και τα αρμόδια Υπηρεσιακά Στελέχη των εμπλεκόμενων με τα σιδηροδρομικά ζητήματα φορέων δηλ. ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι από την πλευρά τους αναφέρθηκαν στον υφιστάμενο προγραμματισμό για την υλοποίηση του Άξονα 22 στη χώρα μας και τόνισαν την προσήλωσή τους στο σχέδιο για έναν νέο και ανταγωνιστικό σιδηρόδρομο στη χώρα, ικανό να αντλήσει και να εξυπηρετήσει μερίδιο αγοράς τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.