Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Αγορά ΙΧ: «Πλασματική» αύξηση 15,89% στις πωλήσεις ΙΧ


Με θετικό πρόσημο και μάλιστα καταγράφοντας αύξηση 15,89% έκλεισαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο Α' 15νθήμερο του Φεβρουαρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι καθώς διατέθηκαν 1.955 νέα ΙΧ έναντι 1.687 οχημάτων....



Με τέτοια αύξηση στις πωλήσεις κανονικά θα έπρεπε οι εισαγωγείς και έμποροι να αισθάνονταν πως ο κλάδος σταμάτησε να τρέχει χωρίς φρένα στο γκρεμό και επιτέλους θα ανακάμψει. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί και όλοι κάνουν λόγο για «πλασματικές» πωλήσεις που έχουν να κάνουν με την καθυστέρηση ενεργοποίησης του μέτρου της απόσυρσης για το 2013 που ως γνωστόν τέθηκε σε ισχύ μετά τα μέσα Ιανουαρίου.

Οπως επισημαίνει μάλιστα στην «Η» το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Οι πωλήσεις στο πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου μόνο πραγματικές δεν είναι καθώς η καθυστέρηση ενεργοποίησης του μέτρου της απόσυρσης απλά μετέφερε τις όποιες πωλήσεις του Ιανουαρίου στο επόμενο μήνα. Παράληλλα από τις 1.955 πωλήσεις νέων ΙΧ θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας πως περισσότερα από 650 ΙΧ αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις μειώνοντας το αποτέλεσμα στην λιανική σε μόλις 1.300 περίπου αυτοκίνητα. Αν αντιληφθεί κανείς πως τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων πραγματοποιήσαν οι ίδιοι οι εισαγωγείς μέσω των δικών τους καταστημάτων τότε οι εξουσιοδοτημένοι έμποροί τους μάλλον δεν πούλησαν κανένα αυτοκίνητο. Αν παράλληλα συνεχιστεί η φοροεπιδρομή στα αυτοκίνητα τότε το κράτος καλό θα είναι να βρει μεγάλες αποθήκες ώστε να αποθηκεύσει τις εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες κυκλοφορίας που είναι πολύ πιθανό να καταθέσουν ιδιοκτήτες αλλά και έμποροι ΙΧ!».

Οι αναλυτικές πωλήσεις

Οι πωλήσεις ΙΧ στο Α' 15νθήμερο του Φεβρουαρίου με θετικό πρόσημο αποτέλεσαν τη μεγάλη έκπληξη για εισαγωγείς και εμπόρους. Ωστόσο οι πολύ χαμηλές πωλήσεις διατηρούνται και δίνουν πολλές ελπίδες σε υπερχρεωμένους ομίλους αλλά και κάθετες μονάδες.

Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις των εισαγωγικών εταιρειών για το συγκεκριμένοι χρονικό διάστημα στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 216 αυτοκίνητα και ακολουθούν η Citroen με 211, η Skoda με 188, η Toyota με 188 και στην 5η θέση βρέθηκε η VW με 165 αυτοκίνητα.

Επίσης οι 12 από τις 29 εισαγωγικές εταιρείες είδαν τα ποσοστά τους να βελτιώνονται σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ενώ οι υπόλοιπες διατήρησαν το αρνητικό πρόσημο μειώνοντας περαιτέρω το μέγεθός τους στην ελληνική αγορά...

Απόσυρση: 3.537 ΙΧ στην ΕΔΟΕ

Καλά κρατεί η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων και σύμφωνα με την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) από την εκκίνηση μέχρι και τις 18 Φεβρουαρίου οδηγήθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης 3.537 ΙΧ έναντι 3.536 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η απόσυρση θα αρχίσει σιγά-σιγά να μειώνεται καθώς τα αυτοκίνητα με 1η άδεια έως τις 31/12/2000 που νομίμως μπορούν να αποσυρθούν διατηρούνται από τους ιδιοκτήτες τους με κάθε τρόπο στην κυκλοφορία εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας αλλά και των συνεχών χαρατσιών που τους έρχονται για να πληρώσουν.

Πάντως η απόσυρση παλαιών ΙΧ αποτελεί το μοναδικό μέτρο τόνωσης της αγοράς και εισαγωγείς και έμποροι τονίζουν με έμφαση «ευτυχώς που υπάρχει και αυτό το μέτρο»...

