Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Εν μέσω παγκόσμιας κρίσης, ο Μαρινάκης πλουτίζει (κι άλλο!!!)


Ο θυμόσοφος λαός λέει "ο καλός ο καπετάνιος στις φουρτούνες φαίνεται". Κι απ' ότι όλα δείχνουν ο ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης, ξέρει στην φουρτούνα της παγκόσμιας κρίσης πώς να επωφελείται των ευκαιριών, που του παρουσιάζονται και βγάζει πολύ χρήμα....




Θεαματική αύξηση κερδών κατέγραψε, για το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners L.P. (Nasdaq: CPLP) του επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη: σχεδόν τριπλασίασε τα κέρδη της σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010.

Η CPLP, εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του Nasdaq της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε την προηγούμενη Παρασκευή κέρδη 15,147 εκατ. δολ. για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 5,160 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 27,852 εκατ. δολ. από 31,754 εκατ. δολ. το β’ τρίμηνο του 2010. Το πρώτο τρίμηνο του 2011, τα καθαρά κέρδη της CapitalProductPartners διαμορφώθηκαν στα 2,4 εκατ. δολάρια, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με αυτά του τελευταίου τριμήνου του 2010.

Στο τέλος του Ιουνίου, τα συνολικά στοιχεία ενεργητικού της εταιρείας ανέρχονται σε 847 εκατ. δολάρια. Mε τις συνολικές μακροχρόνιες υποχρεώσεις στα 526,2 εκατ. δολ. και τα ίδια κεφάλαια να φτάνουν τα 307,6 εκατ. δολ. από 239,8 εκατ. στο τέλος του 2010. Το εξεταζόμενο διάστημα, σύμφωνα με την CPLP, οι σποτ ναυλώσεις δεξαμενοπλοίων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου παρουσίασαν υψηλό 30 μηνών, γεγονός που οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης στη διατλαντική αγορά και την Καραϊβική, με παράλληλη μείωση της προσφοράς πλοίων.

Ο Ιωάννης Λαζαρίδης, διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της CPLP, δήλωσε στην εφημερίδα "Ισοτιμία", σχετικά: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επιτύχαμε δύο σημαντικές συναλλαγές, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2011. Την οριστική συμφωνία για τη συγχώνευση με την CrudeCarriers και την απόκτηση του πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου “Cape Agamemnon”. Τα οφέλη των συναλλαγών αυτών, θα φανούν από το τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Είμαστε, επίσης, ευχαριστημένοι με τη συνεχή βελτίωση των κερδών από τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαιοειδών (producttankers) σε σύγκριση με τη μείωση που παρατηρήθηκε το 2009 και το 2010. Η συνεχιζόμενη μείωση παραδόσεων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου, είναικαλός οιωνός για τις προοπτικές της αγοράς των producttankers, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα».

Συγχώνευση και εξαγορά πλοίου

Στις αρχές Μαΐου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανακοίνωσε ότι προχωρά στη συγχώνευση των δύο εισηγμένων εταιρειών του στις αμερικανικές χρηματαγορές, Capital Product Partners και Crude Carriers, με απορρόφηση της δεύτερης από την πρώτη. Η Crude Carriers (NYSE: CRU) εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά NYSE της Νέας Υόρκης, είναι εστιασμένη στην αγορά μεταφοράς αργού πετρελαίου. Ο στόλος της αποτελείται από δύο νεότευκτα VLCC (VeryLargeCrudeCarriers) και τρία Suezmax δεξαμενόπλοια.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι 1,2 χρόνια και η συνολική χωρητικότητα των πέντε πλοίων φτάνει το 1,060 εκατ. τόνους dwt. Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό Τύπο, η συγχώνευση θα δημιουργήσει την πέμπτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων στις αμερικανικές χρηματαγορές και ο στόλος της θα καλύπτει τόσο τον χώρο των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου όσο και των product τάνκερς (μεταφοράς πετρελαιοειδών).

Ο στόλος της νέας Capital Product Partners L.P. θα απαρτίζεται από 27 πλοία, χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων τόνων. Θα είναι ο νεότερος στόλος μεταξύ των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως.

Η εμπορική και τεχνική διαχείριση του στόλου θα παραμείνει στην CapitalMaritime, γεγονός το οποίο αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα θετικό από τους επενδυτές και τους ναυτιλιακούς παράγοντες, καθώς η CapitalMaritime διατηρεί στενές σχέσεις με όλες τις πετρελαϊκές εταιρείες ανά τον κόσμο: Shell, BP, Statoil, Exxon, Petrobras και άλλες.

Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος των δύο εταιρειών, θα αυξήσει τη συμμετοχή του στο καινούργιο σχήμα σε ποσοστό 32%. Ο ίδιος δήλωσε «πολύ ικανοποιημένος που εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών αυτός ο συνδυασμός. Και αναμένει οφέλη για τους μετόχους και των δύο εταιρειών, καθώς το μέγεθος του νέου ενωμένου στόλου και οι προοπτικές της εταιρείας προσφέρουν έδαφος για ισχυρή ανάπτυξη».

Ποιες είναι οι δύο κινήσεις ματ του Έλληνα εφοπλιστή

Στις αρχές Ιουνίου, η CapitalProductPartners προχώρησε στην απόκτηση του πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου «CapeAgamemnon», χωρητικότητας 179.221 dwt, ναυπήγησης 2010, στα ναυπηγεία SungdongShipbuilding της Ν. Κορέας, έναντι 98,5 εκατ. δολαρίων, μαζί με ναυλοσύμφωνο διάρκειας 10 ετών. Η ναύλωση του πλοίου από την CoscoBulk θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2020. Θα αποφέρει στην εταιρεία 53.100 δολάρια την ημέρα ως το 2015 και 33.100 δολάρια την ημέρα από τον Ιούλιο του 2015 ως το τέλος της ναύλωσης.

Η απόκτηση του «CapeAgamemnon» ώθησε τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου, με κέρδη 16,5 εκατ. δολ. Έτσι, με δύο κινήσεις ματ, ο Έλληνας εφοπλιστής θα καταφέρει να εκτοξεύσει τα κέρδη του ομίλου. Και να δημιουργήσει το νεότερο στόλο με μέσο όρο ηλικίας τα 3,2 χρόνια, ο οποίος θα απαρτίζεται από 27 πλοία, χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων τόνων. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης χαρακτηρίζεται από τα διεθνή ναυτιλιακά ΜΜΕ ένας από τους ταχύτερα ανερχόμενους παίκτες παγκοσμίως. Η νορβηγική ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds καθώς και η βρετανική Lloyd’sList τον τοποθετούν στους 100 ισχυρότερους επιχειρηματίες της διεθνούς ναυτιλίας.

Ο όμιλός του αποτελεί τον μεγαλύτερο εταίρο της ΒΡ ως προς τη χρονοναύλωση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων του πετρελαίου. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List διατηρεί εξίσου καλές σχέσεις και με τις Shell, ExxonMobil, Chevron, Total, StatoilHydro, Vitol, Cargill, Glencore, Trafigura, Bunge και άλλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.