Το Δημόσιο και οι παραχωρησιούχοι προχώρησαν σε μια αρχική συμφωνία για την επανέναρξη των εργασιών στις «παγωμένες» οδικές συμβάσεις παραχώρησης, με τις τράπεζες πάντως να κρατάνε τα κλειδιά της χρηματοδότησης, ωστόσο τουλάχιστον για κάποια από τα projects το κατασκευαστικό αντικείμενο θα είναι αμιγώς ελληνική υπόθεση....
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς, που επικαλείται το axiaplus.gr, οι διεθνείς όμιλοι που συμμετέχουν στο έργο Κόρινθος-Πάτρα (κοινοπραξία Ολυμπία Οδός) και στο Μαλιακός-Κλειδί (κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), δηλαδή η γερμανική Hochtief και η γαλλική Vinci αποχωρούν, ή μάλλον ήδη αποχώρησαν, από τα συγκεκριμένα projects.
Σύμφωνα με τις ίδια πηγές, Γερμανοί και Γάλλοι έφυγαν κατά βάση από το κατασκευαστικό αντικείμενο, κρατώντας τα μερίδιά τους ως προς το τμήμα της παραχώρησης. Δηλαδή, παραιτούνται από το τεχνικό αντικείμενο, το προσφέρουν ως υπεργολαβία, «κλειδώνοντας» προφανώς κάποια συγκεκριμένα περιθώρια κέρδους.
Και κρατούν τα μελλοντικά έσοδα του κομματιού της παραχώρησης μέσα από τη λειτουργία των projects, δηλαδή την είσπραξη των διοδίων. Βέβαια, πλέον έχει μειωθεί η ροή μέσω των διοδίων, υπάρχουν προβλέψεις για πτώση κατά 40%-45%, ενώ η νέα εκτίμηση των εσόδων σε βάθος 30ετίας δείχνει συνολικά έσοδα περίπου 3,5 δισ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και περί τα 7-8 δισ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό, αλλά και πάλι έχουμε να κάνουμε με διόλου ευκαταφρόνητα μεγέθη.
Οπως λέγεται, τα κατασκευαστικά μερίδια των Hochtief και Vinci στους δύο οδικούς άξονες πέρασαν εξ ολοκλήρου σε έναν εγχώριο όμιλο, στην Ελλάκτωρ, που πλέον όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι είναι ο leader των κοινοπραξιών καθώς Γάλλοι και Γερμανοί κατείχαν σχεδόν το 50%.
Δεν ξέρουμε, βέβαια, τι περιθώρια κέρδους θα πετύχει το γκρουπ από αυτή την υπεργολαβία που ανέλαβε, αυτό θα φανεί στην πορεία, πάντως σαφώς και θα δείξει αυξημένους τζίρους με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τα οικονομικά θέματα και τις χρηματοδοτήσεις.
Τώρα, αν πέραν των Γερμανών (αν και η Hochtief έχει Ισπανό επενδυτή) και των Γάλλων επανέλθουν ανάλογες σκέψεις και στους Ιβηρες (Ισπανοί) που είναι συνεταίροι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε Ιόνια Οδό και Ε 65, είναι ένα θέμα που θα φανεί προσεχώς. Παλιότερα, πάντως, είχαν φουντώσει τέτοιες φήμες, που όμως είτε διαψεύστηκαν είτε σταδιακά κόπασαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.