Ο άνθρωπος πίσω από τα Starbucks αποκαλύπτει πώς άλλαξε τον κόσμο και την κοσμοθεωρία γύρω από την κατανάλωση του καφέ...
Ο CEO της πετυχημένης σε όλο τον κόσμο αλυσίδας καφέ Howard Schultz εξηγεί πώς κατάφερε και έκανε τον καφέ αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Αμερικάνων και όχι μόνο. Ακόμα και εκείνος δεν περίμενε όταν πρωτοξεκινούσε το εγχείρημά του πως τα Starbucks θα κατέγραφαν τέτοια τεράστια επιτυχία παγκοσμίως.
Η ιδέα των Starbacks δεν άργησε να μπει στο μυαλό του Howard Schultz. Όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, εργάστηκε ως πωλητής για την Xerox Corporation και γρήγορα προήχθη σε πλήρη αντιπρόσωπο πωλήσεων. Το 1979 έγινε γενικός διευθυντής στο Hammarplast, μια σουηδική εταιρεία που κατασκεύαζε καφετιέρες για γαλλικό καφέ.
Δύο χρόνια αργότερα, το 1981, ο Schultz επισκέφθηκε έναν πελάτη του Hammarplast, τον ιδιοκτήτη ένα νεοσύστατου καταστήματος που ονομαζόταν Starbucks Coffee Company στο Σιάτλ γεμάτος απορία από τις μεγάλες παραγγελίες που έκανε.
Ο Schultz ενθουσιάστηκε από τις γνώσεις που είχε η εταιρεία πάνω στον καφέ και έτσι λίγο αργότερα εξέφρασε το ενδιαφέρον για να συνεργαστεί μαζί τους. Ένα χρόνο αργότερα, εντάχθηκε στα Starbucks ως Διευθυντής Μάρκετινγκ.
Κατά τη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού του για τα Starbucks στο Μιλάνο ο Schultz παρατήρησε πως υπήρχαν καφέ-μπαρ σε κάθε γωνιά της πόλης και πως η επιτυχία που σημείωναν τα καταστήματα δεν προερχόταν μόνο από τον εξαιρετικό espresso που σέρβιραν αλλά και επειδή αποτελούσαν ένα πολύ καλό σημείο συνάντησης όσων ήθελα να κάνουν ένα διάλειμμα για καφέ.
Όταν επέστρεψε από το ταξίδι προσπάθησε να πείσει τους ιδιοκτήτες των Starbucks να πωλούν εκτός από κόκκους καφέ και έτοιμο καφέ espresso αλλά η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική. Απογοητευμένος ο Schultz αποφάσισε να αφήσει τα Starbucks το 1985.
Χρειάστηκε 400.000 δολάρια για να ανοίξει το πρώτο δικό του κατάστημα. Το 1986, είχε συγκεντρώσει όλα τα χρήματα και έτσι ανοίξει το «Il Giornale». Δύο χρόνια αργότερα, ο ιδιοκτήτης των Starbucks πούλησε την εταιρεία στον Schultz και το Il Giornale για 3.800.000 δολάρια.
Ο Schultz μετονόμασε το Il Giornale σε Starbucks, και επέκτεινε την αλυσίδα σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σήμερα τα Starbucks διαθέτουν καταστήματα σε 65 χώρες σε όλο τον κόσμο σερβίροντας καθημερινά χιλιάδες πελάτες και ο Howard Schultz θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.