'Ασχετα εάν...δεν λειτουργεί.
Η αναφορά του πρωθυπουργού Αντ.Σαμαρά περί εγκατάστασης Wi-Fi σε όλη τη χώρα έδωσε τροφή για συζητήσεις σε διάφορα επίπεδα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση, η ανάπτυξη του συστήματος είναι ενδεικτική των στρεβλώσεων, της κακοδιαχείρισης και των ιδεοληψιών που χαρακτηρίζουν την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα.
Οι ασύρματες συνδέσεις ...
δημιουργούν το έδαφος για την εκμετάλλευση ενός από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους των τελευταίων δέκα ετών, αυτόν του mobile computing. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», από την έκδοση ενός πιστοποιητικού,μέχρι την ταυτοποίηση κάποιου, την πληρωμή, ή την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, όλα μπορεί να υλοποιούνται μέσω έξυπνων συσκευών. Για να γίνει, όμως, αυτό απαιτούνται προσβάσιμα δημόσια ζκαι ιδιωτικά δίκτυα συνδέσεων, αλλά και ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών.
Από το 2007 υπήρξαν τουλάχιστον τρία ευρωπαϊκά προγράμματα επιδότησης δωρεάν ασύρματηςευρυζωνικότητας με πενιχρά αποτελέσματα. Στo πλαίσιo του επιχειρησιακού προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας χρηματοδοτήθηκε έργο με τίτλο «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Public Hotspots) και Εγκατάσταση και Λειτουργία
ασύρματων τοπικών δικτύων», ύψους επτά εκατομμυρίων ευρώ, περίπου, το οποίο αφορούσε σε 600 δημόσιους εξωτερικούς (πλατείες, λιμάνια, κ.λπ.) και εσωτερικούς χώρους (δημόσια κτίρια). .
Έγιναν έργα σε 350 σημεία, αλλά στο χάρτη που αποτυπώνεται η λειτουργία τους (ww.publichotspots.gov.gr), φαίνεται πως στην πλειονότητα τους δεν τέθηκαν ποτέ σε λειτουργία.
Παράγοντες της τότε διοίκησης αναφέρουν ότι η απουσία ελέγχου ποιότητας των έργων οδήγησε σε ευτράπελα, όπως να στήνονται σημεία ασύρματης πρόσβασης σε δημόσια κτίρια και μετά την παράδοση να μεταφέρονται σε γειτονικές καφετέριες, υπερτιμολογήσεις στο δεκαπλάσιο του κόστους κ.ο.κ.
Για το πρόγραμμα open wifi, που υλοποίησε την ίδια περίοδο η Εταιρεία Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ) με εθελοντές από όλη την Ελλάδα, τοποθετήθηκαν 500 σημεία δημόσιας πρόσβασης με κόστος που δεν ξεπερνούσε τα 100 ευρώ ανά hotspot, την ώρα που η κρατική επιδότηση χρηματοδοτούσε και με 1.000 ευρώ την τοποθέτηση ανάλογου σημείου.
Στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ υλοποιήθηκε επιδότηση επιχειρήσεων με τίτλο «Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων για τη δημιουργία σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης – Wireless Hotspots» για την εγκατάσταση ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε 561 επιχειρήσεις με προϋπολογισμό 10,6 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα δεν υποχρέωνε τις επιχειρήσεις να παράσχουν δωρεάν πρόσβαση στους καταναλωτές, παρότι συνοδευόταν από εγχειρίδιο καλών πρακτικών που την προέβλεπαν. Και πάλι δεν υπήρξε έλεγχος ποιότητας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, όμως, της απροθυμίας του Δημοσίου να εκσυγχρονιστεί είναι το ότι στο «Σύζευξις ΙΙ» υπάρχει πρόγραμμα εγκατάστασης wifi, για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον ελάχιστες δημόσιες υπηρεσίες.
Αυτό πάντως που λείπει είναι οι δημόσιες εφαρμογές και υπηρεσίες που θα έδιναν αναπτυξιακή διάσταση. Το ψηφιακό εισιτήριο για τα μέσα μεταφοράς που εξαγγέλθηκε, οι υπηρεσίες των περισσότερων υπουργείων παραμένουν αναλογικές ή αποσπασματικές και οι τράπεζες δεν δημιούργησαν ικανοποιητικά προϊόντα ψηφιακής καταναλωτικής πίστης.
Ακόμα και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που λειτουργούν ικανοποιητικά σε περιβάλλον Η/Υ, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες του taxis, δεν έχουν σχεδιαστεί για κινητές συσκευές.
Έρευνα του Ψηφιακού Θεματολογίου της Ε.Ε. που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο βρήκε ότι η ζήτηση για wifi αυξάνεται στην Ευρώπη σε αντίθεση με άλλες μορφές σύνδεσης. Μάλιστα προβλέπει πως από το 2000 ώς το 2017 ο συνολικός όγκος δεδομένων που θα διακινηθεί ασύρματα θα αναπτυχθεί με ρυθμό της τάξης του 66%. Το 80% αυτού αφορά σε δίκτυα wifi και όχι δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.
