Στον οικισμό τού δήμου Ύδρας, ο οποίος έχει αρχαιολογικό και μνημειακό χαρακτήρα, δεν επιτρέπεται η ανέγερση νέων κτισμάτων, παρά μόνο η ανοικοδόμηση κατεστραμμένων, η αποκατάσταση ερειπωμένων, όπως, επίσης, επιτρέπεται και η ανοικοδόμηση στα ακίνητα εκείνα που αποδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι προϋπήρξαν κτίσματα και όλα αυτά υπό τον όρο ότι θα έχει προηγηθεί σχετική άδεια τού υπουργείου Πολιτισμού....
Αυτό έκρινε το Ε' τμήμα τού Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), δεχόμενο την εισήγηση τής συμβούλου Επικρατείας, Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, και έκανε δεκτή την αίτηση τής «Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» και τού «Συλλόγου Οικολόγων Ύδρας - Η Υδραία Φώκια».
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ακύρωσε ως παράνομη την από 1.12.2006 απόφαση τού υπουργού Πολιτισμού, με την οποία εγκρίθηκε η ανέγερση 9 διώροφων κατοικιών, συνολικού εμβαδού 698 τ.μ., στη θέση Αυλάκι (λόφος Αγ. Αθανασίου) του δήμου Ύδρας, καθώς δεν προηγήθηκε η προβλεπόμενη νομοθετικά έρευνα για το εάν προϋπήρχε κτίσμα στο επίμαχο οικόπεδο.
Ολόκληρος ο οικισμός της Ύδρας, με ένα πλέγμα νομοθετικών διατάξεων (αρχαιολογικός νόμος κ.λπ.), έχει χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός και μνημειακός χώρος, χρήζων επιπρόσθετα ειδικής προστασίας, ως ιστορικός τόπος, ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και ως τόπος χρήζων ειδικής κρατικής προστασίας, κ.λπ., ενώ ο οικισμός τής Ύδρας έχει χαρακτηριστεί και παραδοσιακός.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας, πριν υπογράψουν το «δια ταύτα» της υπ' αριθμ. 978/2012 αποφάσεώς τους, η οποία δικαίωσε το Σύλλογο, ερμήνευσαν το άρθρο 24 τού Συντάγματος για την προστασία του περιβάλλοντος, τη διεθνή σύμβαση της Γρανάδας για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ευρώπης και την ελληνική νομοθεσία (Ν. 3028/2002 κ.λπ.).
Οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι «ολόκληρος ο οικισμός της Ύδρας έχει μνημειακό χαρακτήρα και είναι προστατευόμενος νομοθετικά από το έτος 1962». Μάλιστα, με τον μεταγενέστερο αρχαιολογικό νόμο 3028/2002, δεν καταργήθηκε το αυστηρότερο αυτό καθεστώς προστασίας που είχε επιβληθεί, προσθέτουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Κατόπιν αυτών οι δικαστές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η υπουργική απόφαση είναι παράνομη, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση εγκρίθηκε η ανέγερση συγκροτήματος των 9 κατοικιών μέσα στον οικισμό της Ύδρας με υπουργική απόφαση, χωρίς, όμως, προηγουμένως να έχει ερευνηθεί εάν στο οικόπεδο προϋπήρχε κτίσμα. Έτσι, η έγκριση αυτή είναι μη νόμιμη και ακυρωτέα, αποφάνθηκαν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Αυτό έκρινε το Ε' τμήμα τού Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), δεχόμενο την εισήγηση τής συμβούλου Επικρατείας, Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, και έκανε δεκτή την αίτηση τής «Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» και τού «Συλλόγου Οικολόγων Ύδρας - Η Υδραία Φώκια».
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ακύρωσε ως παράνομη την από 1.12.2006 απόφαση τού υπουργού Πολιτισμού, με την οποία εγκρίθηκε η ανέγερση 9 διώροφων κατοικιών, συνολικού εμβαδού 698 τ.μ., στη θέση Αυλάκι (λόφος Αγ. Αθανασίου) του δήμου Ύδρας, καθώς δεν προηγήθηκε η προβλεπόμενη νομοθετικά έρευνα για το εάν προϋπήρχε κτίσμα στο επίμαχο οικόπεδο.
Ολόκληρος ο οικισμός της Ύδρας, με ένα πλέγμα νομοθετικών διατάξεων (αρχαιολογικός νόμος κ.λπ.), έχει χαρακτηριστεί ως αρχαιολογικός και μνημειακός χώρος, χρήζων επιπρόσθετα ειδικής προστασίας, ως ιστορικός τόπος, ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και ως τόπος χρήζων ειδικής κρατικής προστασίας, κ.λπ., ενώ ο οικισμός τής Ύδρας έχει χαρακτηριστεί και παραδοσιακός.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας, πριν υπογράψουν το «δια ταύτα» της υπ' αριθμ. 978/2012 αποφάσεώς τους, η οποία δικαίωσε το Σύλλογο, ερμήνευσαν το άρθρο 24 τού Συντάγματος για την προστασία του περιβάλλοντος, τη διεθνή σύμβαση της Γρανάδας για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Ευρώπης και την ελληνική νομοθεσία (Ν. 3028/2002 κ.λπ.).
Οι δικαστές υπογραμμίζουν ότι «ολόκληρος ο οικισμός της Ύδρας έχει μνημειακό χαρακτήρα και είναι προστατευόμενος νομοθετικά από το έτος 1962». Μάλιστα, με τον μεταγενέστερο αρχαιολογικό νόμο 3028/2002, δεν καταργήθηκε το αυστηρότερο αυτό καθεστώς προστασίας που είχε επιβληθεί, προσθέτουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Κατόπιν αυτών οι δικαστές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η υπουργική απόφαση είναι παράνομη, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση εγκρίθηκε η ανέγερση συγκροτήματος των 9 κατοικιών μέσα στον οικισμό της Ύδρας με υπουργική απόφαση, χωρίς, όμως, προηγουμένως να έχει ερευνηθεί εάν στο οικόπεδο προϋπήρχε κτίσμα. Έτσι, η έγκριση αυτή είναι μη νόμιμη και ακυρωτέα, αποφάνθηκαν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.