Περίπου 4 χιλιάδες τηλεφωνήματα δέχθηκε χθες κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας της η τηλεφωνική γραμμή της ΔΕΗ για την υποστήριξη των καταναλωτών που θα μεταφερθούν στη ΔΕΗ ως τελευταίο καταφύγιο...
Πάντως οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους μια σειρά από πρακτικά θέματα:
- Τι γίνεται με το λογαριασμό από τον προηγούμενο προμηθευτή;
Αναμένονται οδηγίες από τη ΡΑΕ θα πρέπει να επικοινωνήσετε εκ νέου με τη ΔΕΗ.
- Τι θα συμβεί με το ΕΕΤΗΔΕ που έχει χρεωθεί στους λογαριασμούς των δύο εταιρειών;
Σε περίπτωση που έχει ήδη εξοφληθεί, θα πρέπει να κρατήσετε τα αντίγραφα πληρωμής. Εάν δεν το έχετε εξοφλήσει, τότε μπορείτε ανεξάρτητα από την εξόφληση του λογαριασμού να εξοφλήσετε το τέλος στην αρμόδια για το ακίνητό σας ΔΟΥ.
- Ποια δικαιολογητικά χρειάζονται για νέο συμβόλαιο;
Για την υπογραφή νέου συμβολαίου με τη ΔΕΗ στο όνομά σας μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε κατάστημα προσκομίζοντας πρόσφατο λογαριασμό, αστυνομική ταυτότητα, ΑΦΜ, μισθωτήριο συμβόλαιο εάν υπάρχει, αποδεικτικό εξόφλησης του συνόλου δόσεων του ΕΕΤΗΔΕ που έχει χρεωθεί στους λογαριασμούς ρεύματος. Για εταιρεία επιπρόσθετα χρειάζεται αντίγραφο καταστατικό ή ΦΕΚ (ΟΕ,ΕΕ ή ΑΕ).
- Εάν είχε γίνει διακανονισμός με τον προηγούμενο προμηθευτή τι θα συμβεί;
Αναμένεται ενημέρωση από ΡΑΕ. Το γεγονός πάντως ότι εκκρεμεί οφειλή στον προηγούμενο προμηθευτή δεν αποτελεί λόγο άρνησης για τη ΔΕΗ να δεχθεί τον πελάτη ως τελευταίο καταφύγιο.
- Είχε δοθεί προκαταβολή στον προηγούμενο προμηθευτή: Ο καταναλωτής θα πρέπει να απευθυνθεί στον προηγούμενο προμηθευτή. Το ποσό της προκαταβολής ή το πιστωτικό υπόλοιπο ΔΕΝ επιστρέφεται και ΔΕΝ συμψηφίζεται από τη ΔΕΗ.
Energa - Hellas Power: Να μην ανησυχούν οι καταναλωτές για το ΕΕΤΗΔΕ
Καθησυχαστικές προς τους καταναλωτές που έχουν καταβάλει το Ειδικό Τέλος Ακινήτων εμφανίζονται με ανακοίνωσή τους οι Energa και Hellas Power.
Αναλυτικά, αναφέρουν τα εξής:
"Σε συνέχεια των τελευταίων Αποφάσεων των ΔΕΣΜΗΕ, ΔΕΗ και ΡΑΕ σχετικά με την καταγγελία των συμβάσεων Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας των εταιρειών ENERGA και HELLAS POWER και τη διαγραφή τους από το Μητρώο Συμμετοχόντων της Χονδρεμπορικής αγοράς, οι εταιρείες δε μπορούν πλέον να συνεχίσουν να παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας στους πελάτες τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει και το κλείσιμο της αγοράς ενέργειας στην Ελλάδα και την επιστροφή της στο μονοπωλιακό καθεστώς που ίσχυε μέχρι και πριν από μερικά χρόνια.
