Πριν από μερικές ημέρες πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των δύο πλευρών στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη όπου και αποφασίστηκε η δημιουργία μίας κοινής συντονιστικής ομάδας, η οποία θα συνεδριάζει σε μηνιαία βάση. Παράλληλα ορίστηκε νέα συνάντηση για την 1η Σεπτεμβρίου, ώστε να εξειδικευτούν συγκεκριμένα μέτρα και να αρχίσει η άμεση εφαρμογή τους....
Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γιάννη Σκουμπούρη και ανώτατων αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας με αντικείμενο την καλύτερη και ασφαλέστερη καθημερινή εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου από τα οδικά μέσα και τα μέσα σταθερής τροχιάς, αποφασίστηκε:
• Η βελτίωση της επιτήρησης των λεωφορειολωρίδων με την παρακολούθηση της κίνησης σε συστηματική βάση, σε συγκεκριμένες ώρες και σημεία.
• Η καλύτερη επιτήρηση σημείων του οδικού δικτύου λόγω παράνομης στάθμευσης.
• Η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των λεωφορειακών γραμμών και των σταθμών του Μετρό.
Οι επιθέσεις
Οι γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ που εξυπηρετούν περιοχές στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα γύρω από το Πολυτεχνείο αλλά και το Μενίδι, τον Ασπρόπυργο και το Ζεφύρι γίνονται πολύ συχνά στόχοι επιθέσεων.
Τα επεισόδια πολλά. Πέτρες που σπάνε παράθυρα και πόρτες λεωφορείων, επιθέσεις σε οδηγούς ακόμα και με την απειλή μαχαιριών ή όπλων, ληστείες και τρομοκρατία επιβατών που επέλεξαν τα δημόσια λεωφορεία για να επιστρέψουν στο σπίτι τους ή να πάνε στη δουλειά τους, χρήση ναρκωτικών μέσα στο όχημα, και καβγάδες μεταξύ ναρκομανών, είναι κάποια από τα επεισόδια που συμβαίνουν σχεδόν σε καθημερινή βάση σε αρκετές γραμμές της ΟΣΥ στη Δυτική Αττική. Στο έλεος 'συμμοριών είναι πολλές γραμμές λεωφορείων σε Δυτική Αττική, Ζεφύρι, Άνω Λιόσια, Μενίδι, Ασπρόπυργος
Αλλά και στην περιοχή του Πολυτεχνείου το πιο συχνό... θύμα βανδαλισμών είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος συνεχώς μετρά απώλειες σε οχήματα και στάσεις τηλεματικής με ιδιαίτερα μεγάλο κόστος.
Εβαλαν φωτιά
Μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες δύο τρόλεϊ και ένα λεωφορείο έγιναν παρανάλωμα με τους επιβάτες να βγαίνουν με τη βία από τα οχήματα λίγο πριν οι κουκουλοφόροι ρίξουν μολότοφ.
Μόνο από την αρχή της φετινής χρονιάς η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) μετρά την απώλεια έξι οχημάτων της, πέντε τρόλεϊ και ενός λεωφορείου, ενώ τους προηγούμενους μήνες είχε γίνει προσπάθεια να καούν άλλα δύο λεωφορεία. Κάθε τρόλεϊ που καταστρέφεται κοστίζει 450.000 ευρώ αν είναι απλό ή 550.000 ευρώ αν είναι αρθρωτό, ενώ οι αντίστοιχες τιμές για τα λεωφορεία είναι περίπου 250.000 και 300.000 ευρώ.
Αξιον λόγου είναι ότι μέσα σε έξι μήνες έχουν γίνει πάνω από επτά συσκέψεις στον ΟΑΣΑ με τη συμμετοχή και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς ωστόσο να ληφθεί καμία απόφαση!
Η συνεργασία με την ελληνική αστυνομία μπορεί να αλλάξει αυτή την εικόνα μια και δεν είναι η πρώτη φορά που η αστυνομία παρεμβαίνει για την ασφαλή μετακίνηση επιβατών. Μάλιστα πριν από δύο χρόνια και για μεγάλο χρονικό διάστημα η γραμμή από τα Άνω Λιόσια στον Ασπρόπυργο γινόταν με αστυνομική? συνοδεία!
Οι λεωφορειολωρίδες σε διαρκή επιτήρηση
Άλλο ένα χρόνιο πρόβλημα των οδικών δημόσιων συγκοινωνιών είναι η διαρκής παραβίαση των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αθήνα, στις οποίες όχι μόνο κινούνται συστηματικά και άλλα οχήματα, αλλά πολλά απ΄ αυτά σταθμεύουν και παρανόμως αποκλείοντας τη δημόσια συγκοινωνία. Παράλληλα ο ΟΑΣΑ προτίθεται να αναβαθμίσει την υπηρεσία των δώδεκα γερανών που διαθέτει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) ώστε παρουσία τροχονόμων να μπορούν να εποπτεύουν συγκεκριμένες λεωφορειολωρίδες που παραβιάζονται συχνά.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, παράνομη στάθμευση που συχνά ακινητοποιεί λεωφορεία σε στροφές και στενούς δρόμους αλλά και η παραβίαση των λεωφορειολωρίδων αποτελούν τα δύο κομβικά σημεία παρεμπόδισης της κίνησης των οδικών μέσων. Ειδικά στις λωρίδες κίνησης των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες στην Αττική μετρούν 52,3 χιλιόμετρα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες ακόμα και για τριπλασιασμό του μήκους τους, εισέρχονται καθημερινά και άλλα οχήματα. Οι παραβάσεις είναι συχνές στις λωρίδες παράλληλης ροής, ενώ είναι σπάνιες σε όσες είναι αντίθετης ροής, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα του δικτύου του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με πηγές από την Τροχαία Αθηνών, πάντως, μόνο στις λεωφορειολωρίδες επιβεβαιώνονται περί τις 50 - 60 παραβιάσεις καθημερινά, για τις οποίες γράφονται και ισάριθμες κλήσεις. Στον αριθμό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται μάλιστα οι παραβιάσεις που βεβαιώνονται από τις κάμερες - ραντάρ που είναι τοποθετημένες στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά μόνο όσες γράφονται από τροχονόμους. Το πρόστιμο για την παραβίαση λωρίδας λεωφορείων ανέρχεται σε 200 ευρώ, ενώ ο παραβάτης τιμωρείται και με 5 βαθμούς στο point system και για την πληρωμή του ισχύει το δεκαήμερο της έκπτωσης κατά τη διάρκεια του οποίου ο παραβάτης μπορεί να πληρώσει το μισό ποσό.
Παράλληλα η διοίκηση του Οργανισμού εξετάζει την ανάληψη πρωτοβουλιών όπως η δυνατότητα για κάποιες ώρες σε τμήματα των λεωφορειοδρόμων να κυκλοφορήσουν μόνο ποδήλατα πραγματοποιώντας ενημερωτικές δράσεις. Επίσης προτίθεται να συνδράμει τους ποδηλάτες με τη δημιουργία ποδηλατοστασίων σε κατάλληλα σημεία διέλευσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως π.χ. στα τέρματα των λεωφορείων και εξετάζει τη δυνατότητα προσθήκης σχαρών ποδηλάτου σε λεωφορεία. Τα μέτρα αυτά θα συμπεριληφθούν στο σχέδιο δράσης για την κινητικότητα, το οποίο αναμένεται ο Οργανισμός να παρουσιάσει το προσεχές φθινόπωρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.