Δείτε φωτογραφίες από το ιστορικό κέντρο στο πέρασμα του χρόνου. Συντάκτρια του news247.gr φωτογράφισε τα σημεία της Αθήνας, που βάσει του σχεδίου ανάπλασης θα αλλάξουν. Τι βλέπουμε τώρα και τι θα δούμε στο μέλλον...
Εκτός από το να ξανασκεφτούμε την Αθήνα, όπως μας συνιστά το Rethink Athens, αποφασίσαμε και να την ξαναπερπατήσουμε.
Θα σταματούσαμε στα σημεία όπου μας οδηγούσαν οι φωτορεαλιστικές απεικονίσεις της μελέτης που διακρίθηκε για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Το φωτογραφικό ταξίδι μας όμως δεν θα σταματήσει μόνο στο παρόν και το μέλλον αλλά θα γυρίσει και στο παρελθόν.
Άλλωστε, κάποια από τα στοιχεία της Αθήνας του μέλλοντος θα θυμίζουν έντονα στοιχεία του παρελθόντος.
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου
Το σχέδιο ανάπλασης μετατρέπει την οδό Πανεπιστημίου από πεδίο διέλευσης αυτοκινήτων σε πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας.
Θα αποσυμφορηθεί ουσιαστικά ένας από τους πιο κεντρικούς οδικούς άξονες και θα αποκτήσει περισσότερο φιλικό πρόσωπο για τους Αθηναίους.
Ελαιογραφία του Π. Μαθιόπουλου στην αρχή του 20ού αιώνα
Το τραμ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν τον κύριο λόγο και ακολουθούν τα οχήματα (ταξί, τουριστικά λεωφορεία, αυτοκίνητα τροφοδοσίας), που θα εξυπηρετούν τοπικές ανάγκες.
Από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Ανάσα δροσιάς στην πλατεία Κοραή
Με περισσότερο πράσινο και υδάτινα στοιχεία θα μας υποδεχθεί και η πλατεία Κοραή που "παντρεύει" την Πανεπιστημίου και τη Σταδίου.
Η τοποθέτηση οριζόντιας πλακόστρωτης επιφάνειας, που θα γεμίζει με νερά ανάλογα με την περίοδο (π.χ. το καλοκαίρι ή σε μια γιορτή), θα δίνει μία ανάσα δροσιάς σε μικρούς και μεγάλους.
Από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Ανάπλαση της πλατείας Ομονοίας
Στροφή στο παρελθόν για την πλατεία Ομονοίας, καθώς βάσει της μελέτης του Rethink Athens προβλέπεται να ανακτήσει το τετράγωνο του αρχικού νεοκλασικού σχεδιασμού της.
Από το φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Το τραμ βάζει "πλώρη" για Πατησίων
Αυτό που θα επιχειρηθεί και στην οδό Πατησίων, όπου βρίσκεται και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι να "διαγραφεί" η τραυματική εμπειρία του πολίτη με αυτό το σημείο.
Έτσι θα περνάει και από εκεί το "σύγχρονο" τραμ, χωρίς εναέρια σύνδεση, σταδιακά και χωρίς καλώδια στη γη, που θα προσφέρει αυτονομία κίνησης στους συρμούς.
Σχεδιάζεται ουσιαστικά το πώς θα περπατήσουμε ξανά στην Αθήνα. Πώς θα αναπνεύσουμε ξανά στο κέντρο μιας πόλης σύγχρονης, αλλά με μνήμη...
Θα σταματούσαμε στα σημεία όπου μας οδηγούσαν οι φωτορεαλιστικές απεικονίσεις της μελέτης που διακρίθηκε για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας.
Το φωτογραφικό ταξίδι μας όμως δεν θα σταματήσει μόνο στο παρόν και το μέλλον αλλά θα γυρίσει και στο παρελθόν.
Άλλωστε, κάποια από τα στοιχεία της Αθήνας του μέλλοντος θα θυμίζουν έντονα στοιχεία του παρελθόντος.
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου
Το σχέδιο ανάπλασης μετατρέπει την οδό Πανεπιστημίου από πεδίο διέλευσης αυτοκινήτων σε πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας.
Θα αποσυμφορηθεί ουσιαστικά ένας από τους πιο κεντρικούς οδικούς άξονες και θα αποκτήσει περισσότερο φιλικό πρόσωπο για τους Αθηναίους.
Το τραμ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν τον κύριο λόγο και ακολουθούν τα οχήματα (ταξί, τουριστικά λεωφορεία, αυτοκίνητα τροφοδοσίας), που θα εξυπηρετούν τοπικές ανάγκες.
Ανάσα δροσιάς στην πλατεία Κοραή
Με περισσότερο πράσινο και υδάτινα στοιχεία θα μας υποδεχθεί και η πλατεία Κοραή που "παντρεύει" την Πανεπιστημίου και τη Σταδίου.
Η τοποθέτηση οριζόντιας πλακόστρωτης επιφάνειας, που θα γεμίζει με νερά ανάλογα με την περίοδο (π.χ. το καλοκαίρι ή σε μια γιορτή), θα δίνει μία ανάσα δροσιάς σε μικρούς και μεγάλους.
Ανάπλαση της πλατείας Ομονοίας
Στροφή στο παρελθόν για την πλατεία Ομονοίας, καθώς βάσει της μελέτης του Rethink Athens προβλέπεται να ανακτήσει το τετράγωνο του αρχικού νεοκλασικού σχεδιασμού της.
Το τραμ βάζει "πλώρη" για Πατησίων
Αυτό που θα επιχειρηθεί και στην οδό Πατησίων, όπου βρίσκεται και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι να "διαγραφεί" η τραυματική εμπειρία του πολίτη με αυτό το σημείο.
Έτσι θα περνάει και από εκεί το "σύγχρονο" τραμ, χωρίς εναέρια σύνδεση, σταδιακά και χωρίς καλώδια στη γη, που θα προσφέρει αυτονομία κίνησης στους συρμούς.
πηγή: news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.