To 2012 θα αγοράσουμε ακόμη περισσότερα φθηνά smartphones η τιμή των οποίων δεν θα ξεπερνά τα 100 δολάρια. Θα δούμε στην πράξη εφαρμογές αγοράς προϊόντων μέσω του κινητού μας τηλεφώνου τα οποία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν και ως πιστωτικές κάρτες. Θα μπορούμε να παρακολουθούμε το πρόγραμμα της τηλεόρασης ακόμη και εν κινήσει. Όσο για τους Internet service providers θα επιδιώξουν να μας επιβάλλουν την ογκοχρέωση στην πρόσβαση στο Internet. Τι σημαίνει αυτό; Τέλος στα ατελείωτα downloads....
Ποιος τα λέει όλα αυτά; Η Deloitte η οποία δημοσίευσε για 11η συνεχή χρονιά τη μελέτη με τίτλο "TMT Predictions 2012", μια μελέτη που αναλύει τις τάσεις στους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών για τους επόμενους 12-18 μήνες. Η έκθεση του 2012 προβλέπει:
1. την αύξηση των πωλήσεων των "smartphones",
2. τον περιορισμό της παροχής απεριόριστης χρήσης του διαδικτύου,
3. τη δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης ακόμα και εν κινήσει,
4. την κυριαρχία των online διαφημίσεων και
5. την αυξημένη ζήτηση για νέα τεχνολογικά προϊόντα.
Οι κορυφαίες τάσεις στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών το 2012 έχουν ως εξής:
• Οι πωλήσεις των χαμηλού κόστους «έξυπνων κινητών τηλεφώνων» (smartphones) (αξίας μέχρι και $100), αγγίζουν για πρώτη φορά τα 500 εκατομμύρια τεμάχια.
Πάνω από 500 εκατομμύρια έξυπνα κινητά τηλέφωνα χαμηλού κόστους (smartphones που πωλούνται σε τιμή μικρότερη των $100) θα χρησιμοποιούνται από το τέλος του 2012, καθώς η ζήτηση για συσκευές που διαθέτουν ορισμένες από τις λειτουργίες ενός υπολογιστή, συνεχώς αυξάνεται. Οι καταναλωτές φαίνεται να επιθυμούν να αντικαταστήσουν τα μοντέλα συσκευών κινητών τηλεφώνων που διέθεταν μόνο κάποιες βασικές λειτουργίες χωρίς να είναι τόσο απαιτητικοί, ώστε να ζητούν αυτά που προσφέρουν οι πιο εξελιγμένες ("high-end") συσκευές.
• Τεχνολογία NFC (Near Field Communication) και κινητές συσκευές.
Οι συσκευές κινητών τηλεφώνων που θα διαθέτουν την τεχνολογία NFC αναμένεται να φτάσουν τα 300 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2013. Το NFC – μεταφορά μικρών ποσοτήτων δεδομένων σε πολύ μικρή απόσταση – κυριαρχείται από το λεγόμενο "wave & pay", δηλαδή την ενσωμάτωση μιας πιστωτικής κάρτας στο κινητό τηλέφωνο που παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών και όχι μόνο.
• Web Bybass: Μεταφορά δεδομένων χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η εν λόγω τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν με άλλες μορφές όπως το υπέρυθρο (infrared) και bluetooth και τώρα αναβιώνει με τη μέθοδο του "Web Bybass", η οποία παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς δεδομένων χωρίς να είναι απαραίτητη η σύνδεση στο ίντερνετ. Το 2012, περίπου το 1% του συνόλου των ασύρματων δεδομένων θα μεταφέρονται μεταξύ των συσκευών παρακάμπτοντας το διαδίκτυο, ποσοστό το οποίο είναι διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2011.
• Το τέλος της παροχής απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
Η Deloitte προβλέπει ότι το 2012 εκατό εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα πρέπει να αρχίσουν να παρακολουθούν το μετρητή των δεδομένων που «κατεβάζουν», καθώς οι πάροχοι έχουν αρχίσει να επανεξετάζουν την προσφορά απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
• Πολλές εφαρμογές, λίγα downloads.
