Υβριδικά αυτοκίνητα που θα κινούνται με «αέρα», όταν δεν καίνε ντίζελ, έχει στα σκαριά η Peugeot-Citroën. Η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η ...
γαλλική εταιρεία ονομάζεται Hybrid Air και αναμένεται να κάνει «πρεμιέρα» το 2016, στα πρώτα επιβατικά και μικρά φορτηγά. Τα οχήματα αυτά θα διαθέτουν μια δεξαμενή με πεπιεσμένο αέριο άζωτο το οποίο, όταν εκτονώνεται από τη δεξαμενή, θα θέτει σε λειτουργία ένα υδραυλικό σύστημα που, με τη σειρά του, θα περιστρέφει τους τροχούς.
Το άζωτο θα καταλήγει τότε σε ένα δεύτερο δοχείο στο αυτοκίνητο, όπου θα επανασυμπιέζεται αξιοποιώντας κυρίως την ενέργεια από το φρενάρισμα ή, όταν αυτή δεν είναι αρκετή, θέτοντας σε λειτουργία τον ντιζελοκινητήρα. Ετσι, θα καταλήγει ξανά στην αρχική δεξαμενή του, έτοιμο να κινήσει πάλι το Ι.Χ.
Ασφαλής μηχανισμός
Η ιδέα θυμίζει τον τρόπο που λειτουργούν τα υπάρχοντα υβριδικά αυτοκίνητα, με τη βασική διαφορά ότι τα σημερινά μοντέλα χρησιμοποιούν την ενέργεια από το φρενάρισμα για να φορτίσουν μπαταρίες, οι οποίες κινούν το όχημα μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα. Σύμφωνα με την Peugeot-Citroën, το γεγονός ότι στη νέα τεχνολογία της οι μπαταρίες και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν αντικατασταθεί από έναν μηχανισμό συμπίεσης-αποσυμπίεσης αζώτου, που κάνει την ίδια δουλειά, μεταφράζεται σε αρκετά πλεονεκτήματα.
Ετσι, ο μηχανισμός αυτός θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, ενώ είναι φθηνότερος και ελαφρύτερος από τον εξοπλισμό των σημερινών εξοπλισμών, με αντίστοιχο όφελος στο κόστος και το βάρος του αυτοκινήτου. Επίσης υπόσχεται απόλυτη ασφάλεια, καθώς το άζωτο είναι αδρανές (άφλεκτο) αέριο, και ευκολία στη συντήρηση, αφού το μόνο που θα χρειάζεται να ελέγχεται τακτικά είναι μήπως αν για κάποιο λόγο υπάρχει διαρροή αζώτου.
Σημαντικό είναι όμως και ότι η απόδοσή του δεν θα μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, σε αντίθεση με τις μπαταρίες των σημερινών υβριδικών, οι οποίες γι’ αυτό τον λόγο χρειάζονται αντικατάσταση το αργότερο ανά δεκαετία.
Εξοικονόμηση καυσίμων
Η Peugeot-Citroën θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο για δεύτερη φορά στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί από 4 έως 17 Μαρτίου. Στην εμπορική του εκδοχή, ένα τέτοιο μοντέλο θα διαθέτει τρεις τρόπους λειτουργίας –αποκλειστικά με αέρα, μόνο με ντίζελ ή με τον συνδυασμό των δύο τρόπων κίνησης– επιλέγοντας το ίδιο ανά πάσα στιγμή τον ιδανικότερο τρόπο. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, πάντως, η συμπίεση-αποσυμπίεση του αζώτου θα μπορεί να καλύψει το 60-80% του χρόνου κίνησης ενός Hybrid Air οχήματος στη πόλη, όταν η ταχύτητά του δεν ξεπερνά τα 70 χλμ./ώρα.
