Στάση πληρωμών, αποκλεισμός από βασικούς προμηθευτές, ελλείψεις ανταλλακτικών και τεράστιες απώλειες στα έσοδα συνθέτουν την εικόνα των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορείων και τρόλεϊ) που από την..
προηγούμενη Παρασκευή έχουν μείνει χωρίς διοίκηση. Ήδη ο ΟΑΣΑ με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία εκπέμπει SOS και ζητά έκτακτη επιχορήγηση προκειμένου να μην καταρρεύσει η ΟΣΥ.
Ο κίνδυνος να μην μπορούν να κυκλοφορήσουν λεωφορεία και τρόλεϊ είναι πλέον ορατός ενώ η εταιρεία «βουλιάζει» στα χρέη και αδυνατεί ακόμα και να καταβάλει τους μισθούς των υπαλλήλων της μια και τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης στέρεψαν, ενώ απομένουν σχεδόν δύο μήνες λειτουργίας της εταιρείας πριν από το τέλος του έτους.
Η εταιρεία, προς το παρόν, καταβάλλει μόνο μισθούς στους 6.000 εργαζομένους της, αλλά έχει σταματήσει να πληρώνει το ΙΚΑ. Παράλληλα δεν είναι σε θέση να πληρώνει και τους προμηθευτές της, οι οποίοι λαμβάνουν «έναντι» 10% των οφειλομένων. Αποτέλεσμα είναι οι βασικοί προμηθευτές να αρνούνται πλέον να παραδώσουν ανταλλακτικά με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να μένουν παροπλισμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών στα αμαξοστάσια.
Τα μοναδικά έσοδα που αναμένει η ΟΣΥ εκτός από τα μειωμένα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών είναι τα τελευταία 5 εκατ. ευρώ της τακτικής επιδότησης του 2015 (συνολικά ανέρχεται σε 85 εκατ. ευρώ), η αποδέσμευση των οποίων εκκρεμεί στο υπουργείο Υποδομών.
Η αύξηση του ΦΠΑ
Σε μεγάλη «πληγή» για τις συγκοινωνιακές εταιρείες αναδεικνύεται η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% καθώς δημιουργείται «μαύρη τρύπα» στα έσοδά τους.
Οι απώλειες τόσο στα έσοδα από εισιτήρια όσο και από κάρτες είναι τέτοιες που προκαλούν εντύπωση. Χαρακτηριστικά για ένα εισιτήριο αστικών συγκοινωνιών που στοιχίζει 1,20 λεπτά στον επιβάτη επέφερε έσοδο στις συγκοινωνιακές εταιρείες 1,044 ευρώ όταν το ΦΠΑ ήταν στο 13%. Με την αύξηση στο 23% το έσοδο ανά εισιτήριο μειώθηκε στο 0,92 λεπτά!
Ανάλογη απώλεια παρουσιάζεται και από την κάρτα των απεριορίστων διαδρομών που στοιχίζει 30 ευρώ.
Το έσοδο όταν ο ΦΠΑ ήταν στο 13% ήταν 26 ευρώ ανά κάρτα ενώ με την αύξηση το 23% μειώθηκε σε 23 ευρώ ανά κάρτα. Η απώλεια αυτή μαζί με τα περίπου 11 εκατ. ευρώ που κόστισε στις συγκοινωνιακές εταιρείες η δωρεάν μετακίνηση επιβατών λόγω των capital controls βύθισε στα χρέη τις συγκοινωνιακές εταιρείες.
Οικονομικά στοιχεία
Βουτιά 50% σημείωσαν τα έσοδα της ΟΣΥ τον Ιούλιο του 2015 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και από 17 εκατ. ευρώ κατρακύλησαν στα 8 εκατ. ευρώ. Αλλά και τον Αύγουστο σημειώθηκε μείωση 17% και από 11,8 εκατ. ευρώ έπεσαν στα 9,8 εκατ. ευρώ. Το οκτάμηνο Ιανουαρίου ? Αυγούστου 2015 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 63,89 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 είχαν φτάσει τα 81 εκατ. ευρώ.
Τα χρέη των υπουργείων
Ο μεγαλύτερος «οφειλέτης» των αστικών συγκοινωνιών παραμένουν τα υπουργεία. Μόνο για το 2015 η «μαύρη τρύπα» από τις δωρεάν και μειωμένες μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ!
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για το 2015 έχει ζητήσει παροχές συνολικού κόστους 11,36 εκατ. ευρώ χωρίς ωστόσο να έχει υπολογίσει τις παροχές σε παιδιά κάτω των 18 ετών και ηλικιωμένους πάνω από 65 ετών.