Ο αριθμός των διαθέσιμων εφαρμογών αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 εκατομμύρια περίπου το 2012. Ωστόσο, το ποσοστό αυτών για τις οποίες οι καταναλωτές πληρώνουν παραμένει μικρό.
Οι κορυφαίες τάσεις στον τομέα των MME το 2012 έχουν ως εξής:
• Οι στοχευόμενες τηλεοπτικές διαφημίσεις χάνουν τον στόχο τους.
Σύμφωνα με την έρευνα βελτιώνεται συνεχώς η τεχνολογία η οποία θα επιτρέπει τη δημιουργία διαφημίσεων που θα στοχεύουν σε ορισμένες μόνο συσκευές τηλεοράσεων και υπολογιστές, βάσει χαρακτηριστικών όπως το εισόδημα ή η ηλικία του τηλεθεατή. Ωστόσο, οι διαφημίσεις αυτές θα αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου της διαφημιστικής αγοράς, καθώς η επένδυση που απαιτείται για την ανάπτυξή τους παραμένει απαγορευτική. Ακόμα και η ανάπτυξη εστιασμένων διαφημιστικών μηνυμάτων για τα βίντεο που παρέχονται "on demand", τα οποία αποτελούν το πιο γόνιμο κομμάτι αυτού του είδους των καμπανιών, είναι προβληματική καθώς η συνολική παρακολούθησή τους παραμένει μικρή.
• Το πρόγραμμα της τηλεόρασης κυριαρχεί.
Το 95% όλων των τηλεοπτικών προγραμμάτων που θα παρακολουθήσουν οι τηλεθεατές κατά 2012, είτε θα είναι «ζωντανά» είτε «σχεδόν ζωντανά» (εντός μίας ημέρας από την πρώτη εκπομπή τους). Η τεχνολογία – η οποία επιτρέπει στους τηλεθεατές να «κατεβάσουν» τηλεοπτικό υλικό "on demand" όποτε το επιθυμούν – δεν αναμένεται να καταργήσει το ωρολόγιο πρόγραμμα της τηλεόρασης.
• Δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης εν κινήσει χάρη στο DVR (Digital Video Recorder).
Το 2012, όσοι διαθέτουν "smartphones" και ταμπλέτες, θα μπορούν να παρακολουθήσουν 5 δισεκατομμύρια ώρες τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω αυτών των συσκευών την ώρα που βρίσκονται για παράδειγμα στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Μια νέα εποχή για τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Η διαφημιστική αγορά αναμένεται να επεκταθεί σε όλους τους τομείς το 2012, κυρίως όμως ο χώρος των διαδικτυακών διαφημίσεων θα ξεπεράσει σε ρυθμό ανάπτυξης τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Ενώ ο διαφημιστικός τομέας θα αναπτυχθεί κατά 5% παγκοσμίως, οι διαδικτυακές διαφημίσεις θα παρουσιάσουν αύξηση ύψους 50% φτάνοντας σε τζίρο τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να στραφούν στον «ψηφιακό κόσμο» για την διαφήμισή τους.
• Αυξάνοντας τα κέρδη από τα social games
Τα "social games" είναι ηλεκτρονικά παιχνίδια που παίζονται μέσω ίντερνετ. H Deloitte προβλέπει ότι κατά το 2012 η αύξηση των εσόδων του κλάδου των "social games" θα περιοριστεί σε ποσοστό που δεν θα υπερβαίνει το 20%, όταν την περίοδο 2008-2010 τα συγκεκριμένα έσοδα είχαν εικοσαπλασιαστεί. Αυτή η επιβράδυνση της ανάπτυξης ενδέχεται να οδηγήσει τους κατασκευαστές των social games να αρχίσουν να πειραματίζονται ως προς τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Η μετάβαση σε ένα μοντέλο που θα εμπεριέχει περισσότερη διαφήμιση είναι πιθανή και τουλάχιστον κάποιες εταιρίες του χώρου θα αρχίσουν να χρεώνουν το χρήστη από τη στιγμή που ξεκινάει να παίζει.
