Η Google αρχίζει να χρεώνει τις εταιρείες για καταχώρηση των προϊόντων τους σε ένα βασικό μέρος της υπηρεσίας αναζήτησης της, η πρώτη φορά που μετατρέπει ένα δωρεάν τμήμα της πλατφόρμας της απευθείας προς εμπορική εκμετάλλευση.
Η αλλαγή στην αναζήτηση προϊόντων Google (Google Product Search) θα σημαίνει ότι...
πολλές εταιρίες που έχουν προβληθεί στη μηχανή αναζήτησης για να προσελκύσουν απευθείας πιθανούς πελάτες θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η κίνηση αυτή θέτει επίσης το ενδεχόμενο ότι η Google θα αντικαταστήσει τελικά και άλλα δωρεάν μέρη των υπηρεσιών της με αγγελίες/διαφημίσες, είπε ο Danny Sullivan, συντάκτης της Search Engine Land. «Η στάση αυτή υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται πλέον να συγκεντρώνει η Google υλικό δωρεάν», είπε.
H Google δήλωσε ότι έκανε την αλλαγή για να μπορέσει να προσφέρει στους χρήστες αποτελέσματα αναζήτησης υψηλότερης ποιότητας όταν ψάχνουν απευθείας για προϊόντα. Επίσης, δήλωσε ότι η υπηρεσία θα αναφέρεται ως «χορηγούμενη» επιχείρηση για να δείξει ότι πλέον βασίζεται στη διαφήμιση.
Η αλλαγή αυτή φέρνει τέλος σε ένα 10-ετές πείραμα στο οποίο η Google προσπάθησε να φιλτράρει τις πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα από το διαδίκτυο και να τις καθιστά διαθέσιμες μέσω από τις σελίδες των αποτελεσμάτων της. Όταν ξεκίνησε η υπηρεσία, γνωστή τότε ως Froogle, η εταιρεία δήλωνε ότι δεν χρεώνει τις εταιρίες που περιλαμβάνει στις λίστες για να ενισχύσει στους χρήστες «την πεποίθηση ότι τα αποτελέσματα που λαμβάνουν είναι σχετικά και αμερόληπτα».
Την περασμένη Πέμπτη, όμως, η Google δήλωσε ότι μετά από μια μεταβατική περίοδο, μόνο οι εταιρίες που πληρώνουν θα είναι σε θέση να έχουν τα προϊόντα τους να εμφανίζονται στην υπηρεσία, που σήμερα ονομάζεται Google Shopping. Αλγόριθμοι θα ταξινομούν εμπορικές καταχωρήσεις και θα επιλέγουν ποιες να αναδείξουν με βάση τη συνάφεια και το ποσό των χρημάτων που οι διαφημιζόμενοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Η Google προσπάθησε να απεικονίσει την αναζήτηση προϊόντος ως ξεχωριστή διαδικασία από τη βασική αναζήτηση στο διαδίκτυο και ως μια περιοχή που θα μπορούσε να βελτιωθεί ώστε να καταστεί εμπορικά εκμεταλλεύσιμη. Πληροφορίες για πολλά προϊόντα δεν είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο και συχνά παρέχονται απευθείας από τις εταιρίες, πράγμα που απαιτεί «βαθύτερες σχέσεις» μαζί τους, έγραψε σε ένα blog ο Sameer Samat, product manager του Google Shopping, ανακοινώνοντας την είδηση.
«Πιστεύουμε ότι οι εμπορικές σχέσεις με τις εταιρίες θα τις ενθαρρύνει να διατηρούν τις πληροφορίες για το προϊόν τους επικαιροποιημένες», πρόσθεσε.
Παρόμοια επιχειρήματα θα μπορούσαν να τεθούν και για άλλους τομείς πληροφόρησης όπου η Google παρέχει στοιχεία δωρεάν, αυξάνοντας την πιθανότητα ότι περισσότερα μέρη της υπηρεσίας της τελικά θα αντικατασταθούν από τη διαφήμιση, δήλωσε ο κ. Sullivan. Αυτά περιλαμβάνουν το Google Places, με πληροφορίες τοπικών υπηρεσιών, η οποία βασίζεται εν μέρει σε στοιχεία που παρέχονται από εστιατόρια, καταστήματα και άλλους φορείς παροχής τοπικών υπηρεσιών. Η Google αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά με τα μελλοντικά της σχέδια.
