Η πολυετής δραστηριοποίηση στον κλάδο των προϊόντων τεχνολογίας παρείχε την υποδομή. Η απόκτηση οικογένειας προσέφερε το κίνητρο...
Το «πάντρεμά» τους δημιούργησε το welovetoys.gr, εν συνεχεία το welovebabies.gr και από τον Ιούλιο το 2013 το επιστέγασμα της διαδρομής αυτής, το welovesupermarket.gr. Το τελευταίο αποτελεί το πρώτο και μοναδικό αποκλειστικά διαδικτυακό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, υπό την έννοια ότι δεν αποτελεί παράλληλη δραστηριότητα μιας παραδοσιακής λιανεμπορικής αλυσίδας. Ενα άλλο βασικό στοιχείο που το κάνει μοναδικό είναι ότι παραδίδει τις παραγγελίες εντός 24 ωρών, όχι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά σε όλη την Ελλάδα, ακόμη και σε απομακρυσμένα νησιά.
Πριν από λίγες ημέρες, το welovesupermarket.gr συμπλήρωσε τις 100.000 παραγγελίες και με αφορμή αυτό το γεγονός, θελήσαμε να συναντήσουμε τον επικεφαλής της εταιρείας κ. Διονύση Ζήβα, τον άνθρωπο που στο πίσω μέρος του μυαλού του φαίνεται να θέλει να δημιουργήσει το «Amazon fresh» της Ελλάδας.
Ο κ. Δ. Ζήβας από το 1995 εργάζεται στην Intersys, αντιπρόσωπο στην Ελλάδα κορυφαίων εταιρειών ηλεκτρονικών συσκευών, και η οικογένειά του είναι μειοψηφών μέτοχος σε αυτήν. Η τεχνολογία, λοιπόν, ήταν δεύτερη φύση για τον ίδιο. «Στη ζωή μπήκε η οικογένεια. Αρχίσαμε να ψάχνουμε πού μπορούμε να ψωνίσουμε πράγματα για τα παιδιά μέσω Διαδικτύου. Είδαμε ότι ως γονείς δεν μπορούσαμε να εξυπηρετηθούμε, ότι υπήρχε κενό στη συγκεκριμένη αγορά», λέει στην «Κ» ο κ. Ζήβας. Ετσι ξεκίνησε το welovetoys.gr τον Απρίλιο του 2011 για να ακολουθήσει τον Ιούνιο του 2012 το welovebabies.gr και τον Ιούλιο του 2013 το welovesupermarket.gr.
Στον ένα χρόνο λειτουργίας του το κατάστημα διαθέτει περίπου 7.000 κωδικούς τυποποιημένων προϊόντων, τροφίμων και μη, ενώ από το 2015 θα ξεκινήσει τη διάθεση και τυποποιημένων προϊόντων ψυγείου, αρχικά μόνο στην Αττική. Αναλόγως της πορείας του εγχειρήματος στην Αττική, η εταιρεία θα εξαπλώσει τη διάθεση των προϊόντων ψυγείου και στη Θεσσαλονίκη, κάτι βεβαίως που απαιτεί επενδύσεις σε αποθήκες στη Βόρεια Ελλάδα. Σήμερα οι αποθήκες της εταιρείας βρίσκονται στο Μαρκόπουλο Αττικής. Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνίες με κορυφαίες εταιρείες αναψυκτικών, μπίρας και αλκοολούχων ποτών, έτσι ώστε πλέον να έχει και πλήρη κάβα στο κωδικολόγιό της.
Η εταιρεία προμηθεύεται τα προϊόντα κατευθείαν από τις βιομηχανίες ή τις εμπορικές εταιρείες αυτών. «Από την πρώτη στιγμή αποφασίσαμε να μην κάνουμε παράλληλες εισαγωγές. Δίνουν ίσως μεγαλύτερο κέρδος, αλλά δεν μπορείς να βρίσκεις ανά πάσα στιγμή το προϊόν που θέλεις ούτε μπορείς να αξιοποιείς τις προωθητικές ενέργειες. Αν και το μέσο καλάθι μας είναι ελαφρώς φθηνότερο από των παραδοσιακών σούπερ μάρκετ, εμάς μας ενδιαφέρει να παραδοθεί σε κάθε πελάτη το προϊόν που παρήγγειλε εντός 24 ωρών. Για να αλλάξει συνήθειες ο Ελληνας καταναλωτής, πρέπει η αγοραστική του εμπειρία να είναι τέλεια», τονίζει ο κ. Ζήβας.
Στα επόμενα βήματα περιλαμβάνεται η ανάπτυξη εφαρμογής για ταμπλέτες και κινητά ή η κατασκευή ιστοσελίδας με τη μέθοδο Responsive Web Design (πρόκειται για σχεδιασμό «έξυπνης» ιστοσελίδας, της οποίας το μενού, οι εικόνες και το κείμενο προσαρμόζονται ανάλογα έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστες και χρηστικές σε οποιαδήποτε συσκευή).
Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας είναι ακόμη χαμηλά, βεβαίως, κάτι που γνωρίζει καλά ο κ. Ζήβας. Η εταιρεία για την ώρα, όμως, μοιάζει να στηρίζεται σε γερές βάσεις. Εχει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και τον Ιανουάριο εξασφάλισε μια μικρή χρηματοδότηση από ξένο fund. Το 2013 η Net Spirit (η εταιρεία στην οποία ανήκουν τα καταστήματα WeLove) πραγματοποίησε τζίρο 1,85 εκατ. ευρώ. Μες στο πρώτο εξάμηνο του 2014 κατέγραψε τζίρο όσο το 2013, γεγονός που –εκτός απροόπτου– κάνει την εταιρεία να εκτιμά ότι το τρέχον έτος θα κλείσει με διπλασιασμό των πωλήσεών της σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
ρεπορτάζ: Δήμητρα Μανιφάβα/Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.