• Εκπτωτικά κουπόνια μέσω διαδικτύου: Από καινοτομία μεταβλήθηκαν σε «διασημότητα» και τώρα σε μια σημαντική αλλά εξειδικευμένη αγορά
Η Deloitte εκτιμά ότι κατά το 2012, διεθνώς, ο αριθμός των ατόμων που θα εγγράφονται προκειμένου να λαμβάνουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου newsletter με κουπόνια προσφορών αναμένεται να μειωθεί. Παρόμοια είναι η εκτίμηση και για τον αριθμό των εταιριών που δρουν ως ενδιάμεσοι (εταιρίες που συλλέγουν τις εκπτώσεις από τους λιανέμπορους και τις αποστέλλουν μέσω email). Παρά το γεγονός ότι η αγορά των κουπονιών μέσω ίντερνετ είναι σχετικά νέα, μπορεί να έχει ήδη φτάσει στην ωριμότητά της. Η ταχεία εξέλιξη του κλάδου σημαίνει ότι είναι πιθανό να χαθούν εκατοντάδες (από τους χιλιάδες) παίκτες της αγοράς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρόκειται να εισέλθουν και νέες εταιρίες στο χώρο, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Με λίγα λόγια, φαίνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά μπορεί να μη είναι το μέλλον του retail marketing αλλά είναι πιθανό να αποτελέσει ένα σημαντικό κομμάτι του.
Ανάλυση της Deloitte για τις κορυφαίες τάσεις στον τομέα της Τεχνολογίας το 2012:
• Η ζήτηση των καταναλωτών για τεχνολογία αψηφά τις οικονομικές αντιξοότητες.
Το 2012 η ζήτηση για τεχνολογία θα αυξηθεί με πωλήσεις ρεκόρ των κινητών τηλεφώνων τύπου "smartphones" και των ταμπλετών και αύξηση πωλήσεων όλων των τύπων laptop. Τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα φαίνεται ότι αποτελούν πλέον ένα νέο σύμβολο στάτους όπως ήταν παλιότερα το αυτοκίνητο και το σπίτι για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τώρα περιορισμένο διαθέσιμο προϋπολογισμό για αγορές. Οι καταναλωτές φαίνεται πως μπορούν να κάνουν κάποιες θυσίες ακόμα και στις διακοπές τους προκειμένου να αγοράσουν έναν πιο εξελιγμένο υπολογιστή και μια τηλεόραση παρά να επιλέξουν να αγοράσουν τη μια από τις δύο αυτές συσκευές.
• Οι κάτοχοι ταμπλετών θα προβούν σε αγορά και δεύτερης συσκευής.
Περίπου 5 εκατομμύρια ταμπλέτες θα πουληθούν το 2012 σε ανθρώπους που ήδη κατέχουν μία, οδηγώντας σε έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
• Ανάπτυξη έργων μεγάλων δεδομένων.
Το 2009, τα συνολικά κέρδη από τα έργα μεγάλων δεδομένων (big data projects) άγγιξαν μόλις τα 100 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, το 2012 το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει, καθώς το 90% των επιχειρήσεων που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα "Fortune 500" σκοπεύει να λάβει την πρωτοβουλία να επενδύσει σε τέτοιου είδους προγράμματα, που αναμένεται να δημιουργήσουν έσοδα για τον κλάδο της πληροφορικής της τάξεως των 1-1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
• «Δύσκολοι καιροί» για το σκληρό δίσκο: ανάδυση νέου τρόπου αποθήκευσης δεδομένων.
Η Deloitte υπολογίζει ότι το 2012 ο «παραδοσιακός» σκληρός δίσκος θα αντικατασταθεί από τους καινούριους σκληρούς δίσκους τεχνολογίας SSD (Solid State Drive). Το 90% της αποθήκευσης δεδομένων σε μικρές συσκευές όπως τα MP3, τα smartphones και οι ταμπλέτες αλλά και το 1/6 στα laptop θα πραγματοποιείται πλέον με τη νέα μέθοδο (SSD). Το ποσοστό αυτό το δείχνει μία αισθητή αύξηση σε σχέση με το 20% όπου βρισκόταν κατά το 2006.