Είναι ωστόσο πραγματικά περίεργο, ύποπτο και εγείρει πολλά ερωτηματικά το με πόση ευκολία οι Ρυθμιστικές Αρχές και η Πολιτική ηγεσία αυτής της χώρας αποφασίζουν να κλείσουν μια αγορά, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Τρόικα ζητούν και επιβάλλουν το άνοιγμά της. Είναι βέβαιο και ξεκάθαρο ότι υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες και ευθύνες, καθώς όλα αυτά γίνονται στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του μονοπωλιακού καθεστώτος και άλλων κλαδικών συμφερόντων. Η διαδικασία κλεισίματος της αγοράς ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2011, όταν η ΔΕΗ και ο ΔΕΣΜΗΕ με πρωτοφανή τρόπο και ενάντια στην αγορά και το νομοθετικό πλαίσιο αποφάσισαν «πραξικοπηματικά» να παγώσουν όλες τις ενεργοποιήσεις πελατών των εταιρειών, με πρόσχημα τη μη πλήρη εξόφληση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.). Την ίδια στιγμή η ΔΕΗ εξακολούθησε να αποσπά δικούς μας πελάτες που δεν είχαν εξοφλήσει το Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) αποδεικνύοντας τις καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές που συστηματικά εξασκούν ενάντια στις εταιρείες μας. Το μερίδιο αγοράς των δύο εταιρειών τότε έφθανε περίπου το 8% στην αγορά χαμηλής τάσης και κινούνταν εκθετικά αυξητικά, καθώς περίπου 25.000 πελάτες κάθε μήνα επέλεγαν να αλλάξουν προμηθευτή για το ηλεκτρικό τους ρεύμα. Η δόλια πρακτική τους ολοκληρώνεται σήμερα και μένει να επιβεβαιωθεί στο άμεσο μέλλον με τις επόμενες κινήσεις τους. Υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες ότι δύο ακόμα εταιρείες του κλάδου πρόκειται να διαγραφούν από το Μητρώο του ΔΕΣΜΗΕ και να γίνει καταγγελία της σύμβασής τους. Με αυτό τον τρόπο γίνεται πολύ πιο εύκολο για τη ΔΕΗ να προχωρήσει σε νέα αύξηση τιμών, χωρίς να υπάρχει ανταγωνισμός. Από την άλλη πλευρά μια εταιρεία που κατέχει το 100% της αγοράς έχει πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική αξία κατά τη διαδικασία πώλησής της.
Η πρόθεση του Ομίλου να ανταποκριθεί στο ακέραιο στις υποχρεώσεις του έναντι του ΔΕΣΜΗΕ και της ΔΕΗ ήταν δεδομένη, υπό την προϋπόθεση ότι η Πολιτεία θα έδινε λύσεις στα προβλήματα και στις στρεβλώσεις της αγοράς. Είναι εμφανές ωστόσο, ότι το Υπουργείο Ενέργειας υπονομεύει τη λειτουργία της αγοράς και ενθαρρύνει τις μονοπωλιακές πρακτικές. Η Διοίκηση των δυο εταιρειών θα κινηθεί πλέον δικαστικά και θα ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της, προκειμένου να προσβάλλει τις συγκεκριμένες Αποφάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Σε ότι αφορά τους 200.000 πελάτες μας θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη τους όλα αυτά τα χρόνια, να ζητήσουμε την κατανόησή τους για την όποια ανησυχία και ταλαιπωρία και να τους διαβεβαιώσουμε ότι από όλη αυτή τη διαδικασία δε θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά την ηλεκτροδότησή τους. Επίσης σε ότι αφορά την πληρωμή του Ειδικού Τέλους Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.), η Διοίκηση των εταιρειών διαβεβαιώνει τους πελάτες της ότι η καταβολή του σχετικού ποσού από την εταιρεία προς το Ελληνικό Δημόσιο θα γίνει κανονικά και δε συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους πελάτες που το έχουν εξοφλήσει".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.