Δέκα χρόνια μετά τον σχεδιασμό της και αφού ξεπεράστηκαν μετά από κοπιώδη και επίπονη προσπάθεια από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τα όποια προβλήματα και οι σκόπελοι παρουσιάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια, ξεκίνησαν και πάλι οι εργασίες για την κατασκευή της Μικρής Περιμετρικής Πατρών...
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκο Υφαντή και τον Διευθυντή Τεχνικών Έργων Ιωάννη Μέγκα και άλλα στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας επισκέφθηκαν το έργο, στο οποίο και εγκαταστάθηκε επισήμως ο εργολάβος μετά την δημοπράτηση και την υπογραφή της σύμβασης.
Να σημειωθεί πως η υπογραφή της σύμβασης για την εργολαβία «Ολοκλήρωση κατασκευής Μικρής Περιμετρικής Οδού Πατρών και κατασκευή αγωγού όμβριων Σ1 περιοχής Αρόης» έγινε στις 23 Μαΐου 2014, παραμονές των επαναληπτικών αυτοδιοικητικών εκλογών.
«Επιτέλους μετά από τόσα χρόνια αναμονής, καθυστερήσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών ξεκίνησε και πάλι το έργο κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής που θα δώσει ανάσα στους πολίτες και τους επισκέπτες της Πάτρας, αφού θα λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που είναι το κυκλοφοριακό» υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας συμπληρώνοντας: «Ο εργολάβος έχει ήδη κάνει αυτοψίες στο έργο, μεταφέρθηκαν στο χώρο του εργοταξίου τα μηχανήματα και ήδη γίνεται απομάκρυνση ογκολίθων και άλλες εργασίες, προκειμένου μέχρι το τέλος του 2015 το έργο να τελειώσει και να παραδοθεί επιτέλους σε χρήση».
Το ιστορικό του έργου
Η Μικρή Περιμετρική Πατρών θα συνδέσει την προς Αθήνα είσοδο της πόλης από τον κόμβο Κουρτέση με το οδικό δίκτυο της περιοχής νοτιανατολικά του φρουρίου και έξοδο στην οδό 3η Ορειβατικού (Ταμπάχανα).
Το έργο της Μικρής Περιμετρικής Πατρών έχει σταματήσει να εκτελείται από το 2010 μετά την διάλυση των εργολαβιών:
1. «Κατασκευή Μικρής Περιμετρικής οδού Πατρών από Χ.Θ. 1+650 έως Χ.Θ. 2+872,58», στις 17-5-2010 (ανάδοχη εταιρεία «ΘΟΛΟΣ ΑΕ»), καθώς και
2. «Κατασκευή Μικρής Περιμετρικής οδού Πατρών από Χ.Θ. 0+840 έως Χ.Θ. 0+925 και από Χ.Θ. 1+230 έως Χ.Θ. 1+650», στις 27-1-2011 (ανάδοχη εταιρεία «ΑΚΑΜΑΣ ΑΤΕ»)
Οι ανωτέρω εργολαβίες διαλύθηκαν, με συνέπεια την μη ολοκλήρωση, λόγω :
α. καθυστερήσεων στην συντέλεση των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεών που ήταν απαραίτητες για την κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου.
β. της μη ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών ανασκαφών – ερευνών εντός των προθεσμιών περαίωσης των εργολαβιών.
γ. αδυναμίας κατασκευής του αγωγού ομβρίων Σ1, γιατί διερχόταν από δρόμους (οδοί Πρεβεδούρου και Τισσαμένους) με μικρό πλάτος και είχε μεγάλα βάθη εκσκαφής, με εκατέρωθεν πολύ παλιές οικοδομές, χωρίς να υπάρχει σχετική μελέτη αντιστήριξης πρανών.
Επίσης έτος 2010 εκδηλώθηκε κατολίσθηση στα πρανή της Μ.Π.Π., περί την Χ.Θ. 0+560, από έντονες βροχοπτώσεις, που κατέστρεψε περίπου το μισό πλάτος του οδοστρώματος.
Οι ενέργειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για να «ξεμπλοκάρει» το έργο
Για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση της κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής Πατρών η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έκανε τις παρακάτω ενέργειες:
1. Επικαιροποίησε, συμπλήρωσε και τροποποίησε τις εγκεκριμένες μελέτες ώστε:
-Να προσαρμοσθεί η μελέτη οδοποιίας (οριζοντιογραφικά και υψομετρικά) στη νέα υφισταμένη κατάσταση, λόγω της απαίτησης, των αρμόδιων αρχαιολογικών υπηρεσιών, για την διατήρηση και ανάδειξη όσων αρχαιολογικών ευρημάτων είχαν αποκαλυφθεί κατά τις αρχαιολογικές ανασκαφές – έρευνες στις ανωτέρω δύο διαλυθείσες εργολαβίες.
- Να περιλαμβάνουν την Οριστική μελέτη αντιστήριξης πρανών ορυγμάτων αγωγού Σ1, την Οριστική Στατική μελέτη Τοίχων Αντιστήριξης Μ.Π.Π. και Οδού Γερανείων καθώς και την Μελέτη Αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης Κόμβου Εξόδου.