Νηνεμία πριν τη καταιγίδα

«Νεκρική» σιγή επικρατεί στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή ωστόσο οι φήμες περί εξαγορών και συγχωνεύσεων δίνουν και παίρνουν. Πάντως υπάρχουν και δεδομένα τα οποία δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς και έχουν να κάνουν με την κατάσχεση κινητής και ακίνητης περιουσίας ύψους 6,7 εκατ. ευρώ από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ενώ πρόσφατα ακόμη μία εισαγωγική έλαβε την έξωση από τα γραφεία που νοίκιαζε.

Επίσης για τα «μάτια» άλλης εισαγωγικής «κονταρομαχούνται» οι υποψήφιοι μνηστήρες οι οποίοι είναι πάνω από τρεις... Βέβαια οι πληροφορίες αναφέρουν πως την καλύτερη πρόταση έχει καταθέσει ισχυρός όμιλος με ελάχιστο δανεισμό όμως κάποιος άλλος έχει την εύννοια του εργοστασίου. Ο τρίτος μνηστήρας απλά έχει εξελιχθεί σε πολύ δυνατό παίκτη της αγοράς που «μαζεύει» ότι βρει στο πέρασμά του...

Πάντως φήμες που έχουν να κάνουν με αποχώρηση θυγατρικής εργοστασίου δεν ευσταθούν καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσφατα έκανε επένδυση ύψους 150.000 ευρώ στην Ελλάδα διαλύοντας τις κακόβουλες πληροροφίες ή επιθυμίες άλλων εισαγωγέων...

Αγορά με μηδενικές πωλήσεις

Ριζικά έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς μέχρι πρότινος οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και άνω μετέβαιναν από εμπορία σε εμπορία ΙΧ ώστε να ξεφορτωθούν όσο-όσο τα οχήματά τους ή να τα ανταλλάξουν με κάποιο μικρότερο.

Πλέον όμως και κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες από 1.400 κ.εκ. αλλά και 1.600 κ.εκ. μεταβαίνουν από εμπορία σε εμπορία ΙΧ για να τα ανταλλάξουν με κάποιο 1.000ράκι ή ακόμη και με μικρότερο κυβισμό.

Οπως τονίζουν στελέχη της αγοράς στην «Η»: «Πλέον η αγορά έχει καννιβαλιστεί και έντρομοι οι ιδιοκτήτες ΙΧ αναζητούν λύσεις ώστε να γλιτώσουν λίγες δεκάδες ευρώ το χρόνο αδιαφορώντας αν χάσουν πολύ από την αξία του οχήματός του. Βέβαια θα πρέπει να αναλογιστεί κανείς πως οι διαφορές από ένα ΙΧ με κινητήρα 1,4 λίτρου από ένα 1.000άρι υπολογίζονται σε 100 ευρώ για Τέλη, 50ευρώ για ασφάλεια και λίγες δεκάδες ευρώ στην κατανάλωση καυσίμου...».

Δάνειο για ΙΧ: Τι είναι αυτό!

Μηδενικές είναι πλέον οι εγκρίσεις δανείων για απόκτηση αυτοκινήτων από την συντριπτική πλειοψηφία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας. Μάλιστα όπως επισημαίνουν στην «Η» στελέχη της αγοράς μόλις 2 τράπεζες εγκρίνουν ελάχιστα δάνεια και αυτά υπό αυστηρές προϋποθέσεις!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της άρνησης έκδοσης δανείων για αγορά ΙΧ αποτελεί ένας ιατρός με ετήσιο εισόδημα 380.000 ευρώ χωρίς άλλα δάνεια απορρίφθηκε από 9 τράπεζες με την αιτιολογία της «Συνολικής εικόνας του Πελάτη...».

Αν επομένως δεν εγκρίνεται δάνειο για απόκτηση ΙΧ ύψους μόλις 10.000 ευρώ σε έναν καταναλωτή με ετήσιο εισόδημα 380.000 ευρώ είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς με πόση ευκολία απορρίπτεται αίτηση για χρηματοδότηση ΙΧ άλλων καταναλωτών με εισοδήματα που δεν ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ...

πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.