Η αρχή ηταν το 1930, όταν συστήθηκε η πρώτη εθνική εταιρία αερομεταφορών. Η εταιρία ονομάστηκε Ίκαρος, αλλά μέσα σε λίγους μόνο μήνες έκλεισε λόγω οικονομικών δυσκολιών, αποτέλεσμα της σχεδόν μηδενικής ζήτησης αερίων μεταφορών στην χώρα μας. Η Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών (ΕΕΑΣ) πήρε την θέση της. Την ίδια στιγμή το 1935, μια δεύτερη εταιρία αερομεταφορών ιδρύθηκε, η....
ιδιωτική Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις (ΤΑΕ). δύο χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο το 1947, 3 αεροπορικές εταιρίες υφίστανται στην Ελλάδα, οι: T.A.E., ΕΛΛ.Α.Σ. (Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι) & η Α.Μ.Ε. (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος).
Ιστορία επαναλαμβάνεται!!
Το 1951, η αρκετά κακή οικονομική κατάσταση και των τριών εταιριών ανάγκασε το κράτος να ενώσει και τις τρεις σε μία την, ΤΑΕ, αγγλιστί Hellenic National Airlines. Παρόλα αυτά φαίνεται το είχε το άστρο στην Ελλάδα καμιά αεροπορική εταιρία κάτω από την προστασία του κράτους να μην νοιώθει ασφαλής! Έτσι το 1955 και μετά από αρκετή αρνητική οικονομική ζημία αποφασίσθηκε το κλείσιμο της εταιρίας! Όμως δεν υπήρξε κανένα εμπορικό ενδιαφέρον από κανένα επιχειρηματία για εξαγορά και έτσι το Ελληνικό Δημόσιο εξαγόρασε ξανά την φαλιρισμένη εταιρία!!!.
Ο Σωτήρας...!!!
Τον Ιούλιο του 1956 και μετά από περιπλάνηση μηνών χωρίς να μπορεί το κράτος να βρει κάποιον να θέλει να αγοράσει την ΤΑΕ, ο Αριστοτέλης Ωνάσης αποφασίζει και βρίσκει μια επιτυχημένη φόρμουλα εξαγοράς της ΤΑΕ. Η επωνυμία αυτή (ΤΑΕ) διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του 1956 και ίσως και τους πρώτους μήνες του 1957, όταν ιδρύθηκε στις 6 Απριλίου 1957 η Olympic Airways η γνωστή σε όλους μας Ολυμπιακή Αεροπορία!
Η νέα εταιρία εξελίχθηκε ραγδαία. Το επιχειρηματικό μυαλό του Ωνάση, αλλά και η ρευστότητα που είχε, καθώς και το διεθνές επιχειρηματικό κύρος του έδωσαν την γρήγορη και ασφαλή δυνατότητα να προβεί σε αγορές αεροσκαφών που αποδείχθηκαν κερδοφόρα. Επίσης κάποιες έξυπνες κινήσεις που έκανε αρχικά να χρησιμοποιήσει ξένα πληρώματα, αντί να εκπαιδεύσει Ελληνικά, του έδωσαν αυτό που λέμε ένα "Flying start"!
To 1960 αγοράσθηκε το πρώτο JET από την ΟΑ, το De Havilland Comet 4B. Την ίδια στιγμή η Ολυμπιακή και η Βρετανικές Αερογραμμές BEA ήρθαν σε συμφωνία να δημιουργήσουν κοινές πτήσεις (codeshare flights). Εν συνεχεία ι δύο εταιρίες ενίσχυσαν την συνεργασία τους. Όταν τα ελληνικά πληρώματα διανυκτέρευαν στο Λονδίνο, Βρετανικά πληρώματα θα πέταγαν τα Ελληνικά Comet σε προορισμούς της BEA, και το ίδιο γίνονταν με τα Ελληνικά πληρώματα και τα Βρετανικά Comets. Σε όλα τα BEA και OA Comet, υπήρχαν "BEA-OLYMPIC" σήματα. Αυτό ήταν πρωτοποριακό σαν ιδέα και δούλεψε κερδοφόρα και για τις δύο εταιρίες. Φυσικά η ιδέα ήταν του δαιμόνιου Αριστοτέλη!