Παράλληλα σε αυτό το ποσό δεν έχουν συμπεριληφθεί ούτε η δωρεάν μετακίνηση ανέργων. Από αυτά τα χρήματα δεν έχει αποδώσει ούτε ευρώ στον ΟΑΣΑ. Το υπουργείο Ναυτιλίας για το 2015 έχει κάνει πρόβλεψη για τη δωρεάν μετακίνηση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος που αφορά 2.800 άτομα. Το ποσό που προκύπτει είναι 150.000 ευρώ χωρίς να έχει αποδοθεί τίποτα στον ΟΑΣΑ.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη έχει ζητήσει παροχές για μετακινήσεις 660.960 ευρώ από τα οποία δεν έχει καταβάλλει καθόλου χρήματα μέσα στο 2015.
Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης έχει ζητήσει για την μετακίνηση ένστολου προσωπικού και πυροσβεστών παροχές 800.000 ευρώ τα οποία δεν έχουν αποδοθεί.
Το υπουργείο Παιδείας έχει δικαιούχους 67.618 άτομα με συνολικό κόστος 8.476.089 ευρώ από τα οποία έχει αποδώσει τα 4 εκατ. ευρώ.
Οι καθυστερήσεις
Μία στις τρεις βάρδιες που απαιτείται καθημερινά για την κυκλοφορία ενός οχήματος δεν υλοποιείται πλέον με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν από 40 έως 45 λεπτά για ένα δρομολόγια που πέρυσι η συχνότητά του ήταν κάθε 10 με 15 λεπτά.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τις 12.000 βάρδιες που εκτελούνταν το 2013 και το 2014 φέτος δεν υπερβαίνουν τις 10.000 κάτι που σημαίνει συρρίκνωση κατά 24% του συγκοινωνιακού έργου. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η εταιρεία χρωστά σε οδηγούς και τεχνικούς πάνω από 30.000 ρεπό!
Η διοίκηση
Η κατάσταση της εταιρείας προκάλεσε και την παραίτηση πριν από μία εβδομάδα όλων των εναπομεινάντων μελών του ΔΣ της εταιρείας γεγονός που προκαλεί στη δημόσια επιχείρηση πλήρη διοικητική παράλυση ενώ λίγες ημέρες πριν είχε αποχωρήσει ο τέως επικεφαλής της κ. Γιάννης Οικονόμου.
Ερωτήματα παράλληλα προκαλεί η στάση του υπουργείου Υποδομών με τον υπουργό Χ. Σπίρτζη να μην χάνει ευκαιρία να δηλώνει δημόσια την έντονη δυσαρέσκεια του για την διοίκηση της ΟΣΥ και γενικότερα του ΟΑΣΑ για περίπου 10 μήνες, ωστόσο καμία κίνηση δεν έχει κάνει ακόμα για να τις αντικαταστήσει.
«Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. είναι πλέον αδιοίκητη, δεν πληρώνει το Ι.Κ.Α., οι προμηθευτές μένουν απλήρωτοι, ενώ οι οδηγοί αγωνιούν αν θα πληρωθούν στο τέλος κάθε μήνα. Η ολοκληρωτική κατάρρευση είναι θέμα χρόνου» δηλώνει ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, καθ. Γιάννης Μανιάτης,
Αναφερόμενoς στον υπουργό Υποδομών τόνισε ότι «φέσωσε» με 10 εκ. ευρώ τις συγκοινωνίες τον Ιούλιο, με τις «τζάμπα» μετακινήσεις που προσφέρθηκαν πριν το δημοψήφισμα και θα πληρώσουμε τώρα, και οι οποίες περιελάμβαναν και τις μετακινήσεις από/προς το αεροδρόμιο γιατί έτσι μας αρέσει και τους κερνάμε όλους.
Αποστόλης Ραυτόπουλος
Πρόεδρος Τεχνικών και Εργαζομένων της ΟΣΥ
«Ζητάμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό το οποίο ταλαιπωρείται από μεγάλες καθυστερήσεις αλλά διαβεβαιώνουμε τον κόσμο ότι όποιο μέσο κυκλοφορεί στον δρόμο είναι ασφαλές. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε παροπλίσει πάνω από το 50% του στόλου μας γιατί δεν έχουμε ανταλλακτικά. Παράλληλα έχουμε δουλέψει περίπου 30.000 ρεπό για να μπορεί να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο. Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία παραμένει ακέφαλη, με τον κίνδυνο να ξεμείνουμε εντελώς από προμήθειες για την επισκευή των οχημάτων. Καλούμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να λάβει άμεσα μέτρα».
Εσοδα 50% «Βουτιά» σημείωσαν τα έσοδα της ΟΣΥ τον Ιούλιο του 2015 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014
«Μπαταχτσήδες» τα υπουργεία
Ο μεγαλύτερος «οφειλέτης» των αστικών συγκοινωνιών παραμένουν τα υπουργεία. Μόνο για το 2015 η «μαύρη τρύπα» από τις δωρεάν και μειωμένες μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ!
