Μετά από μια σειρά δικαστικών αποφάσεων όπου έκτακτοι φόροι, εισφορές, χαράτσια, αναδρομικές περικοπές συντάξεων και μισθών κρίνονται ως νόμιμες και σύμφωνες με το Σύνταγμα λόγω των έκτακτων συνθηκών στην οικονομία και του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, ήρθε η ώρα κάποιες περικοπές να κριθούν αντισυνταγματικές από...
του Έλληνες Δικαστές. Ποιές; Μα οι περικοπές των δικών τους μισθών.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση που υπογράφουν η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, η Ένωση Διοικητικών Δικαστών, η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η Ένωση Μελών Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, επισημαίνεται:
«α) το Σύνταγμα (αρθρ. 88§2 και 99) επιβάλλει ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των Δικαστικών Λειτουργών, ανάλογη με τη φύση του Λειτουργήματός τους και ανάλογη με τη σπουδαιότητα και τις μεγάλες ευθύνες των καθηκόντων τους. Προστατεύει, έτσι, και την ανεξαρτησία του Δικαστή απέναντι σε τυχόν πιέσεις ή παρεμβάσεις. Δεν νοείται, επομένως, ταύτιση των Δικαστικών Λειτουργών με οποιαδήποτε άλλη κατηγορία του Δημόσιου Τομέα, αφού αυτοί είναι ισότιμοι κατά το Σύνταγμα, και κατά συνέπεια οι αποδοχές τους μπορούν να συγκρίνονται μόνο με εκείνες των Λειτουργών των άλλων δύο Εξουσιών του Κράτους (Νομοθετικής- Εκτελεστικής).
β) Παρά την ως άνω Συνταγματική προστασία, οι αποδοχές μας έχουν, μέχρι σήμερα, μειωθεί, σε ποσοστό 40%, χωρίς να συνυπολογίζεται η υπ’ αόριστον αναστολή των μισθολογικών προαγωγών (ωριμάνσεων), και χορήγησης του χρονοεπιδόματος, με αποτέλεσμα ο νεοδιοριζόμενος Δικαστικός Λειτουργός να έχει καθαρές μηνιαίες αποδοχές ποσού 1800 Ευρώ, οι δε Δικαστικοί Λειτουργοί του πρώτου βαθμού, οι οποίοι αποτελούν το ήμισυ εκ του συνολικού αριθμού, των 4.000 Δικαστικών Λειτουργών, καθαρές μηνιαίες αποδοχές ποσού 2.300 Ευρώ. Υπογραμμίζεται ότι ο Δικαστικός Λειτουργός έχει ως όριο εισαγωγής στη Σχολή Δικαστών το 28ο έτος της ηλικίας του και διορίζεται στο 30ο έτος, όταν οι πτυχιούχοι του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα έχουν ήδη προϋπηρεσία 6-8 ετών.
Επιπλέον κωλύεται να υπηρετήσει στον τόπο καταγωγής του, έχοντας έτσι, αυξημένες δαπάνες διαμονής και μετακίνησης, ενώ, βάσει του Συντάγματος, δεν επιτρέπεται ( και ορθώς ) να ασκεί οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα. Αντιμετωπίζει βαρύ φόρτο εργασίας και είναι υποχρεωμένος να εργάζεται πέραν του ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις νυκτερινές ώρες, καθώς και εορτές και αργίες, για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερα αυξημένες υπηρεσιακές υποχρεώσεις του, επιβαρυνόμενος ο ίδιος με τις δαπάνες διατήρησης οργανωμένου χώρου γραφείου και βιβλιοθήκης, στην κατοικία του».
Οι δικαστικές ενώσεις υπογραμμίζουν πως δεν είναι διατεθειμένες να αποδεχθούν «ούτε την υποβάθμιση των Δικαστικών Λειτουργών, ούτε και την υποβάθμιση της ποιοτικής απονομής της Δικαιοσύνης» τα οποία όπως αναφέρουν θα αποτρέψουν με κάθε νόμιμο τρόπο.
