«Δεν νοείται χώρα να μην διαθέτει ισχυρή ναυπηγοεπισκευαστική ικανότητα» τόνισε ο Αντώνης Σαμαράς από το Σκαραμαγκά, όπου έγινε η επίσημη τελετή για την...
ονοματοδοσία του δεύτερου υποβρυχίου τύπου 214 που αποκτά το Πολεμικό Ναυτικό και πρώτου που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα
«Σήμερα η Ελλάδα στέλνει προς κάθε κατεύθυνση ένα μήνυμα ισχύος» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στο πλαίσιο της τελετής καθέλκυσης του υποβρυχίου «Πιπίνος» στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
«Η κυβέρνησή μας για μια ακόμα φορά αποδεικνύει έμπρακτα ότι έχει και τη θέληση και τη δύναμη και τη βούληση να οδηγήσει τη χώρα με ασφάλεια στην μετά την κρίση εποχή» τόνισε ο κ. Σαμαράς.
Ειδική αναφορά στους εργαζόμενους έκανε ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος υποστήριξε ότι τα ναυπηγεία είναι ένα εργαλείο για την έξοδο από την κρίση και ότι δεν νοείται χώρα να μην διαθέτει ισχυρή ναυπηγοεπισκευαστική ικανότητα. «Δουλεύουμε στο δρόμο της υπεύθυνης εθνικής αποστολής και αυτός θα είναι ο δρόμος μας και στο μέλλον», υπογράμμισε.
Αναφορά στο ρόλο Βενιζέλου
Αναφερόμενος στην καθέλκυση του υποβρυχίου υπογράμμισε ότι μετά από 12 χρόνια, τα λεφτά του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο: Για να φτάσουμε, όμως, εμείς σήμερα εδώ στην καθέλκυση του «Πιπίνος» δούλεψαν και πολλοί άνθρωποι και πολλές κυβερνήσεις. Προηγήθηκε το υπερσύγχρονο υποβρύχιο «Παπανικολής», στο πρότυπο και την τεχνογνωσία του οποίου κατασκευάστηκαν και τα επόμενα. Και οφείλω να θυμίσω ότι όλα αυτά τα υποβρύχια περιήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου την εποχή που ο σημερινός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ.Βενιζέλος ήταν υπουργός Εθνικής Αμυνας και ένα δικό του νόμο ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων», σημείωσε ο κ. Σαμαράς.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος επισήμανε ότι ο όλος χειρισμός στην υπόθεση των υποβρυχίων δείχνει πόσο σημαντική είναι η πολιτική συνεννόηση για τα εθνικά μας θέματα. Τα σημερινό αποτέλεσμα, πρόσθεσε δείχνει ότι η διατήρηση της ικανότητάς μας σε υποδομές και έμψυχο υλικό πρέπει να αποτελεί κεντρικό άξονα της αμυντικής και αναπτυξιακής μας πολιτικής στο μέλλον. Πρόκειται για «λύση ενός γόρδιου δεσμού προς το συμφέρον του Ελληνικού Δημοσίου», σημείωσε ο κ.Αβραμόπουλος.
Το δεύτερο υποβρύχιο τύπου 214
Το «Πιπίνος» είναι ίδιου τύπου με το «Παπανικολής» που παραλήφθηκε από τα γερμανικά ναυπηγεία και είναι ήδη εν υπηρεσία.
Μετά την τελετή ονοματοδοσίας και την καθέλκυση, στο «Πιπίνος» πρόκειται να επιβιβαστεί το πρώτο πλήρωμά του και θα ξεκινήσουν όλες οι απαραίτητες δοκιμαστικές διαδικασίες, τόσο ενώ θα είναι δεμένο όσο και εν πλω. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του επόμενου Καλοκαιριού να έχουν ολοκληρωθεί, ώστε να ενταχθεί πλήρως στον ελληνικό στόλο.
Επόμενο από τα νέα υποβρύχια 214 που αναμένεται να καθελκυστεί είναι ο «Ματρώζος», εντός του 2014.
Το ελληνικό πολεμικό ναυτικό έχει στην ιστορία του και άλλο υποβρύχιο «Πιπίνος», το Υ8 που «χτίστηκε» το 1942-1943 από τους Βρετανούς και παραχωρήθηκε στο Ελληνικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό, μαζί με τα «Αργοναύτης», «Δελφίν» και «Τρίαινα Ι». Στις αρχές του 1944 κατέπλευσε στη Μέση Ανατολή και γνώρισε πολεμική δράση κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
Οι δυνατότητες του νέου υποβρυχίου
Το Πιπίνος είναι το αδελφάκι του Παπανικολής. Ας δούμε τις δυνατότητές του:
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία: Howaldtswerke Deutsche Werft (HDW) AG, Kiel
Καθελκύστηκε -
Eνταξη στο οπλοστάσιο Ελλάδος: 2010
Πλήρωμα: 37 άτομα. Προωθητικό σύστημα: ΔΈναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP). Διαστάσεις: Μήκος 65,30 m. Πλάτος 6,3 m. Βάρη: Εκτόπισμα, στην επιφάνεια 1.688 ton, σε κατάδυση 1.858 ton. Επιδόσεις: στην επιφάνεια 10,5 knot, εν καταδύσεις 21 knot. Βάθος κατάδυσης: περίπου 400 m. Αυτονομία: 50 ημέρες. Αυτονομία ατμόσφαιρας 13-15 ημέρες. Οπλισμός: Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία θα φέρει το Υ/Β στους οκτώ τορπιλοσωλήνες και στις θέσεις εφεδρικών όπλων.
Δείτε βίντεο από τις πρώτες δοκιμές του "Παπανικολή"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.