Το 1965, Η Ολυμπιακή έδωσε τις πρώτες παραγγελίες για τα τότε κορυφαία τετρακινητήρια μακράς εμβελείας Boeing 707-300 jet αεροσκάφη. Το πρώτο παραδόθηκε το 1966, με το όνομα "City of Corinth". Ο απευθείας προορισμός Αθήνα-ΝέαΥόρκη (JFK Airport) ήταν ο πρώτος μεγάλος υπερπόντιος προορισμός που έτρεξε η ΟΑ με τα 707.
Το 1968, Οι πρώτοι προορισμοί για Αφρική έγιναν πραγματικότητα από την OA αμέσως με την παραλαβή των 3κινητήριων αεροσκαφών Boeing 727-200 jet. Το 1969, η OA ξεκίνησε πτήσεις και για Καναδά και απέσυρε από τις πτήσεις τα παλαιωμένα Comet 4Bs.
H Ολυμπιακή την δεκαετία του 1970
Το 1971, η OA αγόρασε τα αγαπημένα μου NAMC YS-11 turboprop αεροσκάφη για να αντικαταστήσει τα γερασμένα Douglas DC-3 and Douglas DC-6, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον στις γραμμές εσωτερικού. Το 1971, ιδρύθηκε η Olympic Aviation/Ολυμπιακή Αεροπλοϊα, ώστε οι εσωτερικές γραμμές που είχαν μεγαλώσει αρκετά αλλά και τα νησιά μας να εξυπηρετούνται καλύτερα και με σωστότερη οργάνωση σαν ξεχωριστή εταιρία. Το 1972 Η Ελλάς ενώθηκε αεροπορικά με την απόμακρη Αυστραλία.
Η Ολυμπιακή αγόρασε τότε τα βελτιωμένα τετρακινητήρια Boeing 720-051B jet, μια παραλλαγή των Boeing 707, και τα διάσημα μεγαθήρια τα τετρακινητήρια (διώροφα κατά το 1/4) Boeing 747-200
Η OA ακόμα κάτω από την αγάπη του Ωνάση είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το μόλις ανακοινωθέν BAC-Aerospatiale Concorde. Στίς 5 Ιανουαρίου του 1973, το Concorde προσγειώθηκε στο Ελληνικό για δοκιμή. Όμως τόσο το κόστος όσο και ο θόρυβος αλλά και το ολικό μήκος του Α31 του κεντρικού αεροδιαδρόμου απέτρεψαν τον Αριστοτέλη να πράξει το όνειρο της αγοράς του υπερηχητικού αεροσκάφους.
Η ΟΑ αναπτύσσονταν με γοργούς ρυθμούς. Η αύξηση του στόλου ήταν διαρκής, η αύξηση του αριθμού επιβατών ραγδαία, και οι εξάπλωση των γραμμών και του δικτύου τάχιστη. Στις 22 Ιανουαρίου 1973 συνέβη το ατύχημα σταθμός τόσο στην μετέπειτα ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση όσο και στην μετέπειτα "ζωή" της ΟΑ... Ο ξαφνικός θάνατος (πτώση με αεροπλάνο... sic) του μονάκριβου υιού του Αλέξανδρου ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία.. σε όλο τον Ελληνισμό.
Μερικούς μήνες μετά ο Ωνάσης πούλησε το πακέτο μετοχών στο Ελληνικό κράτος και πέθανε λίγους μήνες μετά το 1975.
Το 1976, κάτω από το κουμάντο του Ελληνικού δημοσίου η OA αγόρασε ένα σημαντικό αριθμό από τα δικινητήρια 737-200 jet και δημιούργησε την Olympic Catering (με το θαυμαστό ημιαποξηραμένο κοτόπουλο ρύζι μανιτάρια ή την διάσημη ομελέτα που δεν ζουλιόταν με τίποτε ή ήθελε κοφτερό μαχαίρι να φαγωθεί!), Η Olympic Catering εξυπηρετούσε τόσο την OA όσο και όλες τις συμβεβλημένες ξένες αερογραμμές!
Το 1977, άρχισαν τα όργανα και σε μια προσπάθεια περικοπής δαπανών σταμάτησε η φημισμένη γραμμή της Αυστραλίας και αμέσως μετά η γραμμή με τον Καναδά το 1978
Ήταν το 1978 όταν η OA εξοικονομώντας ένα σεβαστό ποσό από την περικοπή των δύο υπερπόντιων ζημιογόνων γραμμών δίνει παραγγελία για τα Ευρωπαϊκά δικινητήρια Airbus A300.
