Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Πρόσω ολοταχώς για ιδιωτικοποίηση το λιμάνι του Ηρακλείου


Ψηλά στη λίστα της κυβέρνησης για ιδιωτικοποιήσεις με διαδικασίες fast track βρίσκεται ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου. Η σχετική απόφαση του υπουργικού συμβουλίου πήρε χθες σάρκα και οστά με την υπογραφή....

Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, σύμφωνα με την οποία καταργείται η υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου να διατηρεί ένα ελάχιστο ποσοστό (από 34% έως 51%) στο μετοχικό κεφάλαιο εννέα μεγάλων ΔΕΚΟ και δέκα περιφερειακών λιμανιών, μεταξύ των οποίων και αυτό του Ηρακλείου.

Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, το Δημόσιο θα μπορεί είτε να κρατήσει ένα μικρό ποσοστό, είτε να πουλήσει το σύνολο της συμμετοχής του. Η κατάργηση των διατάξεων που ορίζουν υποχρεωτικό ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου (από 34% έως 51%) αποτελούσε, σύμφωνα με την τρόικα, μία από τις βασικές εκκρεμότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Η Λίστα του Υπουργείου

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, η εποπτεία της διαδικασίας αποκρατικοποιήσεων θα διασφαλιστεί από πλευράς Δημοσίου από τη λειτουργία Ρυθμιστικών Ανεξάρτητων Αρχών, που θα εγγυώνται ταυτόχρονα το δημόσιο συμφέρον ως προς τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, αφορά:

Τα ΕΛΠΕ, όπου το Δημόσιο ελέγχει το 35,5% των μετοχών μέσω του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και σκοπεύει να το διαθέσει σε ιδιώτες.

Τη ΔΕΗ, στην οποία η συμμετοχή του Δημοσίου διαμορφώνεται στο 51,12%.

Τον ΟΠΑΠ. Το Δημόσιο διατηρεί το 5% των μετοχών και έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ προς ιδιωτικοποίηση το 29% του μετοχικού κεφαλαίου.

Τον ΟΔΙΕ. Το 98,5% των μετοχών έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ προς ιδιωτικοποίηση.

Την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ. Εχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ το 61,3% και το 74% των μετοχών.

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Το Δημόσιο κατέχει το 90% των μετοχών των ΕΛΤΑ και το υπόλοιπο 10% ανήκει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), όπου το Δημόσιο κατείχε το 74% των μετοχών, και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το ίδιο ποσοστό.

Τα περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας, τα οποία ανήκουν κατά 100% στο ελληνικό Δημόσιο.

Θα πρέπει να τονιστεί πως με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου αυτόματα παύουν να ισχύουν παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις που απαγόρευαν σε ιδιώτες να αποκτήσουν συμμετοχή άνω του 20% σε δημόσιες εταιρείες στρατηγικού χαρακτήρα.
πηγή: prismanews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.