• Εκτυπωτής τριών διαστάσεων: Μικρά περιθώρια ανάπτυξης
Η δυνατότητα του να «κατεβάζει» κανείς σχέδια για οτιδήποτε φανταστεί και να δημιουργεί το προϊόν επί τόπου θα γίνει τα επόμενα χρόνια βιώσιμη πρακτική σε διάφορες εξειδικευμένες αγορές όπως για παράδειγμα η βιοϊατρική και τα ηλεκτρικά εργαλεία για βιομηχανική χρήση.
Ποιος τα λέει όλα αυτά; Η Deloitte η οποία δημοσίευσε για 11η συνεχή χρονιά τη μελέτη με τίτλο "TMT Predictions 2012", μια μελέτη που αναλύει τις τάσεις στους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών για τους επόμενους 12-18 μήνες. Η έκθεση του 2012 προβλέπει:
1. την αύξηση των πωλήσεων των "smartphones",
2. τον περιορισμό της παροχής απεριόριστης χρήσης του διαδικτύου,
3. τη δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης ακόμα και εν κινήσει,
4. την κυριαρχία των online διαφημίσεων και
5. την αυξημένη ζήτηση για νέα τεχνολογικά προϊόντα.
Οι κορυφαίες τάσεις στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών το 2012 έχουν ως εξής:
• Οι πωλήσεις των χαμηλού κόστους «έξυπνων κινητών τηλεφώνων» (smartphones) (αξίας μέχρι και $100), αγγίζουν για πρώτη φορά τα 500 εκατομμύρια τεμάχια.
Πάνω από 500 εκατομμύρια έξυπνα κινητά τηλέφωνα χαμηλού κόστους (smartphones που πωλούνται σε τιμή μικρότερη των $100) θα χρησιμοποιούνται από το τέλος του 2012, καθώς η ζήτηση για συσκευές που διαθέτουν ορισμένες από τις λειτουργίες ενός υπολογιστή, συνεχώς αυξάνεται. Οι καταναλωτές φαίνεται να επιθυμούν να αντικαταστήσουν τα μοντέλα συσκευών κινητών τηλεφώνων που διέθεταν μόνο κάποιες βασικές λειτουργίες χωρίς να είναι τόσο απαιτητικοί, ώστε να ζητούν αυτά που προσφέρουν οι πιο εξελιγμένες ("high-end") συσκευές.
• Τεχνολογία NFC (Near Field Communication) και κινητές συσκευές.
Οι συσκευές κινητών τηλεφώνων που θα διαθέτουν την τεχνολογία NFC αναμένεται να φτάσουν τα 300 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2013. Το NFC – μεταφορά μικρών ποσοτήτων δεδομένων σε πολύ μικρή απόσταση – κυριαρχείται από το λεγόμενο "wave & pay", δηλαδή την ενσωμάτωση μιας πιστωτικής κάρτας στο κινητό τηλέφωνο που παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών και όχι μόνο.
• Web Bybass: Μεταφορά δεδομένων χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η εν λόγω τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν με άλλες μορφές όπως το υπέρυθρο (infrared) και bluetooth και τώρα αναβιώνει με τη μέθοδο του "Web Bybass", η οποία παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς δεδομένων χωρίς να είναι απαραίτητη η σύνδεση στο ίντερνετ. Το 2012, περίπου το 1% του συνόλου των ασύρματων δεδομένων θα μεταφέρονται μεταξύ των συσκευών παρακάμπτοντας το διαδίκτυο, ποσοστό το οποίο είναι διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2011.
• Το τέλος της παροχής απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
Η Deloitte προβλέπει ότι το 2012 εκατό εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα πρέπει να αρχίσουν να παρακολουθούν το μετρητή των δεδομένων που «κατεβάζουν», καθώς οι πάροχοι έχουν αρχίσει να επανεξετάζουν την προσφορά απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
• Πολλές εφαρμογές, λίγα downloads.
Ο αριθμός των διαθέσιμων εφαρμογών αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 εκατομμύρια περίπου το 2012. Ωστόσο, το ποσοστό αυτών για τις οποίες οι καταναλωτές πληρώνουν παραμένει μικρό.
Οι κορυφαίες τάσεις στον τομέα των MME το 2012 έχουν ως εξής:
• Οι στοχευόμενες τηλεοπτικές διαφημίσεις χάνουν τον στόχο τους.
