Μετά τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων που φοβόταν περιβαλλοντική υποβάθμιση της νότιας Κρήτης δεν μπορούσαν να μείνουν ούτε λεπτό οι Ολλανδοί! Όπως όλα δείχνουν η μεγάλη επένδυση που σχεδίαζε στην περιοχή Δέρματος, δυτικά του Κερατόκαμπου Βιάννου η Ολλανδική εταιρεία VOPAK Oil ΕΜΕΑ ακυρώνεται ! Οι Ολλανδοί- για την επένδυση των οποίων είχε γράψει το Cretalive- κινούνται ήδη για να κάνουν την επένδυση στην Κύπρο η οποία τη διεκδικεί…
Μάλιστα ήδη το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρου αποφάσισε την έναρξη διαπραγματεύσεων με την ολλανδική εταιρεία, η οποία επελέγη ως στρατηγικός συνεργάτης για το έργο του τερματικού σταθμού παραλαβής και αποθήκευσης πετρελαιοειδών στο Βασιλικό.
Θυμίζουμε ότι οι Ολλανδοί της VOPAK βρίσκονταν εδώ και καιρό σε αναζήτηση περιοχής για την υλοποίηση των σχεδίων τους (για την δημιουργία αποθηκευτικών χώρων δεξαμενών) και μεταξύ των περιοχών που εξέταζαν για την κατασκευή του "Tank storage terminal" ήταν η περιοχή «Δέρματος» στα νότια της Κρήτης. Μάλιστα είχαν πραγματοποιήσει κάνει επαφές με την Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και με το δήμο Μίνωα Πεδιάδος, στα όρια των οποίων βρίσκεται η εν λόγω περιοχή. Είχαν δε κάνει και προσωπική επαφή με τους κ.Αρναουτάκη και Καλογεράκη. Ωστόσο ο δήμος Βιάννου διά του δημάρχου Παύλου Μπαριτάκη -μεγάλο μέρος της περιοχής ανηκει στα διοκκητικά του όρια- είχε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν συζητάει μαζί τους για την επένδυση αυτή. Μαζί και οι τοπικοί φορείς και οι περιβαλλοντικοί σύλλογοι που είχαν αντιδράσει.
Αργότερα το θέμα είχε συζητηθεί και σε συνάντηση που είχε το καλοκαίρι ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης με τον Ολλανδό πρέσβη στη χώρα μας, ο οποίος στην παρέμβασή του είχε ζητήσει να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η υλοποίηση της επένδυσης. Πληροφορίες ανέφεραν ότι ο Ολλανδικός όμιλος είχε επιχειρήσει να κινήσει τις διαδικασίες προκειμένου η συγκεκριμένη επένδυση να εντάσσονταν στην διαδικασία fast track.
H VOPAK, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, εξέτασε την δυνατότητα κατασκευής των δεξαμενών αποθήκευσης σε περιοχή έκτασης 400 στρεμμάτων στη Δέρματο από την οποία θα καλύπτονται οι ανάγκες για ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Το έργο θα ήταν μια επένδυση της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι Ολλανδοί υποστήριζαν ότι το έργο αυτό προχωρούσε στη φάση κατασκευής θα απασχολούνταν περίπου 1.500 άτομα ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η VOPAK εμφανίζονταν διατεθειμένη να προσφέρει και ανταποδοτικά οφέλη στους δήμους της περιοχής, ενώ διασφαλίζονταν η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στους αποθηκευτικούς χώρους.
Πάντως η εταιρεία της είχε εξετάσει και περιοχές σε Κύπρο, Τουρκία και Αίγυπτο με στόχο οι αποθηκευτικοί χώροι που θα δημιουργήσει να εξυπηρετούν διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, την πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ότι εισάγεται από τα δυτικά στην περιοχή.Αρχικά ως προτιμότερη περιοχή από την εταιρεία θεωρούταν η Αίγυπτος, ωστόσο, λόγω των πολιτικών αναταραχών που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα, αποκλείστηκε η επιλογή αυτή και μετά ερευνησε στην Κρήτη.
Μάλιστα ήδη το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρου αποφάσισε την έναρξη διαπραγματεύσεων με την ολλανδική εταιρεία, η οποία επελέγη ως στρατηγικός συνεργάτης για το έργο του τερματικού σταθμού παραλαβής και αποθήκευσης πετρελαιοειδών στο Βασιλικό.
Θυμίζουμε ότι οι Ολλανδοί της VOPAK βρίσκονταν εδώ και καιρό σε αναζήτηση περιοχής για την υλοποίηση των σχεδίων τους (για την δημιουργία αποθηκευτικών χώρων δεξαμενών) και μεταξύ των περιοχών που εξέταζαν για την κατασκευή του "Tank storage terminal" ήταν η περιοχή «Δέρματος» στα νότια της Κρήτης. Μάλιστα είχαν πραγματοποιήσει κάνει επαφές με την Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και με το δήμο Μίνωα Πεδιάδος, στα όρια των οποίων βρίσκεται η εν λόγω περιοχή. Είχαν δε κάνει και προσωπική επαφή με τους κ.Αρναουτάκη και Καλογεράκη. Ωστόσο ο δήμος Βιάννου διά του δημάρχου Παύλου Μπαριτάκη -μεγάλο μέρος της περιοχής ανηκει στα διοκκητικά του όρια- είχε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν συζητάει μαζί τους για την επένδυση αυτή. Μαζί και οι τοπικοί φορείς και οι περιβαλλοντικοί σύλλογοι που είχαν αντιδράσει.
Αργότερα το θέμα είχε συζητηθεί και σε συνάντηση που είχε το καλοκαίρι ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης με τον Ολλανδό πρέσβη στη χώρα μας, ο οποίος στην παρέμβασή του είχε ζητήσει να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η υλοποίηση της επένδυσης. Πληροφορίες ανέφεραν ότι ο Ολλανδικός όμιλος είχε επιχειρήσει να κινήσει τις διαδικασίες προκειμένου η συγκεκριμένη επένδυση να εντάσσονταν στην διαδικασία fast track.
H VOPAK, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, εξέτασε την δυνατότητα κατασκευής των δεξαμενών αποθήκευσης σε περιοχή έκτασης 400 στρεμμάτων στη Δέρματο από την οποία θα καλύπτονται οι ανάγκες για ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Το έργο θα ήταν μια επένδυση της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι Ολλανδοί υποστήριζαν ότι το έργο αυτό προχωρούσε στη φάση κατασκευής θα απασχολούνταν περίπου 1.500 άτομα ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η VOPAK εμφανίζονταν διατεθειμένη να προσφέρει και ανταποδοτικά οφέλη στους δήμους της περιοχής, ενώ διασφαλίζονταν η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στους αποθηκευτικούς χώρους.
Πάντως η εταιρεία της είχε εξετάσει και περιοχές σε Κύπρο, Τουρκία και Αίγυπτο με στόχο οι αποθηκευτικοί χώροι που θα δημιουργήσει να εξυπηρετούν διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, την πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ότι εισάγεται από τα δυτικά στην περιοχή.Αρχικά ως προτιμότερη περιοχή από την εταιρεία θεωρούταν η Αίγυπτος, ωστόσο, λόγω των πολιτικών αναταραχών που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα, αποκλείστηκε η επιλογή αυτή και μετά ερευνησε στην Κρήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.