Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Στο έλεος των πυρκαγιών: Γερασμένος στόλος με πολλές βλάβες

Μόλις τα μισά αεροσκάφη σε ετοιμότητα

Σαράντα χρόνια επιχειρήσεων πυρόσβεσης συμπληρώνουν φέτος τα γηραιότερα από τα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Canadair, με την κατάσταση που επικρατεί στον στόλο να περιγράφεται ως «οριακή» ακόμη και από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης...

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Καθημερινή, από τα 13 παλαιού τύπου Canadair CL-215, τα τέσσερα είναι κατασκευασμένα το 1974, τα δύο το 1077, ενώ και το νεότερο από αυτά έχει κατασκευαστεί το 1990, συμπληρώνοντας 24 χρόνια επιχειρήσεων. Τέσσερα από τα συνολικά 13 αεροσκάφη παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τη Σερβία το 1997.
Σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), την 25η Ιουνίου σε επιχειρησιακή ετοιμότητα θα βρίσκονται οκτώ από τα δεκατρία CL - 215. Τα συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφη υπάγονται στην 112η Πτέρυγα Μάχης και σταθμεύουν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας.

Καθηλωμένα λόγω βλάβης και τα νεότερα αεροσκάφη
Την τετραετία 1999-2002 η Ελλάδα προχώρησε σε μερική ανανέωση του στόλου αγοράζοντας δέκα νέου τύπου Canadair CL -415, ωστόσο, το φέτος το καλοκαίρι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα θα βρίσκονται μόλις τα πέντε.
Το ένα από τα νέου τύπου Canadair συνετρίβη τον Ιούλιο του 2007 κατά τη διάρκεια δασοπυρόσβεσης στα Νέα Στρύρα Ευβοίας παρασύροντας στον θάνατο τους δύο χειριστές του. Ιδίου τύπου αεροσκάφος (CL - 415) ανετράπη κατά τη διαδικασία προσθαλάσσωσης στη Νέα Μηχανιώνα μόλις την περασμένη Δευτέρα. Τα δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από εμπορικό πλοίο. Το περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης και αποδόθηκε σε βλάβη στον πλωτήρα του αεροσκάφους.
Από τα υπόλοιπα Canadair, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, από τα εναπομείναντα αεροσκάφη τρία βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών, συνεπώς μόλις 5 θα είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Για το θέμα της παλαιότητας του στόλου τοποθετήθηκε πρόσφατα και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Νίκος Δένδιας, ο οποίος χαρακτήρισε την κατάσταση «περίπου οριακή» συμπληρώνοντας ότι «ο στόλος παρουσιάζει μεγάλο ποσοστό βλαβών».
Παρόμοια ή και χειρότερη είναι η κατάσταση, όπως σημειώνει η Καθημερινή, σχετικά με τον στόλο των 30 πυροσβεστικών-ψεκαστικών αεροσκαφών Pezetel (PZL) που σταθμεύουν στην 359 ΜΑΕΔΥ, με έδρα το αεροδρόμιο Τατοΐου.
Από τα συνολικά 30 «ελαφρά» όπως χαρακτηρίζονται αεροσκάφη, σε «πτητική διαθεσιμότητα» βρίσκονται σήμερα 18. Τα περισσότερα από αυτά έχουν ως έτος κατασκευής το 1983. Εκτός της παλαιότητάς τους έχουν περιορισμένες επιχειρησιακές δυνατότητες. Για τον λόγο αυτό εξάλλου χρησιμοποιούνται κυρίως σε αποστολές επιτήρησης δασικών εκτάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.