Ειδικά για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, οι δοκιμές της Peugeot-Citroën δείχνουν ότι η εξοικονόμηση καυσίμων θα αγγίζει το 45% συγκριτικά με ένα συμβατικό Ι.Χ. ίδιου μεγέθους και βάρους, με παράλληλη αύξηση της αυτονομίας κατά 90%. Σε «μεικτές» οδηγικές συνθήκες, η τεχνολογία θα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου στα 2,9 l/100 km και τις εκπομπές ρύπων στα 69 γραμμάρια CO2 ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
kathimerini
γαλλική εταιρεία ονομάζεται Hybrid Air και αναμένεται να κάνει «πρεμιέρα» το 2016, στα πρώτα επιβατικά και μικρά φορτηγά. Τα οχήματα αυτά θα διαθέτουν μια δεξαμενή με πεπιεσμένο αέριο άζωτο το οποίο, όταν εκτονώνεται από τη δεξαμενή, θα θέτει σε λειτουργία ένα υδραυλικό σύστημα που, με τη σειρά του, θα περιστρέφει τους τροχούς.
Το άζωτο θα καταλήγει τότε σε ένα δεύτερο δοχείο στο αυτοκίνητο, όπου θα επανασυμπιέζεται αξιοποιώντας κυρίως την ενέργεια από το φρενάρισμα ή, όταν αυτή δεν είναι αρκετή, θέτοντας σε λειτουργία τον ντιζελοκινητήρα. Ετσι, θα καταλήγει ξανά στην αρχική δεξαμενή του, έτοιμο να κινήσει πάλι το Ι.Χ.
Ασφαλής μηχανισμός
Η ιδέα θυμίζει τον τρόπο που λειτουργούν τα υπάρχοντα υβριδικά αυτοκίνητα, με τη βασική διαφορά ότι τα σημερινά μοντέλα χρησιμοποιούν την ενέργεια από το φρενάρισμα για να φορτίσουν μπαταρίες, οι οποίες κινούν το όχημα μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα. Σύμφωνα με την Peugeot-Citroën, το γεγονός ότι στη νέα τεχνολογία της οι μπαταρίες και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν αντικατασταθεί από έναν μηχανισμό συμπίεσης-αποσυμπίεσης αζώτου, που κάνει την ίδια δουλειά, μεταφράζεται σε αρκετά πλεονεκτήματα.
Ετσι, ο μηχανισμός αυτός θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο, ενώ είναι φθηνότερος και ελαφρύτερος από τον εξοπλισμό των σημερινών εξοπλισμών, με αντίστοιχο όφελος στο κόστος και το βάρος του αυτοκινήτου. Επίσης υπόσχεται απόλυτη ασφάλεια, καθώς το άζωτο είναι αδρανές (άφλεκτο) αέριο, και ευκολία στη συντήρηση, αφού το μόνο που θα χρειάζεται να ελέγχεται τακτικά είναι μήπως αν για κάποιο λόγο υπάρχει διαρροή αζώτου.
Σημαντικό είναι όμως και ότι η απόδοσή του δεν θα μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, σε αντίθεση με τις μπαταρίες των σημερινών υβριδικών, οι οποίες γι’ αυτό τον λόγο χρειάζονται αντικατάσταση το αργότερο ανά δεκαετία.
Εξοικονόμηση καυσίμων
Η Peugeot-Citroën θα παρουσιάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο για δεύτερη φορά στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί από 4 έως 17 Μαρτίου. Στην εμπορική του εκδοχή, ένα τέτοιο μοντέλο θα διαθέτει τρεις τρόπους λειτουργίας –αποκλειστικά με αέρα, μόνο με ντίζελ ή με τον συνδυασμό των δύο τρόπων κίνησης– επιλέγοντας το ίδιο ανά πάσα στιγμή τον ιδανικότερο τρόπο. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, πάντως, η συμπίεση-αποσυμπίεση του αζώτου θα μπορεί να καλύψει το 60-80% του χρόνου κίνησης ενός Hybrid Air οχήματος στη πόλη, όταν η ταχύτητά του δεν ξεπερνά τα 70 χλμ./ώρα.
Ειδικά για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, οι δοκιμές της Peugeot-Citroën δείχνουν ότι η εξοικονόμηση καυσίμων θα αγγίζει το 45% συγκριτικά με ένα συμβατικό Ι.Χ. ίδιου μεγέθους και βάρους, με παράλληλη αύξηση της αυτονομίας κατά 90%. Σε «μεικτές» οδηγικές συνθήκες, η τεχνολογία θα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου στα 2,9 l/100 km και τις εκπομπές ρύπων στα 69 γραμμάρια CO2 ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.