Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Reuters: Ενδιαφέρον ξένων εταιρειών για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους

Αφού μόνοι μας δεν έχουμε προκοπή...

Το ενδιαφέρον για την εξαγορά του συνόλου ή μέρους των ελληνικών σιδηροδρόμων έχουν εκδηλώσει τρεις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, όπως υποστηρίζει το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο πηγές που έχουν γνώση των διαπραγματεύσεων, φαντάζει για το μέλλον του σιδηροδρομικού δικτύου και τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό ως μάννα εξ ουρανού...



Ειδικότερα, υψηλόβαθμοι Έλληνες αξιωματούχοι, τους οποίους δεν κατονομάζει το πρακτορείο, υποστηρίζουν ότι η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας, η Grup Feroviar Roman (GFR) έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το κομμάτι των εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Ρώσος αξιωματούχος επιβεβαίωσε ότι έχει συζητηθεί η αγορά όλου ή τμήματος του δικτύου. Παράλληλα ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν, είπε στο Reuters: «Είμαστε σε επαφή με τους Έλληνες. Δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το μοντέλο που θα ακολουθήσουν, για αυτό είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για τη συμμετοχή μας».

Ένας εκ των Ελλήνων αξιωματούχων, που επικαλείται το πρακτορείο ανέφερε ακόμη ότι η γαλλική εταιρεία SNCF θέλει να αναλάβει τα εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Μάλιστα, κατά την ίδια πηγή, έχουν ήδη γίνει επαφές και συνομιλίες, που έφτασαν μέχρι και το επίπεδο των υπουργών Μεταφορών, στην Αθήνα και το Παρίσι το 2010 και στα τέλη του 1011.

Ωστόσο, εκπρόσωπος των SNCF από το Παρίσι είπε ότι η εταιρεία δεν επιδιώκει να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε οποιαδήποτε σιδηροδρομική εταιρεία ή σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα.

Οσον αφορά στη ρουμανική GFR, η οποία δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες, όπως στην Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Σερβία, ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους που μίλησε στο Reuters είπε ότι συναντήθηκε πολλές φορές με αντιπροσώπους της εταιρείας, πιο πρόσφατα τον Φεβρουάριο. Το πρακτορείο πάντως δεν κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιον εκπρόσωπό της για να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές.

Το τηλεγράφημα αναφέρει ότι ρωσική αντιπροσωπεία αποτελούμενη από 20 άτομα επισκέφθηκε την Αθήνα στα τέλη του 2011 για να μελετήσει την αξία και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν έχει διευκρινιστεί αν ο ΟΣΕ περιλαμβάνεται στις διαπραγματεύσεις για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στο ίδιο τηλεγράφημα υποστηρίζεται ότι δύο Έλληνες κυβερνητικοί αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες είπαν ότι ασκούνται πιέσεις από αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να πωληθούν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι νωρίτερα από το προβλεπόμενο στο χρονοδιάγραμμα, γεγονός που, όπως είπαν, θα είναι επιζήμιο αφού η τιμή της εκχώρησής τους θα είναι χαμηλή. Το βασικό εμπόδιο για την πώληση είναι να εξασφαλιστεί η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ. «Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα αγόραζε την εταιρεία χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί το θέμα αυτό», διευκρίνισε ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους, προσθέτοντας ότι χρειάζεται πρώτα «να αποσαφηνιστεί το θέμα της κρατικής ενίσχυσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.