«Δεν μπορείς να πιέζεις ασφυκτικά ένα πρόσωπο που εκπροσωπεί τη διεθνή ναυτιλία λέγοντάς του ‘‘θα σε φορολογήσω’’. Η απάντηση που θα πάρεις θα είναι ‘‘κάν΄το αλλά μετά θα με ψάχνεις'’'». Αυτές τις δηλώσεις του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη επικαλείται μεταξύ άλλων το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg σε δημοσίευμά του το οποίο...
αναφέρει ότι πιθανή φορολόγηση των ελλήνων πλοιοκτητών από μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική φυγή τους από τη χώρα με επακόλουθο την εκτόξευση της ανεργίας.
Στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται λόγος για τη φορολογική ασυλία που απολαμβάνουν οι έλληνες επιχειρηματίες του συγκεκριμένου κλάδου οι οποίοι απασχολούν περίπου 60.000 εργαζόμενους. Όμως σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου μαζί με τους απασχολούμενους σε συναφείς με τη ναυτιλία κλάδους οι εργαζόμενοι αγγίζουν τις 200.000. Αυτές οι θέσεις εργασίας κινδυνεύουν σύμφωνα με το Bloomberg καθώς οι επιχειρηματίες της ναυτιλίας δεν είναι διατεθειμένοι να παραχωρήσουν τα προνόμιά τους σε περίπτωση που η επόμενη κυβέρνηση επιβάλει φόρους στον κλάδο.
«Η ναυτιλία αποτελεί μια υπεράκτια επιχειρηματική δραστηριότητα και κάθε πράξη εναντίον της είναι σαν να πυροβολεί κάποιος το πόδι του» λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας ναυτιλιακών επιχειρήσεων Petrofin Τεντ Πετρόπουλος.
Ένας άλλος εφοπλιστής, ο πρόεδρος της DryShips Γιώργος Οικονόμου δηλώνει άγνοια για το ενδεχόμενο φορολόγησης των εφοπλιστών επί των εισοδημάτων αλλά διευκρινίζει ότι σε περίπτωση που γίνει πράξη κάτι τέτοιο τότε σίγουρα η ελληνική ναυτιλία «μεταναστεύσει με αποτέλεσμα να μειωθεί το ελληνικό ΑΕΠ». Πάντως οι επιχειρήσεις του κ. Οικονόμου έχουν έδρα εκτός Ελλάδας.
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο αναφέρει ακόμα ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης εκτιμά ότι «η φορολογική αντιμετώπιση των εφοπλιστών στην Ελλάδα» δεν είναι ούτε καλύτερη ούτε χειρότερη από τις αντίστοιχες άλλων χωρών όπως η Ολλανδία, η Μάλτα ή η Κύπρος.
Στο ίδιο πνεύμα ο πρόεδρος της Paragon Shipping με έδρα τη Βούλα Μιχαήλ Μποδούρογλου θεωρεί ότι «αν αρχίσουν να επισκέπτονται τις ναυτιλιακές εταιρείες εφοριακοί, τότε αυτές οι επιχειρήσεις θα πάψουν να είναι τόσο παραγωγικές όσο σήμερα» αφού θα χάσουν το προνόμιο «της μη αλληλεπίδρασής τους με το ελληνικό κράτος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΕ και της Τράπεζας της Ελλάδος τα εμβάσματα των εφοπλιστών στην Ελλάδα ανήλθαν στα 15,4 δισ. ευρώ το 2010 ενώ για την προηγούμενη δεκαετία συνολικά έφτασαν τα 140 δισ. ευρώ.
πηγή:defencenet.gr
Είμαι από αυτούς που έχουν κατηγορήσει τους Έλληνες εφοπλιστές , που δεν φέρνουν καράβια στην Ελλάδα για επισκευές και νέες κατασκευές για να στιρίξουνε τον ναυπηγόεπισκευαστικό και ναυπηγικό κλάδο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά έλεος κάνουμε αμάν να τα φέρουν στην Ελλάδα τα καράβια αλλά άμα τους φορολογήσει ο τσίπας ,είναι δυνατόν να αφήσουν τα καράβια τους στην Ελλάδα .
Έχει σκεφτεί ο τσίπας πόσες εταιρίες θα κλίσουνε με μία τέτοια κίνηση πόσοι εργαζόμενοι θα μείνουν άνεργοι .
Πραγματικά είναι δυνατόν ένας εφοπλιστής με 50 καράβια να πληρώσει 500.000 φόρο για κάθε καράβι δηλαδή 25.00.000€ , είναι τόσο κουτός ο τσίπας τόσο επικίνδυνος έλεος .
Μα ειναι δυνατον ο μεγαλοκαπιταλιστης Λατσης με τα ΔΙΣ να πληρωνει φορους ??? Ειναι δυνατον ο Παπαδημος να πληρωνει φορους ??? Ειναι δυνατον οΜπομπολας να πληρωνει φορους ??? ΟΧΙ ... ΠΟΤΕ !!!! Φορους πληρωνουν μονο τα κοροιδα και οι συνεπεις που θελουν να ειναι ενταξει με τον εαυτο τους .... Οι μεγαλοκαπιταλιστες (σαν το Mπομπολα ,τη Lagarde , το Παπαδημο),πρεπει ΜΟΝΟ να ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ !!! Που 'σαι ρε Ιφικρατηηηηη ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΕΙ.ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ Ο ΛΑΟΥΤΖΙΚΟΣ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΙΑ ΑΝΤΕ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλά, αυτοί δεν είναι πατριώτες? Τς, τς, δεν τα πιστεύω εγώ αυτά. Αφού μόλις συμπληρώσουν 400 παραγγελίες πλοίων στην Κορέα και στην Κίνα (τώρα είναι στα 360) μετά θ' αρχίσουν να παραγγέλνουν και στα ναυπηγεία εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ρἐστης εἰναι Εβραἰος.
ΑπάντησηΔιαγραφή