Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Τελείωνε γρήγορα τις σπουδές για να αρχίσεις να δουλεύεις


Δέκα βήματα για καριέρα και σπουδές προτείνει η κα Άννα Δελημάνη, Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Πιστοποιήσεων στην Ελλάδα, BCED, ο οποίος εκπροσωπεί επίσημα το βρετανικό επαγγελματικό επιμελητήριο σε πολλούς επαγγελματικούς τομείς (Τουρισμός κλπ) και αποτελεί...


 εδώ και χρόνια τη γέφυρα που συνδέει τους Έλληνες πτυχιούχους με την διεθνή αγορά εργασίας (καθώς ο οργανισμός δραστηριοποιείται και στο κομμάτι του recruitment).
10 βήματα για σπουδές με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Που θα απευθυνθώ για τις σπουδές μου;
Μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών και στα ακούσματα «εμείς είμαστε καλύτεροι», «εμείς προσφέρουμε περισσότερα», «εμείς είμαστε πιο οικονομικοί», «εμείς σας εξασφαλίζουμε εγγυημένο αποτέλεσμα», μένουμε ψύχραιμοι και ψάχνουμε τους ειδικούς συμβούλους που έχουν εξειδίκευση στα θέματα εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και στις αντίστοιχες ανάγκες της αγοράς εργασίας. Συμβούλους οι οποίοι λειτουργούν με αμεροληψία στα θέματα συγκεκριμένων προτάσεων για ανάπτυξη της δικής μας εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πορείας.

Τι επιλογές έχω;
Οι επιλογές σε θέματα εκπαίδευσης και διεθνούς αναγνωρισιμότητας πλέον είναι πάρα πολλές. Ο σύμβουλος έχει την υποχρέωση βάσει των προσωπικών μας αναγκών, να μας παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο πλάνο για τις δικές μας ανάγκες, διότι ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός όπως και οι αποφάσεις που θα πάρει για τη ζωή του. Εάν οι επιλογές στην Ελλάδα δεν σας καλύπτουν, υπάρχει πάντα και η λύση να σπουδάσετε στο εξωτερικό. Η επιλογή του να σπουδάσω κάτι που δεν με ενδιαφέρει πραγματικά είτε λόγω μειωμένης προσφοράς εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη χώρα μου, είτε λόγω βιασύνης προκειμένου να τελειώσω γρήγορα με τις σπουδές μου, έχει αποδειχτεί εξαιρετικά ζημιογόνος διαδικασία, οικονομικά και χρονικά.

Τι προϋποθέσεις πρέπει να έχω;
Η εκπαίδευση έχει αλλάξει μορφή σε παγκόσμια κλίμακα και δεν υπάρχουν πλέον σύνορα σε αυτό που θέλουμε να κάνουμε και πότε θα το κάνουμε. Επομένως, το επίπεδο της ξένης γλώσσας(ως επί το πλείστον της αγγλικής), η αξιολόγηση ενός απολυτηρίου ή ενός πτυχίου δευτεροβάθμιας ή ακόμα και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν επαρκεί για να συμπληρωθεί το προφίλ ενός υποψηφίου. Ο στρατηγικός τρόπος της διαχείρισης των προαναφερθέντων πληροφοριών, είναι το μαγικό κλειδί για να ανοίξει την πόρτα στην περαιτέρω καριέρα σας.

Σε τι να επιμένω;
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επιμένουν σε λύσεις μοναδικές για τους ίδιους και όχι σε λύσεις που προτείνονται τυποποιημένα. Πρέπει να ενημερώνονται γενικότερα για τον κύκλο των σπουδών και για τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης πρότασης σε 5-6 χρόνια αργότερα.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ινστιτούτων εκπαίδευσης
Η αγορά εργασίας ζητάει περισσότερο από ποτέ, στελέχη τα οποία θα κάνουν την διαφορά. Μόνο η αξιολόγηση έτσι ώστε να αποκτήσουμε την αντίστοιχη αυτογνωσία, μπορεί να μας δώσει την πραγματική εικόνα όχι μόνο των δικών σας προσόντων, αλλά και την εικόνα του κάθε προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος και αντίστοιχου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Οι αξιολογήσεις δεν σταματούν στα περίφημα rankings, είναι συνδυασμός αντικειμένου σπουδών, μεταφοράς διδακτικών μονάδων, πανεπιστημίου, εκπαιδευτικού προσωπικού, δυνατότητα ανάπτυξης δικτύου επαφών, τοποθεσίας και κόστους ζωής.

