Οι εργασίες κατασκευής στον οδικό άξονα της «Ολυμπίας Οδού», από την Κόρινθο μέχρι και την Πάτρα, βρίσκονται...
σε πλήρη εξέλιξη, ενώ η συνολική πρόοδος των εργασιών, έχει φθάσει το 60%. Ταυτόχρονα, πάνω από 20 εργοταξιακές ζώνες εκτείνονται σε μήκος 120 χιλιομέτρων, δηλαδή από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου, μέχρι και την περιμετρική της Πάτρας.
Όσον αφορά στους εργαζόμενους, σήμερα απασχολούνται στα εργοτάξια 2.200 άτομα, ενώ σύμφωνα με την «Ολυμπία Οδό» σημαντική είναι η τόνωση της τοπικής οικονομίας από τους έμμεσα απασχολούμενους, όπως τοπικοί προμηθευτές, προσωπικό μικρών υπεργολάβων και άλλες επιχειρήσεις.
Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν κατά την διάρκεια επίσκεψης εκπροσώπων των Μέσων Ενημέρωσης στο εργοτάξιο του Δερβενίου στην Κορινθία, στο εργοτάξιο που βρίσκεται στα «Μαύρα Λιθάρια», στα σύνορα Αχαΐας, Κορινθίας, καθώς και στο εργοτάξιο της «Παναγοπούλας», στην Αχαΐα.
Επίσης, όπως αναφέρθηκε, οι γεωλογικές συνθήκες οι γεωτεχνικές δυσκολίες και οι περιβαλλοντικές συνθήκες στο τμήμα Κορίνθου - Πατρών, καθώς και οι απαιτήσεις των σύγχρονων προδιαγραφών χάραξης αυτοκινητόδρομων επιβάλλουν την κατασκευή μεγάλου αριθμού σηράγγων.
Σήμερα λοιπόν κατασκευάζονται από την Πάτρα έως την Κόρινθο, πάνω από 16 χιλιόμετρα σηράγγων, ενώ παρά τις δυσκολίες η φάση κατασκευής τους είναι κατά 83% ολοκληρωμένη. Μάλιστα, η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου είναι στην περιοχή «Παναγοπούλα» Αχαΐας, η οποία έχει μήκος πάνω από τέσσερα χιλιόμετρα και είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες της χώρας.
Σήμερα, πραγματοποιήθηκε το τελικό στάδιο διάνοιξης σήραγγας στην «Παναγοπούλα», όπου το σκαπτικό μηχάνημα «διαπέρασε» το βουνό, και αποκάλυψε την ανατολική πλευρά της σήραγγας.
Λίγα λεπτά αργότερα, εργαζόμενοι εγκαινίασαν την διάνοιξη, σπάζοντας δυο σαμπάνιες, στο μπροστινό τμήμα του σκαπτικού μηχανήματος.
Σε δηλώσεις που έκανε μετά την διάνοιξη, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατασιφάρας, τόνισε, ότι «η "Ολυμπία Οδός" είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή οδική αρτηρία της περιφέρειάς μας αλλά και ολόκληρης της χώρας», ενώ όπως πρόσθεσε, «με την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου, θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα μιας ολόκληρης περιοχής.»
Στο μεταξύ, ένα ακόμη από τα χαρακτηριστικά του έργου είναι οι γέφυρες και οι διαβάσεις.
Ειδικότερα οι εργασίες στις 47 γέφυρες, στις 22 άνω διαβάσεις και στις 140 κάτω διαβάσεις, στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 58%. Επίσης οι 43 από τις γέφυρες είναι μεγαλύτερες των 25 μέτρων, ενώ η μεγαλύτερη είναι αυτή του ποταμού Κράθι, στην Ακράτα Αχαΐας, η οποία έχει μήκος 190 μέτρα.
Όμως, ένα από τα ανοικτά τεχνικά ζητήματα του έργου είναι τα σημεία όπου ο οδικός άξονας συναντάται με το υπό κατασκευή σιδηροδρομικό δίκτυο.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της «Ολυμπίας Οδού», Παναγιώτης Παπανικόλας στο εργοτάξιο του Δερβενίου, «στην περιοχή αυτή εμπλέκονται και εργασίες της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες έχουν το δικό τους χρονοδιάγραμμα, αλλά θα υπάρξει συνεργασία, αφού δεν παύει να είναι ένα δύσκολο σημείο αλληλεμπλοκής».
Ακόμη, ο κ. Παπανικόλας πρόσθεσε, ότι ο οδικός άξονας και το σιδηροδρομικό δίκτυο συναντώνται σε οκτώ σημεία, που χαρακτηρίζονται από τα πιο δύσκολα. Όμως, όπως σημείωσε, «έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες σε αρκετά σημεία, όπου υπάρχει ανάδοχος από την ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή στο κομμάτι από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη». Ακόμη, όπως ανέφερε, «υπάρχουν και άλλα σημεία, τα οποία δεν είναι τόσο κρίσιμα και περιμένουμε κάποιες εντολές για να προχωρήσουν και εκεί οι εργασίες.»
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν οι εργασίες στα σημεία που συναντώνται ο οδικός άξονας με τον σιδηρόδρομο μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου ανέφερε: «Κανονικά όχι, αλλά ενδέχεται να δημιουργηθούν κάποια σημεία εμπλοκής.»
Σχετικά με τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, η «Ολυμπία Οδός» αναφέρει, ότι «από την ημέρα έναρξης παραχώρησης τον Αύγουστο του 2008 μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα».
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με την «Ολυμπία Οδό», συγκρίνοντας τα στοιχεία του πρώτου έτους της παραχώρησης με το 2013 ο συνολικός αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων και των θυμάτων παρουσιάζει μείωση της τάξης του 80% στο σύνολο του οδικού άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.