πηγή
του Έλληνες Δικαστές. Ποιές; Μα οι περικοπές των δικών τους μισθών.
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση που υπογράφουν η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, η Ένωση Διοικητικών Δικαστών, η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, η Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η Ένωση Μελών Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, επισημαίνεται:
«α) το Σύνταγμα (αρθρ. 88§2 και 99) επιβάλλει ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των Δικαστικών Λειτουργών, ανάλογη με τη φύση του Λειτουργήματός τους και ανάλογη με τη σπουδαιότητα και τις μεγάλες ευθύνες των καθηκόντων τους. Προστατεύει, έτσι, και την ανεξαρτησία του Δικαστή απέναντι σε τυχόν πιέσεις ή παρεμβάσεις. Δεν νοείται, επομένως, ταύτιση των Δικαστικών Λειτουργών με οποιαδήποτε άλλη κατηγορία του Δημόσιου Τομέα, αφού αυτοί είναι ισότιμοι κατά το Σύνταγμα, και κατά συνέπεια οι αποδοχές τους μπορούν να συγκρίνονται μόνο με εκείνες των Λειτουργών των άλλων δύο Εξουσιών του Κράτους (Νομοθετικής- Εκτελεστικής).
β) Παρά την ως άνω Συνταγματική προστασία, οι αποδοχές μας έχουν, μέχρι σήμερα, μειωθεί, σε ποσοστό 40%, χωρίς να συνυπολογίζεται η υπ’ αόριστον αναστολή των μισθολογικών προαγωγών (ωριμάνσεων), και χορήγησης του χρονοεπιδόματος, με αποτέλεσμα ο νεοδιοριζόμενος Δικαστικός Λειτουργός να έχει καθαρές μηνιαίες αποδοχές ποσού 1800 Ευρώ, οι δε Δικαστικοί Λειτουργοί του πρώτου βαθμού, οι οποίοι αποτελούν το ήμισυ εκ του συνολικού αριθμού, των 4.000 Δικαστικών Λειτουργών, καθαρές μηνιαίες αποδοχές ποσού 2.300 Ευρώ. Υπογραμμίζεται ότι ο Δικαστικός Λειτουργός έχει ως όριο εισαγωγής στη Σχολή Δικαστών το 28ο έτος της ηλικίας του και διορίζεται στο 30ο έτος, όταν οι πτυχιούχοι του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα έχουν ήδη προϋπηρεσία 6-8 ετών.
Επιπλέον κωλύεται να υπηρετήσει στον τόπο καταγωγής του, έχοντας έτσι, αυξημένες δαπάνες διαμονής και μετακίνησης, ενώ, βάσει του Συντάγματος, δεν επιτρέπεται ( και ορθώς ) να ασκεί οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα. Αντιμετωπίζει βαρύ φόρτο εργασίας και είναι υποχρεωμένος να εργάζεται πέραν του ωραρίου των δημοσίων υπηρεσιών κατά τις νυκτερινές ώρες, καθώς και εορτές και αργίες, για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερα αυξημένες υπηρεσιακές υποχρεώσεις του, επιβαρυνόμενος ο ίδιος με τις δαπάνες διατήρησης οργανωμένου χώρου γραφείου και βιβλιοθήκης, στην κατοικία του».
Οι δικαστικές ενώσεις υπογραμμίζουν πως δεν είναι διατεθειμένες να αποδεχθούν «ούτε την υποβάθμιση των Δικαστικών Λειτουργών, ούτε και την υποβάθμιση της ποιοτικής απονομής της Δικαιοσύνης» τα οποία όπως αναφέρουν θα αποτρέψουν με κάθε νόμιμο τρόπο.
πηγή
Κατά τα άλλα, έχουμε ανεξάρτητη, αδέκαστη, ποιοτική κλπ κλπ δικαιοσύνη, τρομάρα μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους δικαστικούς κύκλους είναι τοις πάσι γνωστό οτι το 95% των δικαστών ΧΡΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ & ΔΩΡΟΔΟΚΟΥΝΤΑΙ, ασχέτως προϋπηρεσίας και μισθολογικού ύψους.