Διεθνής αναγνώριση
Δεν υπάρχουν σύνορα στην εκπαίδευση και το γεγονός ότι ένας φοιτητής έχει τη δυνατότητα να μετακινείται από το πανεπιστήμιο της πατρίδας του σε ένα άλλο πανεπιστήμιο, σε μια άλλη χώρα, δηλώνει ότι ζούμε την εποχή που η εκπαίδευση δεν έχει στεγανά, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη η γνώση άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων, η επικοινωνία με άλλους φοιτητές που ζουν σε διαφορετικά μέρη της γης, έχοντας διαφορετικές κουλτούρες. Δεν επικεντρωνόμαστε πλέον σε ένα τίτλο σπουδών που αναγνωρίζεται μόνο στη χώρα μας.
Πτυχίο και αγορά εργασίας

Πως συνεχίζω να είμαι ανταγωνιστικός;
Δεν γίνομαι ανταγωνιστικός όταν επικεντρώνομαι μόνο στην απόκτηση ενός πτυχίου.Γίνομαι ανταγωνιστικός όταν ενημερώνομαι συνεχώς σχετικά με την εξέλιξη του αντικειμένου μου στη διεθνή κοινότητα. Γίνομαι ανταγωνιστικός όταν δεν επαναπαύομαι ότι είμαι πτυχιούχος ενός πολύ καλού πανεπιστημίου, αλλά όταν σέβομαι αυτό που κάνω και διαρκώς ψάχνω τρόπους για να βελτιώνομαι. Γίνομαι ανταγωνιστικός όταν σέβομαι την αποκτηθείσα γνώση μου τόσο, ώστε να την ανανεώνω, να την αναπτύσσω και να την πιστοποιώ δια βίου.

Ψάχνω ένα τίτλο σπουδών ή ποιότητα γνώσεων;
Ζούμε την εποχή της δια βίου μάθησης και θα συνεχίσουμε να τη ζούμε για τις επόμενες δεκαετίες. Επομένως, η κάθε προσπάθεια για την απόκτηση ενός πτυχίου, ενός τίτλου, μιας πιστοποίησης επαγγελματικών δεξιοτήτων, είναι σημαντική και λειτουργεί ως καταλυτικός παράγοντας στην εξέλιξή μας, μόνο εάν βασίζεται στην ποιότητα και την πραγματική γνώση. Την «καρέκλα» μας δεν την βρίσκουμε ούτε την κρατάμε με ένα πτυχίο, αλλά γενικότερα με την προσωπικότητά μας, τις δεξιότητες μας και την πραγματική γνώση που αντιστοιχεί στο βιογραφικό μας.

Τι ζητάει ένας εργοδότης;
Η αγορά εργασίας είχε και θα έχει πάντοτε ανάγκη από συνεργάτες που θα πιστέψουν αυτό που εκπροσωπούν και με τον τρόπο τους θα προστατέψουν την εταιρία, έτσι ώστε να λειτουργούν όχι ως παραγωγικές μονάδες, αλλά ως οντότητες σε ένα χώρο που περνούν τις πιο δημιουργικές ώρες της ζωής τους. Το ότι τελείωσα τις σπουδές μου σε ένα αντικείμενο, δε σημαίνει ότι φτάνει προκειμένου να αποδώσω στον εργασιακό χώρο. Η αποκτηθείσα γνώση εξελίσσεται όταν εναρμονίζεται με τις επιμέρους ανάγκες και τις αντίστοιχες λύσεις που θα προτείνουμε, έτσι ώστε και εμείς να αισθανθούμε ότι προσφέρουμε, αλλά και να διασφαλίσουμε από την πλευρά μας επιτυχή αποτελέσματα στον εργασιακό μας χώρο. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο εφόσον συνειδητοποιήσουμε ότι την πανεπιστημιακή γνώση μας πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε με σκοπό να αναπτύξουμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.