Δείτε εδώ ένα βίντεο με ιστορικά στοιχεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας:
ιδιωτική Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις (ΤΑΕ). δύο χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο το 1947, 3 αεροπορικές εταιρίες υφίστανται στην Ελλάδα, οι: T.A.E., ΕΛΛ.Α.Σ. (Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι) & η Α.Μ.Ε. (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος).
Ιστορία επαναλαμβάνεται!!
Το 1951, η αρκετά κακή οικονομική κατάσταση και των τριών εταιριών ανάγκασε το κράτος να ενώσει και τις τρεις σε μία την, ΤΑΕ, αγγλιστί Hellenic National Airlines. Παρόλα αυτά φαίνεται το είχε το άστρο στην Ελλάδα καμιά αεροπορική εταιρία κάτω από την προστασία του κράτους να μην νοιώθει ασφαλής! Έτσι το 1955 και μετά από αρκετή αρνητική οικονομική ζημία αποφασίσθηκε το κλείσιμο της εταιρίας! Όμως δεν υπήρξε κανένα εμπορικό ενδιαφέρον από κανένα επιχειρηματία για εξαγορά και έτσι το Ελληνικό Δημόσιο εξαγόρασε ξανά την φαλιρισμένη εταιρία!!!.
Ο Σωτήρας...!!!
Τον Ιούλιο του 1956 και μετά από περιπλάνηση μηνών χωρίς να μπορεί το κράτος να βρει κάποιον να θέλει να αγοράσει την ΤΑΕ, ο Αριστοτέλης Ωνάσης αποφασίζει και βρίσκει μια επιτυχημένη φόρμουλα εξαγοράς της ΤΑΕ. Η επωνυμία αυτή (ΤΑΕ) διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του 1956 και ίσως και τους πρώτους μήνες του 1957, όταν ιδρύθηκε στις 6 Απριλίου 1957 η Olympic Airways η γνωστή σε όλους μας Ολυμπιακή Αεροπορία!
Η νέα εταιρία εξελίχθηκε ραγδαία. Το επιχειρηματικό μυαλό του Ωνάση, αλλά και η ρευστότητα που είχε, καθώς και το διεθνές επιχειρηματικό κύρος του έδωσαν την γρήγορη και ασφαλή δυνατότητα να προβεί σε αγορές αεροσκαφών που αποδείχθηκαν κερδοφόρα. Επίσης κάποιες έξυπνες κινήσεις που έκανε αρχικά να χρησιμοποιήσει ξένα πληρώματα, αντί να εκπαιδεύσει Ελληνικά, του έδωσαν αυτό που λέμε ένα "Flying start"!
To 1960 αγοράσθηκε το πρώτο JET από την ΟΑ, το De Havilland Comet 4B. Την ίδια στιγμή η Ολυμπιακή και η Βρετανικές Αερογραμμές BEA ήρθαν σε συμφωνία να δημιουργήσουν κοινές πτήσεις (codeshare flights). Εν συνεχεία ι δύο εταιρίες ενίσχυσαν την συνεργασία τους. Όταν τα ελληνικά πληρώματα διανυκτέρευαν στο Λονδίνο, Βρετανικά πληρώματα θα πέταγαν τα Ελληνικά Comet σε προορισμούς της BEA, και το ίδιο γίνονταν με τα Ελληνικά πληρώματα και τα Βρετανικά Comets. Σε όλα τα BEA και OA Comet, υπήρχαν "BEA-OLYMPIC" σήματα. Αυτό ήταν πρωτοποριακό σαν ιδέα και δούλεψε κερδοφόρα και για τις δύο εταιρίες. Φυσικά η ιδέα ήταν του δαιμόνιου Αριστοτέλη!
Το 1965, Η Ολυμπιακή έδωσε τις πρώτες παραγγελίες για τα τότε κορυφαία τετρακινητήρια μακράς εμβελείας Boeing 707-300 jet αεροσκάφη. Το πρώτο παραδόθηκε το 1966, με το όνομα "City of Corinth". Ο απευθείας προορισμός Αθήνα-ΝέαΥόρκη (JFK Airport) ήταν ο πρώτος μεγάλος υπερπόντιος προορισμός που έτρεξε η ΟΑ με τα 707.