Σύμφωνα με την έρευνα βελτιώνεται συνεχώς η τεχνολογία η οποία θα επιτρέπει τη δημιουργία διαφημίσεων που θα στοχεύουν σε ορισμένες μόνο συσκευές τηλεοράσεων και υπολογιστές, βάσει χαρακτηριστικών όπως το εισόδημα ή η ηλικία του τηλεθεατή. Ωστόσο, οι διαφημίσεις αυτές θα αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου της διαφημιστικής αγοράς, καθώς η επένδυση που απαιτείται για την ανάπτυξή τους παραμένει απαγορευτική. Ακόμα και η ανάπτυξη εστιασμένων διαφημιστικών μηνυμάτων για τα βίντεο που παρέχονται "on demand", τα οποία αποτελούν το πιο γόνιμο κομμάτι αυτού του είδους των καμπανιών, είναι προβληματική καθώς η συνολική παρακολούθησή τους παραμένει μικρή.
• Το πρόγραμμα της τηλεόρασης κυριαρχεί.
Το 95% όλων των τηλεοπτικών προγραμμάτων που θα παρακολουθήσουν οι τηλεθεατές κατά 2012, είτε θα είναι «ζωντανά» είτε «σχεδόν ζωντανά» (εντός μίας ημέρας από την πρώτη εκπομπή τους). Η τεχνολογία – η οποία επιτρέπει στους τηλεθεατές να «κατεβάσουν» τηλεοπτικό υλικό "on demand" όποτε το επιθυμούν – δεν αναμένεται να καταργήσει το ωρολόγιο πρόγραμμα της τηλεόρασης.
• Δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης εν κινήσει χάρη στο DVR (Digital Video Recorder).
Το 2012, όσοι διαθέτουν "smartphones" και ταμπλέτες, θα μπορούν να παρακολουθήσουν 5 δισεκατομμύρια ώρες τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω αυτών των συσκευών την ώρα που βρίσκονται για παράδειγμα στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Μια νέα εποχή για τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Η διαφημιστική αγορά αναμένεται να επεκταθεί σε όλους τους τομείς το 2012, κυρίως όμως ο χώρος των διαδικτυακών διαφημίσεων θα ξεπεράσει σε ρυθμό ανάπτυξης τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Ενώ ο διαφημιστικός τομέας θα αναπτυχθεί κατά 5% παγκοσμίως, οι διαδικτυακές διαφημίσεις θα παρουσιάσουν αύξηση ύψους 50% φτάνοντας σε τζίρο τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να στραφούν στον «ψηφιακό κόσμο» για την διαφήμισή τους.
• Αυξάνοντας τα κέρδη από τα social games
Τα "social games" είναι ηλεκτρονικά παιχνίδια που παίζονται μέσω ίντερνετ. H Deloitte προβλέπει ότι κατά το 2012 η αύξηση των εσόδων του κλάδου των "social games" θα περιοριστεί σε ποσοστό που δεν θα υπερβαίνει το 20%, όταν την περίοδο 2008-2010 τα συγκεκριμένα έσοδα είχαν εικοσαπλασιαστεί. Αυτή η επιβράδυνση της ανάπτυξης ενδέχεται να οδηγήσει τους κατασκευαστές των social games να αρχίσουν να πειραματίζονται ως προς τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Η μετάβαση σε ένα μοντέλο που θα εμπεριέχει περισσότερη διαφήμιση είναι πιθανή και τουλάχιστον κάποιες εταιρίες του χώρου θα αρχίσουν να χρεώνουν το χρήστη από τη στιγμή που ξεκινάει να παίζει.
