- Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
- MNI: E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
- Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Επέστρεψε εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Τράβηξε το αυτί του Τσίπρα η Μέρκελ κι εκείνος... χαχάνιζε! [εικόνες]
Γελάκια, γκριμάτσες, αγκαλίτσες και... χορατά, από...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
E.E. και δανειστές θα είχαν αποδεχθεί τα μέτρα Τσίπρα, εάν είχαν ενημερωθεί
«Βιαστική» και «ανακριβή» χαρακτηρίζουν πηγές της...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Ο ΣΕΒ "καρφώνει" Τσίπρα για τον μποναμά - πείνας στους συνταξιούχους
Κίνηση «υψηλού πολιτικού ρίσκου, που ξαναφέ...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτοιμοι για GREXIT! Εκτάκτως ο Σαμαράς στην Ελλάδα!
Ο Αντώνης Σαμαράς ήταν χθες στις Βρυξέλλες, προκει...ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ
Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012
Η ιστορία των έργων του ριφιφί
Μετά τον B' Παγκόσμιο Πόλεμο, το ζεύγος Ροζέ και Τατιάνα Μιλλιέξ πήραν ακόμη μία πρωτοβουλία για να βοηθήσουν τον τσακισμένο ελληνικό λαό. Ζήτησαν από Γάλλους καλλιτέχνες, συγγραφείς και διανοούμενους, συμπαράσταση για τους Έλληνες που αντιστάθηκαν γενναία στους ναζί κατακτητές. Έτσι, το 1949.... συγκεντρώθηκαν, εκτός από 110 δακτυλόγραφα κείμενα, 28 πίνακες, 6 σχέδια, 6 χαρακτικά, 4 γλυπτά και δύο βιβλία τέχνης, τα οποία συμπεριλήφθηκαν στη συλλογή δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής της Εθνικής Πινακοθήκης, όπως αναφέρει το "Έθνος" στο σημερινό του δημοσίευμα.
“Γυναικείο κεφάλι”
Ανάμεσα τους το “Γυναικείο κεφάλι”, λάδι σε μουσαμά διαστάσεων 56 χ 40 εκατοστών, φιλοτεχνημένο από τον Πικάσο το 1939, δυο χρόνια μετά τη “Γκερνίκα”, το οποίο εκλάπη χθες το πρωί. Το έργο, μια γυναίκα που κλαίει, είναι πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, συντρόφου του Πικάσο στα χρόνια 1936 - 1943.
Η Ντόρα Μάαρ υπήρξε η φωτογράφος, η οποία απαθανάτισε με τον φακό της καρέ καρέ όλη τη διαδικασία δημιουργίας της “Γκερνίκα” το 1937. Μαζί της ο Πικάσο είχε καταφύγει στο ατελιέ στο Ρουαγιάντο 1940, όταν καταλήφθηκε το Παρίσι από τα γερμανικά στρατεύματα.
Μύλος
Μύλος τιτλοφορείται το έργο του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριαν, λάδι σε μουσαμά διαστάσεων 35 χ 44, το οποίο απεικονίζει έναν ανεμόμυλο κατά μήκος του ποταμού Gaasper Trekvaart και φιλοτεχνήθηκε το 1905, την πρώτη περίοδο του καλλιτέχνη, πριν αναπτύξει τη θεωρία του νεοπλαστικισμού.
Tον πίνακα απέκτησε η Εθνική Πινακοθήκη το 1963, όταν αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππά και δωρήθηκε στο μουσείο. Το άλλο έργο του Μοντριαν, το οποίο γλίτωσε από τους δράστες και βρέθηκε χωρίς κορνίζα στο πάτωμα, απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα κοντά στο Αμστερνταμ.
Σχέδιο του 17ου αιώνα
Τέλος, το σχέδιο απεικονίζει τον “Αγιο Giego de Alcala” σε “έκσταση με την Αγία τριάδα και τα σύμβολα του πάθους” και θεωρείται, σύμφωνα με την επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαριλένα Κασιμάτη, από τα λίγα της κατηγορίας του, από τη Σχολή Βόρειας Ιταλίας του 16ου και 17ου αιώνα, το σχέδιο σε χαρτί, πένα με αραιωμένη σέπια, 27 χ 16,8 εκ., με πολύ ωραίο θρησκευτικό θέμα, γεμάτο ποίηση, αποδίδεται σε έναν old master, τον Caccia Guglielmo (Moncalvo) (1568 1625). Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση που έληξε προχθές, από το 1907, οπότε αποκτήθηκε από την Εθνική Πινακοθήκη, κατόπιν δωρεάς του Γρηγορίου Μαρασλή.
Η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου, φέρνοντας την Ελλάδα για μία ακόμα φορά στο προσκήνιο της επικαιρότητας, αυτή τη φορά όχι για την οικονομική κρίση. Δείτε πως μετέδωσε το διεθνές πρακτορείο Reuters την είδηση για την κλοπή της Εθνικής Πινακοθήκης
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.