Της Μαρίας Μόσχου από την imerisia.gr
προηγούμενη Παρασκευή έχουν μείνει χωρίς διοίκηση. Ήδη ο ΟΑΣΑ με επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία εκπέμπει SOS και ζητά έκτακτη επιχορήγηση προκειμένου να μην καταρρεύσει η ΟΣΥ.
Ο κίνδυνος να μην μπορούν να κυκλοφορήσουν λεωφορεία και τρόλεϊ είναι πλέον ορατός ενώ η εταιρεία «βουλιάζει» στα χρέη και αδυνατεί ακόμα και να καταβάλει τους μισθούς των υπαλλήλων της μια και τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης στέρεψαν, ενώ απομένουν σχεδόν δύο μήνες λειτουργίας της εταιρείας πριν από το τέλος του έτους.
Η εταιρεία, προς το παρόν, καταβάλλει μόνο μισθούς στους 6.000 εργαζομένους της, αλλά έχει σταματήσει να πληρώνει το ΙΚΑ. Παράλληλα δεν είναι σε θέση να πληρώνει και τους προμηθευτές της, οι οποίοι λαμβάνουν «έναντι» 10% των οφειλομένων. Αποτέλεσμα είναι οι βασικοί προμηθευτές να αρνούνται πλέον να παραδώσουν ανταλλακτικά με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να μένουν παροπλισμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών στα αμαξοστάσια.
Τα μοναδικά έσοδα που αναμένει η ΟΣΥ εκτός από τα μειωμένα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών είναι τα τελευταία 5 εκατ. ευρώ της τακτικής επιδότησης του 2015 (συνολικά ανέρχεται σε 85 εκατ. ευρώ), η αποδέσμευση των οποίων εκκρεμεί στο υπουργείο Υποδομών.
Η αύξηση του ΦΠΑ
Σε μεγάλη «πληγή» για τις συγκοινωνιακές εταιρείες αναδεικνύεται η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% καθώς δημιουργείται «μαύρη τρύπα» στα έσοδά τους.
Οι απώλειες τόσο στα έσοδα από εισιτήρια όσο και από κάρτες είναι τέτοιες που προκαλούν εντύπωση. Χαρακτηριστικά για ένα εισιτήριο αστικών συγκοινωνιών που στοιχίζει 1,20 λεπτά στον επιβάτη επέφερε έσοδο στις συγκοινωνιακές εταιρείες 1,044 ευρώ όταν το ΦΠΑ ήταν στο 13%. Με την αύξηση στο 23% το έσοδο ανά εισιτήριο μειώθηκε στο 0,92 λεπτά!
Ανάλογη απώλεια παρουσιάζεται και από την κάρτα των απεριορίστων διαδρομών που στοιχίζει 30 ευρώ.
Το έσοδο όταν ο ΦΠΑ ήταν στο 13% ήταν 26 ευρώ ανά κάρτα ενώ με την αύξηση το 23% μειώθηκε σε 23 ευρώ ανά κάρτα. Η απώλεια αυτή μαζί με τα περίπου 11 εκατ. ευρώ που κόστισε στις συγκοινωνιακές εταιρείες η δωρεάν μετακίνηση επιβατών λόγω των capital controls βύθισε στα χρέη τις συγκοινωνιακές εταιρείες.
Οικονομικά στοιχεία
Βουτιά 50% σημείωσαν τα έσοδα της ΟΣΥ τον Ιούλιο του 2015 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και από 17 εκατ. ευρώ κατρακύλησαν στα 8 εκατ. ευρώ. Αλλά και τον Αύγουστο σημειώθηκε μείωση 17% και από 11,8 εκατ. ευρώ έπεσαν στα 9,8 εκατ. ευρώ. Το οκτάμηνο Ιανουαρίου ? Αυγούστου 2015 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 63,89 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 είχαν φτάσει τα 81 εκατ. ευρώ.
Τα χρέη των υπουργείων
Ο μεγαλύτερος «οφειλέτης» των αστικών συγκοινωνιών παραμένουν τα υπουργεία. Μόνο για το 2015 η «μαύρη τρύπα» από τις δωρεάν και μειωμένες μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ!
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για το 2015 έχει ζητήσει παροχές συνολικού κόστους 11,36 εκατ. ευρώ χωρίς ωστόσο να έχει υπολογίσει τις παροχές σε παιδιά κάτω των 18 ετών και ηλικιωμένους πάνω από 65 ετών.
