Κοστίζουν σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα οι εξαγωγές στη χώρα μας, με τις επιχειρήσεις να συμπιέζουν κόστος και κέρδη, μειώνοντας μισθούς και περιορίζοντας τα περιθώρια κέρδους, έτσι ώστε τα προϊόντα τους να γίνουν ανταγωνιστικά...
Τα γρανάζια της γραφειοκρατίας φαντάζουν ανίκητα, με τους συντάκτες της έκθεσης Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας, που δημοσιεύει η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», να καταγράφουν τη θλιβερή ελληνική πραγματικότητα.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Εταιρία μεσαίου μεγέθους στη χώρα μας που θέλει να εξάγει ξηρό φορτίο, που δεν είναι ευαίσθητο σε κοντέινερ 20 ποδών δια θαλάσσης, χρειάζεται 20 ημέρες γραφειοκρατικών διαδικασιών. 14 για την προετοιμασία 5 εγγράφων, 2 για τον εκτελωνισμό και τον έλεγχο, 2 για τη διαχείριση φορτίων σε λιμάνια και 2 για την εσωτερική διαμετακόμιση. Συνολικό κόστος 1.153 δολάρια.
Τι συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες: Σε 6 ημέρες επιτυγχάνεται η εξαγωγή του ίδιου κοντέινερ στην Ολλανδία και στις ΗΠΑ με πολύ χαμηλότερο κόστος, σε 7 σε Κύπρο, Γερμανία, Ιρλανδία και Βρετανία με μέσο όρο κόστους τα 900 δολάρια, 14 μέρες χρειάζεται μια Τουρκική εξαγωγική εταιρία και 16 ημέρες μια Πορτογαλική με κόστος σχεδόν το μισό σε σχέση με τη χώρα μας.
Ο μέσος όρος για την εξαγωγή ενός κοντέινερ στις χώρες του ΟΟΣΑ ανέρχεται στις 10 ημέρες, με το κόστος να φτάνει τα 1.032 δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως από τον Δεκέμβριο του 2010 ο υπουργός Ανάπτυξης έχει εξαγγείλει την απλούστευση των διαδικασιών για τις εξαγωγές, μέσω της δημιουργίας του πληροφοριακού συστήματος Single Window, το οποίο θα λειτουργεί κατά τα πρότυπα της Υπηρεσίας μιας Στάσης. Αυτό, όμως ακόμα δεν έχει καν θεσμοθετηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.