Η Google θέλει να ελέγξει τον κόσμο μας; διερωτάται ο «Guardian». «Καταρχάς πρέπει να αναρωτηθούμε: τι ακριβώς είναι σήμερα η Google; Και η απάντηση είναι η εξής:
είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη και επικερδής διαφημιστική εταιρεία, με το 90% του τζίρου της για το 2013, περίπου 40 δισ. ευρώ, να προέρχεται από την οικονομική εκμετάλλευση των λεγόμενων google ads», γράφει η βρετανική εφημερίδα.
Συνολικά, από το 2001, η Google έχει αγοράσει 160 επιχειρήσεις. Κάποιες εξ΄ αυτών κατασκευάζουν θερμοστάτες, ανιχνευτές καπνού, ρομποτικές εφαρμογές και εξαρτήματα για ρομπότ, ενώ αγόρασε μέχρι και την Zagat, μια εταιρεία που κάνει κριτικές σε εστιατόρια. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Υπάρχει κάποιο απώτερο σχέδιο;
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια, η Google δείχνει ολοένα και περισσότερο διατεθειμένη να επεκταθεί σε τομείς όπως η ρομποτική. Αρχικά ανακοινώθηκε πως η εταιρεία, φιλοδοξώντας να φέρει τη δική της επανάσταση στις μεταφορές, θα φτιάξει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα. Δηλαδή, ένα «έξυπνο» διθέσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα διαθέτει μόνο δύο πλήκτρα ενεργοποίησης απενεργοποίησης (go-stop) και θα οδηγείται… από μόνο του, αυτόνομα και δίχως την παραμικρή συνεισφορά του οδηγού.
Η Google τόνισε πως το όχημα αυτό, που προορίζεται για μετακινήσεις στις πόλεις και τα προάστια και όχι σε δρόμους υψηλής ταχύτητας, θα βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούνται, ενώ θα αξιοποιεί πλήρως όλη τη γκάμα των ψηφιακών χαρτών της Google. Μένει τώρα να δούμε πως θα εκμεταλλευτεί εμπορικά αυτή την ιδέα.
Και να ήταν μόνο αυτό; Η Google έφερε στο φως τα σχέδιά της για την ανάπτυξη ρομπότ που θα αναλάβουν πολλές χειρωνακτικές εργασίες οι οποίες σήμερα γίνονται από ανθρώπους, όπως ανακοίνωσε πριν λίγους μήνες ο Άντι Ρούμπιν, υπεύθυνος του τμήματος ρομποτικής της Google. Γι' αυτό τον λόγο, η εταιρία φρόντισε να εξαγοράσει τουλάχιστον επτά μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει πρωτότυπα hardware και software με επίκεντρο τις ρομποτικές εφαρμογές.
Παρόλο που οι πρώτες εφαρμογές θα προορίζονται αποκλειστικά για επιχειρήσεις, και όχι για απλούς καταναλωτές, είναι σαφές πως ο απώτερος στόχος είναι ο καταναλωτής, αν κρίνουμε και από την ανάπτυξη των «έξυπνων» γυαλιών της Google.
«Είναι ξεκάθαρο εδώ και καιρό πως η Google θεωρεί πως τίποτε εκεί έξω δεν είναι εκτός του πεδίου ενδιαφέροντός της. Όλα μπορούν να αναλυθούν, να οργανωθούν και να παρουσιαστούν ως αλγόριθμοι. Όλες οι καθημερινές συσκευές και τα αντικείμενα, από το ψυγείο μας μέχρι τα ρούχα μας, μπορούν να γίνουν δεδομένα και αλγόριθμοι και να αποδώσουν κέρδος. Είναι, αδιαμφισβήτητα, ένα υπερφιλόδοξο σχέδιο αλλά κανείς ποτέ δεν κατηγόρησε την Google για μετριοφροσύνη», σημειώνει με νόημα ο Σίβα Βαϊντιανάθαν, Ιστορικός του Πολιτισμού στο αμερικανικό πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια και συγγραφέας του βιβλίου «The Googlization of Everything».
Κάπου εδώ βέβαια υπεισέρχεται και το ερώτημα αν η Google εκμεταλλεύεται αθέμιτα το διαδίκτυο προς όφελός της ή για άλλους σκοπούς. Προ ετών, η εταιρεία υιοθέτησε πολιτική λογοκρισίας στα μπλογκ των χρηστών της, ανακοινώνοντας πως όλα τα προσωπικά ιστολόγια θα μπορούν να λογοκρίνονται, ανάλογα με τους νόμους που επικρατούν σε κάθε χώρα. Τέλος, πριν λίγους μήνες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με απόφασή του υποχρέωσε την Google να σεβαστεί το «δικαίωμα στη λήθη» και να διαγράφει προσωπικά δεδομένα χρηστών της, εφόσον αυτοί το επιθυμούν, από τη δημοφιλή μηχανή αναζήτησής της στο διαδίκτυο. Η απόφαση πήρε το μέρος όσων θεωρούν πως οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν το «δικαίωμα στη λήθη», που σημαίνει ότι θα πρέπει να μπορούν να αφαιρούν τα ψηφιακά ίχνη τους από το ίντερνετ.
«Όλα αυτά συμβαίνουν εν μέρει επειδή εμείς το επιτρέψαμε. Μπορεί στην αρχή να θεωρήσαμε όλες αυτές τις νέες εφαρμογές της Google ως κάτι "μαγικό", αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, ναι, είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση εταιρίας, όμως κι αυτή είναι μια εταιρία που υπόκειται στους νόμους του σύγχρονου καπιταλισμού. Δεν γίνεται η Google να αποτελέσει εξαίρεση σε αυτό το κανόνα. Ούτε θα κινείται πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον», καταλήγει ο Βαϊντιανάθαν.
tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.