Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Πόσα κερδίζουμε από τον "πόλεμο" τιμών του πετρελαίου


Ακόμα και κάτω του ενός ευρώ ανά λίτρο αναμένεται να φτάσει η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, επηρεαζόμενη...


 από τις απανωτές μειώσεις που καταγράφονται στις διεθνείς τιμές του "μαύρου χρυσού". Ο ειδικός σύμβουλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας και Εμπορίας Καυσίμων Δημήτρης Μακρυβέλιος, αναφέρει στον Ελεύθερο Τύπο πως η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στη χώρα μας μπορεί να αγγίξει τα 0,94 -0,95 ευρώ ανά λίτρο.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Μακρυβέλιος, με αυτά τα δεδομένα "ανταγωνίζεται" το φυσικό αέριο. "Συμφέρει περισσότερο να αγοράσει κανείς πετρέλαιο, πόσω μάλλον αν δικαιούται επιδότηση", αναφέρει χαρακτηριστικά. Πρακτικά, με την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης να διαμορφώνεται κοντά στο 1 ευρώ, ο δικαιούχος επιδότησης θα δώσει μόλις 0,65 λεπτά ανά λίτρο.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιώργος Ασμάτογλου, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα, αναφέρθηκε σε μείωση τιμών 20% περίπου στο πετρέλαιο θέρμανσης και 10% στη βενζίνη σε σχέση με το 2013, εκτιμώντας και αυτός πως θα υπάρξει περαιτέρω πτώση τιμών. Παρ'όλα αυτά, ο κ. Ασμάτογλου θεωρεί πως αυτές οι μειώσεις θα ήταν πιο αισθητές αν μειωνόταν περαιτέρω ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και δεν παρέμενε σταθερός στη βενζίνη.

Τραπεζικά κίνητρα
Το επίδομα θέρμανσης και η μείωση του ΕΦΚ κατά 0,10 ευρώ το λίτρο είναι δύο από τα βασικότερα κίνητρα που μπορούν να αξιοποιήσουν οι καταναλωτές για να βάλουν πετρέλαιο. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και κάποια τραπεζικά κίνητρα. Για παράδειγμα, οι τράπεζες σε συνεργασία με τις εταιρείες καυσίμων, φυσικού αερίου κτλ δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης και να το εξοφλήσουν σε έως και 9 άτοκες δόσεις. Ακόμη, υπάρχουν κάποια προγράμματα επιβράβευσης των τραπεζών που παρέχουν ειδικές εκπτώσεις στους πελάτες τους εφόσον προμηθευτούν καύσιμα από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.
Το ποσοστό της έκπτωσης αγγίζει ακόμη και το 5% και μπορεί να αφαιρείται απευθείας από το λογαριασμό ή να δίνεται σε μορφή ευρώ ή πόντων για επόμενες συναλλαγές, που ούτως ή άλλως θα πραγματοποιούσε ο καταναλωτής.
Ακόμη και αυτά τα κίνητρα όμως δεν φαίνεται να επαρκούν. "Ο κόσμος δεν γεμίζει τις δεξαμενές. Δεν έχει χρήματα. Εκεί που θα έβαζε 1.000 λίτρα, πλέον βάζει περί τα 400", όπως είπε ενδεικτικά ο κ. Ασμάτογλου.
Όσον αφορά τη βενζίνη, κατά το υπουργείο Περιβάλλοντος η μέση τιμή της αμόλυβδης στις 21 Νοεμβρίου, οπότε και εκδόθηκε το τελευταίο δελτίο, ήταν 1,56 ευρώ. Από αυτά το 7,16% είναι το περιθώριο εταιρικής εμπορίας, πρατηριούχων και μεταφορικής, το 62,34% αφορά σε φόρους, τέλη κτλ και το υπόλοιπο 30,5% σε τιμή διυλιστηρίου. Στην παρούσα φάση πάντως βρίσκει κανείς τιμές χαμηλότερες του 1,5 ευρώ το λίτρο, οι οποίες κυμαίνονται, από 1,42 έως 1,45 ευρώ το λίτρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.