Η αλλαγή στην αναζήτηση προϊόντων Google (Google Product Search) θα σημαίνει ότι...
πολλές εταιρίες που έχουν προβληθεί στη μηχανή αναζήτησης για να προσελκύσουν απευθείας πιθανούς πελάτες θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η κίνηση αυτή θέτει επίσης το ενδεχόμενο ότι η Google θα αντικαταστήσει τελικά και άλλα δωρεάν μέρη των υπηρεσιών της με αγγελίες/διαφημίσες, είπε ο Danny Sullivan, συντάκτης της Search Engine Land. «Η στάση αυτή υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται πλέον να συγκεντρώνει η Google υλικό δωρεάν», είπε.
H Google δήλωσε ότι έκανε την αλλαγή για να μπορέσει να προσφέρει στους χρήστες αποτελέσματα αναζήτησης υψηλότερης ποιότητας όταν ψάχνουν απευθείας για προϊόντα. Επίσης, δήλωσε ότι η υπηρεσία θα αναφέρεται ως «χορηγούμενη» επιχείρηση για να δείξει ότι πλέον βασίζεται στη διαφήμιση.
Η αλλαγή αυτή φέρνει τέλος σε ένα 10-ετές πείραμα στο οποίο η Google προσπάθησε να φιλτράρει τις πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα από το διαδίκτυο και να τις καθιστά διαθέσιμες μέσω από τις σελίδες των αποτελεσμάτων της. Όταν ξεκίνησε η υπηρεσία, γνωστή τότε ως Froogle, η εταιρεία δήλωνε ότι δεν χρεώνει τις εταιρίες που περιλαμβάνει στις λίστες για να ενισχύσει στους χρήστες «την πεποίθηση ότι τα αποτελέσματα που λαμβάνουν είναι σχετικά και αμερόληπτα».
Την περασμένη Πέμπτη, όμως, η Google δήλωσε ότι μετά από μια μεταβατική περίοδο, μόνο οι εταιρίες που πληρώνουν θα είναι σε θέση να έχουν τα προϊόντα τους να εμφανίζονται στην υπηρεσία, που σήμερα ονομάζεται Google Shopping. Αλγόριθμοι θα ταξινομούν εμπορικές καταχωρήσεις και θα επιλέγουν ποιες να αναδείξουν με βάση τη συνάφεια και το ποσό των χρημάτων που οι διαφημιζόμενοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Η Google προσπάθησε να απεικονίσει την αναζήτηση προϊόντος ως ξεχωριστή διαδικασία από τη βασική αναζήτηση στο διαδίκτυο και ως μια περιοχή που θα μπορούσε να βελτιωθεί ώστε να καταστεί εμπορικά εκμεταλλεύσιμη. Πληροφορίες για πολλά προϊόντα δεν είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο και συχνά παρέχονται απευθείας από τις εταιρίες, πράγμα που απαιτεί «βαθύτερες σχέσεις» μαζί τους, έγραψε σε ένα blog ο Sameer Samat, product manager του Google Shopping, ανακοινώνοντας την είδηση.
«Πιστεύουμε ότι οι εμπορικές σχέσεις με τις εταιρίες θα τις ενθαρρύνει να διατηρούν τις πληροφορίες για το προϊόν τους επικαιροποιημένες», πρόσθεσε.
Παρόμοια επιχειρήματα θα μπορούσαν να τεθούν και για άλλους τομείς πληροφόρησης όπου η Google παρέχει στοιχεία δωρεάν, αυξάνοντας την πιθανότητα ότι περισσότερα μέρη της υπηρεσίας της τελικά θα αντικατασταθούν από τη διαφήμιση, δήλωσε ο κ. Sullivan. Αυτά περιλαμβάνουν το Google Places, με πληροφορίες τοπικών υπηρεσιών, η οποία βασίζεται εν μέρει σε στοιχεία που παρέχονται από εστιατόρια, καταστήματα και άλλους φορείς παροχής τοπικών υπηρεσιών. Η Google αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά με τα μελλοντικά της σχέδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.