Παράλληλα σε αυτό το ποσό δεν έχουν συμπεριληφθεί ούτε η δωρεάν μετακίνηση ανέργων. Από αυτά τα χρήματα δεν έχει αποδώσει ούτε ευρώ στον ΟΑΣΑ. Το υπουργείο Ναυτιλίας για το 2015 έχει κάνει πρόβλεψη για τη δωρεάν μετακίνηση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος που αφορά 2.800 άτομα. Το ποσό που προκύπτει είναι 150.000 ευρώ χωρίς να έχει αποδοθεί τίποτα στον ΟΑΣΑ.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη έχει ζητήσει παροχές για μετακινήσεις 660.960 ευρώ από τα οποία δεν έχει καταβάλλει καθόλου χρήματα μέσα στο 2015.
Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης έχει ζητήσει για την μετακίνηση ένστολου προσωπικού και πυροσβεστών παροχές 800.000 ευρώ τα οποία δεν έχουν αποδοθεί.
Το υπουργείο Παιδείας έχει δικαιούχους 67.618 άτομα με συνολικό κόστος 8.476.089 ευρώ από τα οποία έχει αποδώσει τα 4 εκατ. ευρώ.
Οι καθυστερήσεις
Μία στις τρεις βάρδιες που απαιτείται καθημερινά για την κυκλοφορία ενός οχήματος δεν υλοποιείται πλέον με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν από 40 έως 45 λεπτά για ένα δρομολόγια που πέρυσι η συχνότητά του ήταν κάθε 10 με 15 λεπτά.
Δεν είναι τυχαίο ότι από τις 12.000 βάρδιες που εκτελούνταν το 2013 και το 2014 φέτος δεν υπερβαίνουν τις 10.000 κάτι που σημαίνει συρρίκνωση κατά 24% του συγκοινωνιακού έργου. Και αυτό παρά το γεγονός ότι η εταιρεία χρωστά σε οδηγούς και τεχνικούς πάνω από 30.000 ρεπό!
Η διοίκηση
Η κατάσταση της εταιρείας προκάλεσε και την παραίτηση πριν από μία εβδομάδα όλων των εναπομεινάντων μελών του ΔΣ της εταιρείας γεγονός που προκαλεί στη δημόσια επιχείρηση πλήρη διοικητική παράλυση ενώ λίγες ημέρες πριν είχε αποχωρήσει ο τέως επικεφαλής της κ. Γιάννης Οικονόμου.
Ερωτήματα παράλληλα προκαλεί η στάση του υπουργείου Υποδομών με τον υπουργό Χ. Σπίρτζη να μην χάνει ευκαιρία να δηλώνει δημόσια την έντονη δυσαρέσκεια του για την διοίκηση της ΟΣΥ και γενικότερα του ΟΑΣΑ για περίπου 10 μήνες, ωστόσο καμία κίνηση δεν έχει κάνει ακόμα για να τις αντικαταστήσει.
«Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. είναι πλέον αδιοίκητη, δεν πληρώνει το Ι.Κ.Α., οι προμηθευτές μένουν απλήρωτοι, ενώ οι οδηγοί αγωνιούν αν θα πληρωθούν στο τέλος κάθε μήνα. Η ολοκληρωτική κατάρρευση είναι θέμα χρόνου» δηλώνει ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, καθ. Γιάννης Μανιάτης,
Αναφερόμενoς στον υπουργό Υποδομών τόνισε ότι «φέσωσε» με 10 εκ. ευρώ τις συγκοινωνίες τον Ιούλιο, με τις «τζάμπα» μετακινήσεις που προσφέρθηκαν πριν το δημοψήφισμα και θα πληρώσουμε τώρα, και οι οποίες περιελάμβαναν και τις μετακινήσεις από/προς το αεροδρόμιο γιατί έτσι μας αρέσει και τους κερνάμε όλους.
Αποστόλης Ραυτόπουλος
Πρόεδρος Τεχνικών και Εργαζομένων της ΟΣΥ
«Ζητάμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό το οποίο ταλαιπωρείται από μεγάλες καθυστερήσεις αλλά διαβεβαιώνουμε τον κόσμο ότι όποιο μέσο κυκλοφορεί στον δρόμο είναι ασφαλές. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε παροπλίσει πάνω από το 50% του στόλου μας γιατί δεν έχουμε ανταλλακτικά. Παράλληλα έχουμε δουλέψει περίπου 30.000 ρεπό για να μπορεί να εκτελείται το συγκοινωνιακό έργο. Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία παραμένει ακέφαλη, με τον κίνδυνο να ξεμείνουμε εντελώς από προμήθειες για την επισκευή των οχημάτων. Καλούμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να λάβει άμεσα μέτρα».
Εσοδα 50% «Βουτιά» σημείωσαν τα έσοδα της ΟΣΥ τον Ιούλιο του 2015 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014
«Μπαταχτσήδες» τα υπουργεία
Ο μεγαλύτερος «οφειλέτης» των αστικών συγκοινωνιών παραμένουν τα υπουργεία. Μόνο για το 2015 η «μαύρη τρύπα» από τις δωρεάν και μειωμένες μετακινήσεις ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ!
Της Μαρίας Μόσχου από την imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.