Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Γιατί φωνάζουν οι ταξιτζήδες; Δείτε τι έχει γίνει σε δυο χώρες της Ε.Ε. με διαφορετική κουλτούρα.

 Ιρλανδία και Σουηδία είναι δυο χώρες της Ε.Ε. με διαφορετική κουλτούρα. Οι "ατίθασοι"- κάτι σαν και εμάς Ιρλανδοί και οι "τακτικοί" Σουηδοί. Διαβάστε τι έγινε σε αυτές τις δύο χώρες με την απελέυθέρωση των ταξί. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν μπορεί να συμβεί κάτι διαφορετικό στη δική μας χώρα, αλλά μάλλον δύσκολο φαίνεται αυτό...

John Αssher, πρόεδρος της Ιρλανδικής Ένωσης Ταξί.


«Μην πάρετε ως παράδειγμα την Ιρλανδία. Αποτύχαμε…»
Η εμπειρία της Ιρλανδικής αγοράς ταξί στο ζήτημα της άρσης κάθε περιορισμού στην πρόσβαση στο επάγγελμα ήταν τραυματική. Αυτό τονίζει στην  ‘’taxi news’’ ο πρόεδρος της Ιρλανδικής Ένωσης Ταξί John Assher.
«Αποδείχτηκε ότι οι περιορισμοί στον αριθμό των ταξί είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία της αγοράς.»

Από το Μάρτιο αυτής της χρονιάς υπάρχει πλέον πλαφόν στην έκδοση νέων αδειών στην Ιρλανδία.
Σήμερα  στην Ιρλανδία υπάρχουν 18.625  ταξί και 1350 ειδικά ταξί για άτομα με ειδικές ανάγκες για 4.000.000 κατοίκους.
Οι μόνες επιπλέον άδειες που μπορούν να εκδοθούν αυτή τη στιγμή αφορούν τα ταξί για τα άτομα με αναπηρία.
Όπως δήλωσε ο Assher, η Ιρλανδία είναι παράδειγμα άστοχης  μεταρρύθμισης. Μετά την απελευθέρωση της αγοράς αυξήθηκε υπερβολικά ο αριθμός των ταξί με αποτέλεσμα οι οδηγοί να δυσκολεύονται πολύ να επιβιώσουν ενώ και η ποιότητα των αυτοκινήτων έπεσε σημαντικά.
Οι τιμές έμειναν οι ίδιες με εξαίρεση ορισμένες εταιρείες ταξί που προσέφεραν μια έκπτωση 20%. Οι εταιρείες ταξί αυξήθηκαν  αλλά η  ποιότητα ζωής των οδηγών ζημιώθηκε σημαντικά. Παρ όλα αυτά, προκειμένου κάποιος να γίνει οδηγός ακόμα και σήμερα πρέπει να δώσει ένα ειδικό τεστ. Τεστ για την απόκτηση άδειας οδηγού υπήρχε και τα προγενέστερα χρόνια, τα τελευταία 5 χρόνια ωστόσο έχει δυσκολέψει πάρα πολύ. Αν λοιπόν κάποιος επιτύχει σε αυτές τις δύσκολες εξετάσεις μετά πρέπει να συμπληρώσει μια αίτηση στην αστυνομία, η αστυνομία θα ελέγξει το παρελθόν του για καταδίκες και θα βγάλει ένα πόρισμα.  Αν όλα πάνε καλά έρχεται ή ώρα της αγοράς του ταξί, η  οποία κοστίζει αυτή τη στιγμή μόνο 2000 ευρώ. Αλλά προκειμένου η κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα του υπερβολικού αριθμού ταξί επιτρέπει τώρα την πώληση της άδειας μόνο μία φορά. Άπαξ και η άδεια αγοραστεί δεν μπορεί να πωληθεί πότε ξανά. Αυτή τη στιγμή η ομοσπονδία ζητά κάποια αποζημίωση γι αυτούς τους οδηγούς που δεν θα μπορέσουν ποτέ να πουλήσουν την άδεια τους. Ο υπουργός έχει δηλώσει ότι θα απαντήσει σε αυτό το αίτημα  το Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Το ποσό που ζητάνε οι οδηγοί είναι περίπου 5.000 ευρώ.  Επιπλέον οι οδηγοί βρίσκονται ήδη στα δικαστήρια με την κυβέρνηση για όλους αυτούς τους οδηγούς που η άδεια τους έχασε την αξία μια και πριν την απορρύθμιση η αξία μιας άδειας στην Ιρλανδία ήταν 80.000 ευρώ. 
«Δεν ξέρουμε το αποτέλεσμα όμως θεωρούμε σημαντικό να αγωνιστούμε γι’ αυτό.»
Το μήνυμα που στέλνει ο John Assher στην ελληνική κυβέρνηση είναι να μην χρησιμοποιήσουν ως παράδειγμα την Ιρλανδία αφού αποδείχτηκε ότι το πείραμα της απελευθέρωσης της αγοράς απέτυχε παταγωδώς.


Marten Viredius, αντιπρόεδρος της Σουηδικής Ένωσης Ταξί
«Πολλές εταιρείες, χαμηλόμισθοι οδηγοί και υπερχρεώσεις»

Η απελευθέρωση των αδειών ταξί  στη Σουηδία έγινε το 1990. Ο αντιπρόεδρος της ένωσης δήλωσε στην ‘’taxi news’’ ότι μέσα σε ένα χρόνο ο αριθμός των ταξί διπλασιάστηκε. «Ο αριθμός των εταιρειών αυξήθηκε, αλλά το κόμιστρο δεν έπεσε σημαντικά. Η αγορά απελευθερώθηκε τελείως με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σταθερή χρέωση. Το μοντέλο που ακολούθησε η Σουηδία ήταν χειρότερο και από αυτό  της Νέας Ζηλανδίας. Οι συνέπειες όμως για τους οδηγούς ήταν καταστροφικές. Οι μισθοί τους μειώθηκαν και οι εταιρείες δεν πληρώνουν όσα πρέπει, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους πολλοί υπερχρεώνουν κυρίως τους τουρίστες ακόμα και δύο με τρεις φορές τη μέρα. Υπάρχει αρκετό μαύρο χρήμα και μόνο οι μεγάλες και σοβαρές σουηδικές εταιρείες ταξί είναι συνεπείς και δηλώνουν το εισόδημα τους.  Οι μικρές ανεξάρτητες εταιρείες στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς δεν δηλώνουν τα εισοδήματα τους και χρεώνουν κατά βούληση. Ωστόσο ακόμα και ο ίδιος ο αντιπρόεδρος λέει ότι αυτό είναι εν μέρει λογικό μια και το επίπεδο ζωής των οδηγών έχει πέσει σε τεράστιο βαθμό.
Στη Σουηδία προκειμένου να εκδοθεί μια άδεια ταξί απαιτείται ένα αρκετά απλό τεστ, καθαρό ποινικό μητρώο και μερικές εκατοντάδες ευρώ. Οι Σουηδοί δεν κινήθηκαν ποτέ νομικά εναντίον της κυβέρνησης τους. Το μόνο θετικό αποτέλεσμα ήταν ότι οι Σουηδοί πολίτες βρίσκουν πολύ εύκολα ταξί. Για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας ο Marten Viredius έδειξε ενημερωμένος και δήλωσε «είναι  πολύ σοφό να  προσπαθούν να σταματήσουν οι Έλληνες οδηγοί την απορρύθμιση, αν δεν το κάνουν το αποτέλεσμα μιας τέτοιας ενέργειας θα είναι γι αυτούς πιθανότατα καταστροφικό.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.