• Εκπτωτικά κουπόνια μέσω διαδικτύου: Από καινοτομία μεταβλήθηκαν σε «διασημότητα» και τώρα σε μια σημαντική αλλά εξειδικευμένη αγορά
Η Deloitte εκτιμά ότι κατά το 2012, διεθνώς, ο αριθμός των ατόμων που θα εγγράφονται προκειμένου να λαμβάνουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου newsletter με κουπόνια προσφορών αναμένεται να μειωθεί. Παρόμοια είναι η εκτίμηση και για τον αριθμό των εταιριών που δρουν ως ενδιάμεσοι (εταιρίες που συλλέγουν τις εκπτώσεις από τους λιανέμπορους και τις αποστέλλουν μέσω email). Παρά το γεγονός ότι η αγορά των κουπονιών μέσω ίντερνετ είναι σχετικά νέα, μπορεί να έχει ήδη φτάσει στην ωριμότητά της. Η ταχεία εξέλιξη του κλάδου σημαίνει ότι είναι πιθανό να χαθούν εκατοντάδες (από τους χιλιάδες) παίκτες της αγοράς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρόκειται να εισέλθουν και νέες εταιρίες στο χώρο, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Με λίγα λόγια, φαίνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά μπορεί να μη είναι το μέλλον του retail marketing αλλά είναι πιθανό να αποτελέσει ένα σημαντικό κομμάτι του.
Ανάλυση της Deloitte για τις κορυφαίες τάσεις στον τομέα της Τεχνολογίας το 2012:
• Η ζήτηση των καταναλωτών για τεχνολογία αψηφά τις οικονομικές αντιξοότητες.
Το 2012 η ζήτηση για τεχνολογία θα αυξηθεί με πωλήσεις ρεκόρ των κινητών τηλεφώνων τύπου "smartphones" και των ταμπλετών και αύξηση πωλήσεων όλων των τύπων laptop. Τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα φαίνεται ότι αποτελούν πλέον ένα νέο σύμβολο στάτους όπως ήταν παλιότερα το αυτοκίνητο και το σπίτι για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τώρα περιορισμένο διαθέσιμο προϋπολογισμό για αγορές. Οι καταναλωτές φαίνεται πως μπορούν να κάνουν κάποιες θυσίες ακόμα και στις διακοπές τους προκειμένου να αγοράσουν έναν πιο εξελιγμένο υπολογιστή και μια τηλεόραση παρά να επιλέξουν να αγοράσουν τη μια από τις δύο αυτές συσκευές.
• Οι κάτοχοι ταμπλετών θα προβούν σε αγορά και δεύτερης συσκευής.
Περίπου 5 εκατομμύρια ταμπλέτες θα πουληθούν το 2012 σε ανθρώπους που ήδη κατέχουν μία, οδηγώντας σε έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
• Ανάπτυξη έργων μεγάλων δεδομένων.
Το 2009, τα συνολικά κέρδη από τα έργα μεγάλων δεδομένων (big data projects) άγγιξαν μόλις τα 100 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, το 2012 το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει, καθώς το 90% των επιχειρήσεων που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα "Fortune 500" σκοπεύει να λάβει την πρωτοβουλία να επενδύσει σε τέτοιου είδους προγράμματα, που αναμένεται να δημιουργήσουν έσοδα για τον κλάδο της πληροφορικής της τάξεως των 1-1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
• «Δύσκολοι καιροί» για το σκληρό δίσκο: ανάδυση νέου τρόπου αποθήκευσης δεδομένων.
Η Deloitte υπολογίζει ότι το 2012 ο «παραδοσιακός» σκληρός δίσκος θα αντικατασταθεί από τους καινούριους σκληρούς δίσκους τεχνολογίας SSD (Solid State Drive). Το 90% της αποθήκευσης δεδομένων σε μικρές συσκευές όπως τα MP3, τα smartphones και οι ταμπλέτες αλλά και το 1/6 στα laptop θα πραγματοποιείται πλέον με τη νέα μέθοδο (SSD). Το ποσοστό αυτό το δείχνει μία αισθητή αύξηση σε σχέση με το 20% όπου βρισκόταν κατά το 2006.
• Εκτυπωτής τριών διαστάσεων: Μικρά περιθώρια ανάπτυξης
Η δυνατότητα του να «κατεβάζει» κανείς σχέδια για οτιδήποτε φανταστεί και να δημιουργεί το προϊόν επί τόπου θα γίνει τα επόμενα χρόνια βιώσιμη πρακτική σε διάφορες εξειδικευμένες αγορές όπως για παράδειγμα η βιοϊατρική και τα ηλεκτρικά εργαλεία για βιομηχανική χρήση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.