Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Τι πραγματικά συμβαίνει με τις εισπρακτικές εταιρείες;


Οι εταιρείες, οι δικηγόροι και το... ξεκαθάρισμα...





Λουκέτα ακόμα και σε εταιρείες ενημέρωσης και διαπραγμάτευσης απαιτήσεων (τις γνωστές και ως «εισπρακτικές» χωρίς να έχουν καμία σχέση με εισπράξεις…) έφερε ο ανταγωνισμός από δικηγορικά γραφεία, τα οποία γιγαντώθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Χθες η διοίκηση του Ελληνικού Συνδέσμου Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ) υποστήριξε πως πρόσφατη απόφαση του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών προβλέπει την πειθαρχική δίωξη όσων μελών διατηρούν γραφεία που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα η οποία θεωρείται εμπορική. Οι δικηγορικές που λειτουργούσαν και ως εταιρείες ενημέρωσης - διαπραγμάτευσης απαιτήσεων επέφεραν σοβαρό πλήγμα στην αγορά με τα έσοδα των μελών του ΕΣΕΔΑ να περιορίζονται κατά 30% τον τελευταίο χρόνο και να κλείνουν τρεις εταιρείες.

Ο ΕΣΕΔΑ, μέλη του οποίου είναι δέκα εταιρείες του κλάδου, επιχειρεί να ανατρέψει την αρνητική εικόνα που έχει διαμορφωθεί στους πολίτες για τις επιχειρήσεις που καλούν στο τηλέφωνο όσους καθυστερούν ή αδυνατούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους προς τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

Η διοίκησή του υποστηρίζει πως οι καταγγελίες στην αρμόδια εποπτική αρχή (τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή που διατηρεί το μητρώο των εταιρειών) είναι πολύ λιγότερες από όσες παρουσιάζονται. Μπορούν, επίσης, εύκολα να ελεγχθούν αφού όλες οι συνομιλίες με τους οφειλέτες καταγράφονται. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Δημήτρης Ψαράκης είπε πως μόνο κατά τη διάρκεια του 2014 έχουν ρυθμιστεί, μέσω των εταιρειών-μελών, δάνεια συνολικού ύψους περί το 1,6 δισ. ευρώ.

Στον ΕΣΕΔΑ υποστηρίζουν πως -σε αντίθεση με την εντύπωση που έχει δημιουργηθεί στην κοινωνία- οι εταιρείες του κλάδου λειτουργούν υπό αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Είναι, για παράδειγμα, αποκλειστικού σκοπού (μπορούν να ασκούν μόνο τη συγκεκριμένη δραστηριότητα), ενώ στο τέλος κάθε εταιρικής χρήσης πρέπει να διαθέτουν καθαρή θέση 350.000 ευρώ. Γι’ αυτόν τον λόγο θεωρούν πως δεν πρέπει να συγχέονται με δικηγορικά γραφεία αφού αντικείμενο της δραστηριότητάς τους είναι «η συλλογή πληροφοριών» για την πρόθεση ή τη δυνατότητα του οφειλέτη να εξοφλήσει ένα δάνειο ή έναν λογαριασμό.

Αρκετές από τις εταιρείες, για τη λειτουργία των οποίων απαιτούνται σοβαρότατες επενδύσεις σε τεχνολογική υποδομή και σε εκπαίδευση του προσωπικού, ανήκουν σε ισχυρούς ελληνικούς και διεθνείς ομίλους, όπως o OTE, η ICAP, η Teleperformance (η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης Κέντρων Τηλεφωνικής Υποστήριξης στον κόσμο με έδρα τη Γαλλία), η αμερικανική First Data, η γερμανική EOS Group κ.λπ.