Το 1968, Οι πρώτοι προορισμοί για Αφρική έγιναν πραγματικότητα από την OA αμέσως με την παραλαβή των 3κινητήριων αεροσκαφών Boeing 727-200 jet. Το 1969, η OA ξεκίνησε πτήσεις και για Καναδά και απέσυρε από τις πτήσεις τα παλαιωμένα Comet 4Bs.
H Ολυμπιακή την δεκαετία του 1970
Το 1971, η OA αγόρασε τα αγαπημένα μου NAMC YS-11 turboprop αεροσκάφη για να αντικαταστήσει τα γερασμένα Douglas DC-3 and Douglas DC-6, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον στις γραμμές εσωτερικού. Το 1971, ιδρύθηκε η Olympic Aviation/Ολυμπιακή Αεροπλοϊα, ώστε οι εσωτερικές γραμμές που είχαν μεγαλώσει αρκετά αλλά και τα νησιά μας να εξυπηρετούνται καλύτερα και με σωστότερη οργάνωση σαν ξεχωριστή εταιρία. Το 1972 Η Ελλάς ενώθηκε αεροπορικά με την απόμακρη Αυστραλία.
Η Ολυμπιακή αγόρασε τότε τα βελτιωμένα τετρακινητήρια Boeing 720-051B jet, μια παραλλαγή των Boeing 707, και τα διάσημα μεγαθήρια τα τετρακινητήρια (διώροφα κατά το 1/4) Boeing 747-200
Η OA ακόμα κάτω από την αγάπη του Ωνάση είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το μόλις ανακοινωθέν BAC-Aerospatiale Concorde. Στίς 5 Ιανουαρίου του 1973, το Concorde προσγειώθηκε στο Ελληνικό για δοκιμή. Όμως τόσο το κόστος όσο και ο θόρυβος αλλά και το ολικό μήκος του Α31 του κεντρικού αεροδιαδρόμου απέτρεψαν τον Αριστοτέλη να πράξει το όνειρο της αγοράς του υπερηχητικού αεροσκάφους.
Η ΟΑ αναπτύσσονταν με γοργούς ρυθμούς. Η αύξηση του στόλου ήταν διαρκής, η αύξηση του αριθμού επιβατών ραγδαία, και οι εξάπλωση των γραμμών και του δικτύου τάχιστη. Στις 22 Ιανουαρίου 1973 συνέβη το ατύχημα σταθμός τόσο στην μετέπειτα ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση όσο και στην μετέπειτα "ζωή" της ΟΑ... Ο ξαφνικός θάνατος (πτώση με αεροπλάνο... sic) του μονάκριβου υιού του Αλέξανδρου ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία.. σε όλο τον Ελληνισμό.
Μερικούς μήνες μετά ο Ωνάσης πούλησε το πακέτο μετοχών στο Ελληνικό κράτος και πέθανε λίγους μήνες μετά το 1975.
Το 1976, κάτω από το κουμάντο του Ελληνικού δημοσίου η OA αγόρασε ένα σημαντικό αριθμό από τα δικινητήρια 737-200 jet και δημιούργησε την Olympic Catering (με το θαυμαστό ημιαποξηραμένο κοτόπουλο ρύζι μανιτάρια ή την διάσημη ομελέτα που δεν ζουλιόταν με τίποτε ή ήθελε κοφτερό μαχαίρι να φαγωθεί!), Η Olympic Catering εξυπηρετούσε τόσο την OA όσο και όλες τις συμβεβλημένες ξένες αερογραμμές!
Το 1977, άρχισαν τα όργανα και σε μια προσπάθεια περικοπής δαπανών σταμάτησε η φημισμένη γραμμή της Αυστραλίας και αμέσως μετά η γραμμή με τον Καναδά το 1978
Ήταν το 1978 όταν η OA εξοικονομώντας ένα σεβαστό ποσό από την περικοπή των δύο υπερπόντιων ζημιογόνων γραμμών δίνει παραγγελία για τα Ευρωπαϊκά δικινητήρια Airbus A300.
Δείτε εδώ ένα βίντεο με ιστορικά στοιχεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.