πηγή:www.capital.gr
Η αναφορά του πρωθυπουργού Αντ.Σαμαρά περί εγκατάστασης Wi-Fi σε όλη τη χώρα έδωσε τροφή για συζητήσεις σε διάφορα επίπεδα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση, η ανάπτυξη του συστήματος είναι ενδεικτική των στρεβλώσεων, της κακοδιαχείρισης και των ιδεοληψιών που χαρακτηρίζουν την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα.
Οι ασύρματες συνδέσεις ...
δημιουργούν το έδαφος για την εκμετάλλευση ενός από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους των τελευταίων δέκα ετών, αυτόν του mobile computing. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», από την έκδοση ενός πιστοποιητικού,μέχρι την ταυτοποίηση κάποιου, την πληρωμή, ή την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, όλα μπορεί να υλοποιούνται μέσω έξυπνων συσκευών. Για να γίνει, όμως, αυτό απαιτούνται προσβάσιμα δημόσια ζκαι ιδιωτικά δίκτυα συνδέσεων, αλλά και ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών.
Από το 2007 υπήρξαν τουλάχιστον τρία ευρωπαϊκά προγράμματα επιδότησης δωρεάν ασύρματηςευρυζωνικότητας με πενιχρά αποτελέσματα. Στo πλαίσιo του επιχειρησιακού προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας χρηματοδοτήθηκε έργο με τίτλο «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Public Hotspots) και Εγκατάσταση και Λειτουργία
ασύρματων τοπικών δικτύων», ύψους επτά εκατομμυρίων ευρώ, περίπου, το οποίο αφορούσε σε 600 δημόσιους εξωτερικούς (πλατείες, λιμάνια, κ.λπ.) και εσωτερικούς χώρους (δημόσια κτίρια). .
Έγιναν έργα σε 350 σημεία, αλλά στο χάρτη που αποτυπώνεται η λειτουργία τους (ww.publichotspots.gov.gr), φαίνεται πως στην πλειονότητα τους δεν τέθηκαν ποτέ σε λειτουργία.
Παράγοντες της τότε διοίκησης αναφέρουν ότι η απουσία ελέγχου ποιότητας των έργων οδήγησε σε ευτράπελα, όπως να στήνονται σημεία ασύρματης πρόσβασης σε δημόσια κτίρια και μετά την παράδοση να μεταφέρονται σε γειτονικές καφετέριες, υπερτιμολογήσεις στο δεκαπλάσιο του κόστους κ.ο.κ.
Για το πρόγραμμα open wifi, που υλοποίησε την ίδια περίοδο η Εταιρεία Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛΛΑΚ) με εθελοντές από όλη την Ελλάδα, τοποθετήθηκαν 500 σημεία δημόσιας πρόσβασης με κόστος που δεν ξεπερνούσε τα 100 ευρώ ανά hotspot, την ώρα που η κρατική επιδότηση χρηματοδοτούσε και με 1.000 ευρώ την τοποθέτηση ανάλογου σημείου.
Στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ υλοποιήθηκε επιδότηση επιχειρήσεων με τίτλο «Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων για τη δημιουργία σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης – Wireless Hotspots» για την εγκατάσταση ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε 561 επιχειρήσεις με προϋπολογισμό 10,6 εκατ. ευρώ.
Το πρόγραμμα δεν υποχρέωνε τις επιχειρήσεις να παράσχουν δωρεάν πρόσβαση στους καταναλωτές, παρότι συνοδευόταν από εγχειρίδιο καλών πρακτικών που την προέβλεπαν. Και πάλι δεν υπήρξε έλεγχος ποιότητας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, όμως, της απροθυμίας του Δημοσίου να εκσυγχρονιστεί είναι το ότι στο «Σύζευξις ΙΙ» υπάρχει πρόγραμμα εγκατάστασης wifi, για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον ελάχιστες δημόσιες υπηρεσίες.
Αυτό πάντως που λείπει είναι οι δημόσιες εφαρμογές και υπηρεσίες που θα έδιναν αναπτυξιακή διάσταση. Το ψηφιακό εισιτήριο για τα μέσα μεταφοράς που εξαγγέλθηκε, οι υπηρεσίες των περισσότερων υπουργείων παραμένουν αναλογικές ή αποσπασματικές και οι τράπεζες δεν δημιούργησαν ικανοποιητικά προϊόντα ψηφιακής καταναλωτικής πίστης.
Ακόμα και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που λειτουργούν ικανοποιητικά σε περιβάλλον Η/Υ, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες του taxis, δεν έχουν σχεδιαστεί για κινητές συσκευές.
Έρευνα του Ψηφιακού Θεματολογίου της Ε.Ε. που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο βρήκε ότι η ζήτηση για wifi αυξάνεται στην Ευρώπη σε αντίθεση με άλλες μορφές σύνδεσης. Μάλιστα προβλέπει πως από το 2000 ώς το 2017 ο συνολικός όγκος δεδομένων που θα διακινηθεί ασύρματα θα αναπτυχθεί με ρυθμό της τάξης του 66%. Το 80% αυτού αφορά σε δίκτυα wifi και όχι δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.
πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.