Στις δέκα εταιρείες του ΕΣΕΔΑ απασχολούνται σήμερα 3.000 εργαζόμενοι, αναφέρθηκε. Η διοίκηση του συνδέσμου υποστήριξε πως προβλήματα δεν έχουν μόνο οι οφειλέτες οι οποίοι δέχονται τα τηλεφωνήματα από τους υπαλλήλους των εταιρειών. Εχουν και οι υπάλληλοι οι οποίοι είναι συχνά θύματα λεκτικής βίας κ.λπ.

Η διοίκηση του συνδέσμου υποστήριξε πως έχει παρουσιάσει προτάσεις ώστε να ανοίξει και η αγορά του δημοσίου (για οφειλέτες φόρων ή ασφαλιστικών εισφορών) με υπομνήματα, μελέτες κ.λπ. Μέχρι στιγμής, πάντως, πελάτες τους είναι οι τράπεζες και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Πιλοτικό έργο ξεκινά η ΔΕΗ ΔΕΗ +2,27% (όπου οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εκτοξευθεί) με τις προσφορές να υποβάλλονται στις 12 Δεκεμβρίου.

Οι κανόνες για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλών

Οι περίπου 20 εταιρείες του κλάδου (περισσότερες από τις μισές είναι μέλη του ΕΣΕΔΑ) «έχουν ως αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και τη διαπραγμάτευση του χρόνου και του τρόπου αποπληρωμής τους και ουσιαστικά απαρτίζουν, από την πλευρά της προσφοράς, την αγορά των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Είναι σαφές ότι απαγορεύεται στους δανειστές που έχουν ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (πιστωτικά ιδρύματα ή άλλες επιχειρήσεις) να αναθέτουν την ενημέρωση σε εταιρείες που δεν έχουν εγγραφεί στο σχετικό μητρώο. Τυχόν παράβαση επισύρει υψηλά διοικητικά πρόστιμα. Ομοίως, οι εταιρείες που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο, απειλούνται με σοβαρές κυρώσεις όταν παραβιάζουν τις υποχρεώσεις τους βάσει του νόμου 3758/2009. Ο συγκεκριμένος νόμος έχει ως σκοπό τη θέσπιση αρχών ορθής συναλλακτικής συμπεριφοράς, κανόνων λειτουργίας, κρατικής εποπτείας των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, τη ρύθμιση των σχέσεών τους με τους δανειστές και τους οφειλέτες».

• Η ενημέρωση μπορεί να αρχίσει δέκα μέρες (10) αφού καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή και όχι νωρίτερα.

• Οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών αλλά και οι ίδιοι οι δανειστές επιτρέπεται να επικοινωνούν μόνο τις εργάσιμες ημέρες, από τις 09:00 έως τις 20:00 κι εφόσον έχει πραγματοποιηθεί ενημέρωση, η συχνότητα των κλήσεων να είναι μία φορά ανά δεύτερη ημέρα.

• Οι εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να έχουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης.

• Η κλήση στον εργασιακό χώρο του οφειλέτη επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση που έχει δηλωθεί το τηλέφωνο εργασίας ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας

• Απαγορεύεται η ενημέρωση των οικείων ή τρίτων προσώπων σχετικά με τις οφειλές, εκτός εάν είναι συνοφειλέτες ή εγγυητές.

• Οι υπάλληλοι των εταιρειών ενημέρωσης οφείλουν να κάνουν ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη και να ενημερώνουν για την ιδιότητά τους, το ονοματεπώνυμό τους, τον αριθμό μητρώου της εταιρείας, την καταγραφή των συνομιλιών.

Ο ΕΣΕΔΑ σήμερα απαρτίζεται από 10 μέλη: STATUS Α.Ε., ΜΕΛΛΟΝ Α.Ε., ΕΟΣ ΜΑΤΡΙΞ Α.Ε., ΚΥΚΛΟΣ Α.Ε., FIRSTCALL S.A., CON TRUST Α.Ε., CVM Α.Ε., D.MAN Α.Ε., PALADINO A.E., E-VALUE.

πηγή: euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.