Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Δε θέλουν τα Ιδιωτικά Κολλέγια οι Πανεπιστημιακοί... [ΣΧΟΛΙΟ]

Προφανώς, αυτοί οι μορφωμένοι και κοσμογυρισμένοι άνθρωποι, οι ακαδημαϊκοί μας, οι σοφοί του Έθνους, βλέπουν ότι στα Ελληνικά Πανεπιστήμια όλα λειτουργούν ρολόι. Δεν υπάρχουν αναρχικοί και κνίτες που κάνουν ότι θέλουν, δεν υπάρχουν βανδαλισμοί, οι καθηγητές βαθμολογούν απολύτως αξιοκρατικά τους φοιτητές, οι ίδιοι δεν έχουν ποτέ καταγράψει συμπτώματα...



διαφθοράς, χρηματισμού ή κατάχρησης δημόσιων πόρων από συναδέλφους τους, δεν έχουν γίνει ποτέ καταλήψεις ή βανδαλισμοί στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, δεν έχει πέσει ποτέ ούτε μία μολότοφ και βέβαια (με κάποιες φωτεινές.... εξαιρέσεις) όλες οι Σχολές δίνουν πτυχία τόσο αναγνωρίσιμα, που μόλις ένας φοιτητής πάρει το πτυχίο στα χέρια του, τον περιμένουν χιλιάδες προτάσεις από το εξωτερικό.

Κατά τα άλλα, οι πανεπιστημιακοί, θέλουν να ζητήσει από τo υπουργείο Παιδείας να απαγορεύσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, (κολέγια), που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια με σχέση δικαιόχρησης (franchising)! Αυτό αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ).

Επίσης, αποφάσισε να ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει «τον αποικιακού τύπου και καθαρά αντισυνταγματικό νόμο 3696/2008 για ''Κολέγια'', με τον οποίο (Άρθρο 10) ουσιαστικά ιδρύονται (καθαρώς κερδοσκοπικά) ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, επιφέροντας έτσι στην πράξη ουσιαστική ανατροπή στη δομή της Ανώτατης Εκπαίδευσης». Οι καθηγητές πανεπιστημίου που θα στείλουν και σχετικές επιστολές προς τους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας, Ιωάν. Στουρνάρα και Κ. Αρβανιτόπουλο, αντίστοιχα, υποστηρίζουν ότι «το Άρθρο 10, ουσιαστικά ιδρύει (καθαρώς κερδοσκοπικά) ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι ένα σοβαρό συνταγματικό πρόβλημα και αναπτύσσοντας παράλληλα έναν αποικιακού χαρακτήρα ''εκπαιδευτικό πολιτισμό''.

Το άρθρο 10 στην πράξη επιφέρει ουσιαστική ανατροπή στη δομή της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η Πολιτεία ανοίγει με βήμα ταχύ το θέμα του ριζικού χωροταξικού ανασχεδιασμού των 40 Ιδρυμάτων της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης, με τον τρόπο της οικοδομεί την Ιδιωτική Ανώτατη Εκπαίδευση των 42 ''Κολεγίων'' και μάλιστα με τη συνέργεια ή τη σιωπή ή την άγνοια όλων των πολιτικών δυνάμεων».

Όσον αφορά τις υποχρεώσεις της χώρας που απορρέουν από την ευρωπαϊκή οδηγία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ), οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι καλλιεργείται σκόπιμα σύγχυση.

Τονίζουν, μάλιστα, ότι τόσο η ευρωπαϊκή οδηγία όσο και το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) επιβάλλουν την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσων κατέχουν πανεπιστημιακούς τίτλους, ακόμη και αν τμήμα των σπουδών τους έχει πραγματοποιηθεί σε μη πανεπιστημιακούς φορείς. Όμως, ούτε το Ευρωπαϊκό Δίκαιο ούτε το ΔΕΚ επιβάλλουν –ούτε θα μπορούσαν να επιβάλουν– στα κράτη-μέλη τον τρόπο οργάνωσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Συνεπώς, η Ελλάδα δεν υποχρεούται να ανέχεται τη λειτουργία ούτε, πολύ περισσότερο, να αναγνωρίζει φορείς παροχής ανώτατης παιδείας άλλους απ' αυτούς που προσδιορίζονται από το Σύνταγμα και την εθνική νομοθεσία. Υπογραμμίζουμε ότι οι περίφημες συμβάσεις δικαιόχρησης (franchising) ιδιωτών με πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν ρυθμίζονται ούτε από το Ευρωπαϊκό ούτε από το Ελληνικό Δίκαιο. Επομένως, η ίδρυση και λειτουργία τέτοιων μορφωμάτων μπορεί να απαγορευθεί χωρίς η χώρα να αντιμετωπίζει πρόβλημα συμμόρφωσης προς τις ευρωπαϊκές της υποχρεώσεις.

1 σχόλιο:

  1. Ούτως ή άλλως υπάρχει τεράστιο κύμα μετανάστευσης των Ελλήνων προς τις ευρωπαικές χώρες.Απλώς τώρα πάνε ως απλοί εργάτες.Εάν είχαν σπουδάσει σε ένα ιδιωτικό κολέγιο αναγνωρισμένο από το εξωτερικό θα έβρισκαν πιο καλοπληρωμένες δουλειές ως στελέχοι εταιρειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.