Μια μικρή εταιρία με έδρα τη βόρεια Αγγλία υποστηρίζει ότι ανέπτυξε συνθετική βενζίνη από αέρα και νερό, απομακρύνοντας ταυτόχρονα διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα....
Ήδη πολλοί μνηστήρες πολιορκούν την επαναστατική και δυνητικά επικερδέστατη ιδέα, όμως εκφράζονται και αμφιβολίες για το κατά πόσο η τεχνολογία είναι τόσο αποδοτική όσο οι εμπνευστές της αφήνουν να εννοηθεί.
Οι μηχανικοί της Air Fuel Synthesis πήραν υδροξείδιο του νατρίου και το ανέμειξαν με διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, παράγοντας έτσι ανθρακικό νάτριο, το οποίο με τη σειρά του μπορεί με τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης - με ηλεκτρικό ρεύμα δηλαδή - να δώσει καθαρότερο διοξείδιο του άνθρακα. Στη συνέχεια το CO2 αναμειγνύεται με υδρογόνο που παράγεται από την ηλεκτρόλυση υδρατμών, οι οποίοι «παγιδεύτηκαν» με έναν αφυγραντήρα, ώστε να παραχθεί μεθανόλη. Στο τελικό στάδιο, η μεθανόλη διοχετεύεται σε έναν αντιδραστήρα για να παραχθεί η βενζίνη.
Η εταιρία ανακοίνωσε ότι με τον τρόπο αυτό κατόρθωσε να παραγάγει σε λιγότερο από τρεις μήνες πέντε λίτρα βενζίνης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε ντεπόζιτο. Ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της βρετανικής κυβέρνησης, όταν ενημερώθηκε για την ανακοίνωση και για τις ενθουσιώδεις αντιδράσεις που προκαλεί, αποφάσισε να κάνει μια παράκαμψη σε ταξίδι του για να δει από κοντά τη μικρή δοκιμαστική εγκατάσταση, όπου η AFS παρήγαγε το καύσιμο. «Ίσως πράγματι να έριξα μια ματιά στο μέλλον κατά τη διάρκεια της σύντομης επίσκεψής μου», δήλωσε ο Νικ Κλεγκ.
Η τεχνολογία αναπτύσσεται τα τελευταία δύο χρόνια με τη βοήθεια ανώνυμων χρηματοδοτών, οι οποίοι έχουν μέχρι στιγμής επενδύσει περίπου 1,35 εκ. ευρώ. Μόλις η AFS αποκάλυψε ότι πέτυχε το στόχο της, άρχισαν να πέφτουν βροχή οι προτάσεις από υποψήφιους επενδυτές, ανάμεσά τους και ομίλους υδρογονανθράκων. Τα στελέχη της ωστόσο ξεκαθάρισαν ότι θα απορρίψουν κάθε πρόταση προερχόμενη από μεγάλους ενεργειακούς ομίλους εν μέσω φόβων ότι θα εξαγοράσουν την AFS για να την κλείσουν.
Η εταιρία πάντως έχει πολύ δρόμο μπροστά της αν θέλει να τηρήσει την υπόσχεσή της να απομακρύνει διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα παράγοντας ένα βιώσιμο καύσιμο, αφού η ίδια η διαδικασία παραγωγής του προϋποθέτει ηλεκτρικό ρεύμα. «Εάν μπορέσουν να αποκτήσουν πρόσβαση σε αρκετή ανανεώσιμη, χαμηλού κόστους ηλεκτρική ενέργεια, τότε αυτό θα καθορίσει την επιτυχία τους», δήλωσε στο BBC ο Μαρκ Κάρπεντερ από την Ομάδα Ασφάλειας Χημικών, Καυσίμων και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου του Κράνφιλντ. Ακόμη και τότε ωστόσο, η AFS θα πρέπει να βρει έναν τρόπο για να παράγει φθηνότερα και ταχύτερα μεγάλες ποσότητες βενζίνης, «διαφορετικά θα είναι ένας πολύ μικρός παίκτης απέναντι στην κάλυψη της παγκόσμιας ζήτησης καυσίμων.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.