Η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός πρωτότυπου δίχρονου πετρελαιοκινητήρα με σημαντικά μικρότερο βάρος από έναν συμβατικό…
Σύμφωνα με την Renault ο πρωτότυπος 2-χρόνος και 2-κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας ζυγίζει 50% λιγότερο από τον εξαιρετικό 1.5 dCi (στον οποίο και βασίζεται χρησιμοποιώντας το μισό μπλοκ). Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 100 kg, είναι 40 kg ελαφρύτερος από τον προαναφερθέντα και η χωρητικότητα του είναι τα 730 cc. Στόχος είναι η απόδοση του να είναι 15% μεγαλύτερη από έναν αντίστοιχο τετρακύλινδρο (δηλ. φτάνοντας στο 50%, από το 35% του τωρινού dCi).
Υπάρχει διπλή υπερτροφοδότηση (τούρμπο καυσαερίων + μηχανικός υπερσυμπιεστής ή «κομπρέσορας») με την ισχύ να κυμαίνεται από 50 έως 67 άλογα με την ροπή των 112-145 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 rpm. Φυσικά, το πλεονέκτημα του μικρού ντίζελ θα αφορά στις ακόμη μικρότερες εκπομπές ρύπων, στην μικρότερη κατανάλωση, ενώ η Renault λέει πως ο θόρυβος είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνα του τετρακύλινδρου (δίχως όμως να γίνεται κάποια αναφορά στους κραδασμούς από την ασύμμετρη κίνηση των εμβόλων, κάτι πολύ έντονο στον βενζινοκινητήρα Twinair της Fiat).
Ο πρωτότυπος κινητήρας έχει όριο στροφών στις 4.000 rpm και έχει σχεδιαστεί για φτηνότερες εκδόσεις, καθώς το κατασκευαστικό κόστος θα είναι μικρότερο από ένα τετρακύλινδρο, όπως είναι ο 1.5 dCi. Από την άλλη, το κόστος θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στους βενζινοκινητήρες αλλά ένα θέμα που μελετούν οι ειδικοί στην Renault είναι ένας τρόπος να μειώσουν το κόστος του συστήματος υπερτροφοδότησης. Το project στα εσωτερικά της Renault είναι γνωστό με την ονομασία POWERFUL, όλα αυτά λίγο μετά τις καταδικαστικές δηλώσεις της γαλλικής κυβέρνησης για την πετρελαιοκίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.