2. Συνέχισε και ολοκλήρωσε όλες τις αρχαιολογικές ανασκαφές που είχαν ξεκινήσει κατά την διάρκεια εκτέλεσης των προηγούμενων εργολαβιών που διαλύθηκα.
3. Ολοκλήρωσε την μετακίνηση του δικτύου της ΔΕΗ, σε όσες θέσεις του έργου ήταν δυνατή η μετακίνηση.
Για την ολοκλήρωση της κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής και την παράδοσή της σε κυκλοφορία, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας:
1. Δημοπράτησε και ανέθεσε, στις 02.05.14, την μελέτη «Σχεδιασμός έργων αποκατάστασης κατολισθήσεων και αστοχιών στο τμήμα απο χ.θ. 0+150 έως χ.θ. 0+980», με αμοιβή σύμβασης 90.800,86 ευρώ (με ΦΠΑ), ώστε να αντιμετωπισθεί κυρίως η κατολίσθηση περί την Χ.Θ. 0+560 της Μ.Π.Π.
2. Δημοπράτησε και ανέθεσε, στις 23.05.14, την εργολαβία «Ολοκλήρωση κατασκευής Μικρής Περιμετρικής Οδού Πατρών και κατασκευή αγωγού όμβριων Σ1 περιοχής Αρόης», με προϋπολογισμό σύμβασης 16.824.571,91 ευρώ (με ΦΠΑ) και ανάδοχη εταιρεία την «ΔΟΜΟΚΑΤ Α.Ε.».
Ποιο είναι το αντικείμενο της εργολαβίας
Αντικείμενο της εργολαβίας είναι η πλήρης ολοκλήρωση της κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής Πατρών, ώστε να παραδοθεί η οδός σε κυκλοφορία και συγκεκριμένα είναι:
• Η διαμόρφωση του Κόμβου Κουρτέση (Κόμβος Εισόδου) της Μικρής Περιμετρικής Πατρών (Μ.Π.Π.).
• Ολοκλήρωση Τεχνικού Κόμβου Εξόδου (από Χ.Θ. 2+274 έως Χ.Θ. 2+421) που περιλαμβάνει την κατασκευή σηράγγων καθώς επίσης, εφόσον απαιτηθεί, η αποκατάσταση της στατικής επάρκειας ήδη κατασκευασμένων τμημάτων του.
• Ο Συλλεκτήρας Σ-1 ομβρίων (αγωγός ορθογωνικής διατομής) περιοχής Αρόης, από Μ.Π.Π. (πλατεία Εβραιομνημάτων) έως πλατεία Ταμπάχανα, μήκους 492 μέτρων (κατά μήκος των οδών Πρεβεδούρου, Τισσαμένους και Μ.Π.Π.), με την εφαρμογή ειδικών προσωρινών μέτρων αντιστήριξης των πρανών ορυγμάτων εκσκαφής (μικροπάσσαλοι).
• Διαμόρφωση δευτερεύοντος δικτύου οδών (που συμβάλουν στην Μ.Π.Π.), παράπλευρων οδών, και περιοχών συμβολής της Μ.Π.Π. με το υφιστάμενο αστικό δίκτυο όπου απαιτείται.
• Κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης κυκλοφορίας από την Χ.Θ. 0+840 έως Χ.Θ. 0+920 και από Χ.Θ. 1+230 έως Χ.Θ. 1+357 (οδός Ασυρμάτου–Αρόης).
• Από Χ.Θ. 2+872,58 έως την Χ.Θ. 3+124,44, συμπλήρωση εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης και κατασκευή διαβάσεων ΑΜΕΑ, σε υφιστάμενα πεζοδρόμια.
• Εργασίες αποκατάστασης κατολίσθησης και αντιστήριξης - ευστάθειας πρανών από την Χ.Θ. 0+150 έως Χ.Θ. 0+980.
• Επίσης και τα εξής έργα, κυρίως στο τμήμα από Χ.Θ. 1+357 (οδός Ασυρμάτου–Αρόης) έως την πλατεία Ταμπάχανα (Χ.Θ. 2+872,58): Οδοποιίας, Κατασκευής τεχνικών (τοίχοι αντιστήριξης συμβατικοί ή πασαλλότοιχοι, οχετοί, φρεάτια, τάφροι, πεζοδρόμια, διαβάσεις ΑΜΕΑ, κλπ), Δικτύων αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, Κατασκευής και αποκατάστασης δικτύων ύδρευσης και λυμάτων, Οδοφωτισμού και Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, Εγκατάστασης και συντήρησης πρασίνου (διαμόρφωσης χώρων και ευστάθειας πρανών), Διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου (πλατείες κλπ), Προστασίας και μεταφοράς Αρχαιολογικών Ευρημάτων, Γεωτεχνικές εργασίες και έρευνες υπαίθρου καθώς και εργαστηριακές δοκιμές, εφόσον απαιτηθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.