Ο τρόπος που προτείνει για την ανάπτυξη του τουρισμού το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών είναι η μείωση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, μέσα από τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ.
Σύμφωνα με το Κέντρο, οι μειώσεις του ΦΠΑ, θα βελτίωναν
σημαντικά την τουριστική κίνηση αλλά και θα διευκόλυναν τις εμπορικές
μεταφορές προϊόντων. Σήμερα το ΦΠΑ κυμαίνεται στο 13% για τους επιβάτες
και στο 23% για τα οχήματα.
Το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), όσον
αφορά τον καθαρό ναύλο, προτείνει αυτό να φορολογείται με την
υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6,5% τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα
οχήματα.
Προτείνει επίσης ο ΦΠΑ που επιβάλλεται πάνω στον επίναυλο, στα τέλη
του ΟΛΠ αλλά και στα λιμενικά τέλη, να σταθεροποιηθεί σε όλα τα
εισιτήρια στο μειωμένο ποσοστό 13%.
Όσον αφορά την ειδική φορολογική μεταχείριση των απομακρυσμένων
νησιών όπου ισχύει ο μειωμένος ΦΠΑ κατά 30%, προτείνεται αυτός να
επεκταθεί και στους ακτοπλοϊκούς ναύλους.
Έτσι, ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών θα μπορούσε να
μειωθεί από το 13% στο 9% και στα οχήματα και στα φορτηγά από το 23% που
είναι σήμερα στο 16%.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη αναγνωρίσει τις
ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου και ως αντιστάθμισμα στα
ανταγωνιστικά μειονεκτήματα παραγωγικών μονάδων επιτρέπει την επιβολή
χαμηλότερων συντελεστών ΦΠΑ.
Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών τονίζουν ότι αυτή τη στιγμή οι
αυξημένες τιμές καυσίμων στην ακτοπλοΐα, αλλά και του ΦΠΑ στα εισιτήρια,
δημιουργούν αρνητικές συνθήκες στην αγορά που έχουν ως αποτέλεσμα της
μείωση της επιβατικής κίνησης και το αυξημένο λειτουργικό κόστος των
εταιρειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.