Στρατηγική συμμαχία για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα προς την Κεντρική Ευρώπη και αντίστροφα μέσω του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου υπεγράφη χθες μεταξύ της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...
Η συμφωνία αφορά τη μεταφορά τουλάχιστον δέκα τρένων την εβδομάδα με την προοπτική να διπλασιασθούν μέσα στο 2015. Με την υπογραφή της συμφωνίας, η υπό ιδιωτικοποίηση εταιρεία αυξάνει σημαντικά την αξία της καθώς από το λιμάνι του Πειραιά τα προϊόντα των επιχειρήσεων που θα μετακινούνται μέσω της Cosco θα έχουν την εναλλακτική να διοχετευτούν σιδηροδρομικά στην Κεντρική Ευρώπη. Μια λύση που εξασφαλίζει μειωμένο κόστος αλλά και χρόνο στη διακίνηση των προϊόντων (το λιγότερο επτά ημέρες).
Η χώρα μας μετατρέπεται πλέον σε κόμβο διακίνησης αγαθών, ενώ ανοίγει ο δρόμος και για την υπογραφή νέων συμφωνιών με εταιρείες εκτός της HP, της ZTE και της SONY, που υλοποιούνται ήδη. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνεται «λίντερ» στη μεταφορά προϊόντων για την κινεζική εταιρεία καθώς θα είναι υπεύθυνη για τις συμφωνίες με όλες τις χώρες που θα διέρχονται τα προϊόντα.
«Το μνημόνιο συνεργασίας θα αποτελέσει στο μέλλον το προσχέδιο προκειμένου να καθιερωθεί ένας αποτελεσματικός διάδρομος για την προώθηση του φορτίου από τον Πειραιά στην Κεντρική Ευρώπη», αναφέρει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας έγινε από τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της COSCO, Λι Γιουνπένγκ.
«Οι προοπτικές από τη συμφωνία COSCO - ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά και της Ελλάδος ως παγκόσμιου διαμετακομιστικού κέντρου, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή, είναι ιδιαίτερα θετικές και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το μνημόνιο συνεργασίας περιλαμβάνει οκτώ σημεία με τα οποία οι δύο πλευρές δεσμεύονται για την ενίσχυση και τη βελτιστοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων και της κίνησης φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις Βαλκανικές Χώρες και την Κεντρική Ευρώπη.
Ειδικότερα, η ελληνική εταιρεία δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά. Από την πλευρά της, η COSCO δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον λιμένα του Πειραιά. «Μέχρι στιγμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει διαδραματίσει ουσιαστικότατο ρόλο σε πιλοτικά έργα που αποσκοπούν στην επίτευξη του ως άνω σχεδίου (όπως αυτό με τη HP και τη SONY) και υποστηρίζει πλήρως τις υπάρχουσες δραστηριότητες», τονίζει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Η σημερινή συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO είναι ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει τον δρόμο για να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη. Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρείας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της COSCO προς την Κεντρική Ευρώπη», αναφέρει από την πλευρά του ο κ. Ζηλιασκόπουλος. Παράλληλα, επισήμανε ότι, έχει επιτυχώς δρομολογήσει 31 εμπορικές αμαξοστοιχίες τους τελευταίους τρεις μήνες. Η διαδρομή των αμαξοστοιχιών, ανάλογα με τον προορισμό τους, είναι η ακόλουθη:
α) για Ουγγαρία, με χρόνο διακίνησης μέχρι τρεις ημέρες: διαδρομή Ικόνιο - Ειδομένη / Σκόπια / Σερβία - Ουγγαρία - Βουδαπέστη (Terminal BILK),
β) για Σλοβακία, με χρόνο διακίνησης μέχρι τρεις ημέρες: διαδρομή Ικόνιο - Ειδομένη / Σκόπια - Σερβία - Ουγγαρία - Σλοβακία - Bratislava,
γ) για Τσεχία, με χρόνο διακίνησης μέχρι 3,5 ημέρες: διαδρομή Ικόνιο - Ειδομένη / Σκόπια - Σερβία - Ουγγαρία - Σλοβακία - Τσεχία - Ceska Trebova.
Στο «στόχαστρο» οι αυτοκινητοβιομηχανίες Ασίας και Ευρώπης
Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσει το κόστος και τα τρένα από την Κεντρική Ευρώπη να μη επιστρέφουν χωρίς φορτίο στον Πειραιά
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ασίας αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης έχουν μπει στο στόχαστρο της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με σκοπό την επέκταση της συμφωνίας μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου και του λιμανιού του Πειραιά. Στόχος είναι οι δύο εταιρείες να διαπραγματευτούν τη μεταφορά των μεγάλων φορτίων των αυτοκινητοβιομηχανιών τόσο από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη προσελκύοντας KIA Motors και Hyundai αλλά κυρίως αντίστροφα προσελκύοντας BMW, Skoda κ.ά. ώστε τα ελληνικά τρένα να μην επιστρέφουν άδεια.
Με τον τρόπο αυτό, θα μειώνεται στο μισό το κόστος της εταιρείας για την μεταφορά των προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη. Ετσι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξασφάλιζε την επιστροφή γεμάτων τρένων από Κεντρική Ευρώπη, πετυχαίνοντας ακόμα πιο δελεαστικές τιμές για τις εταιρείες που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους με τον σιδηρόδρομο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι μεγαλύτεροι «πελάτες» της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η οποία έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση του μεγάλου deal με την Cosco.
Οι συζητήσεις με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε προχωρημένο στάδιο με δεκάδες εταιρείες, ενώ οι δύο ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν «θετικά» το μειωμένο χρόνο αλλά και κόστος μεταφοράς.
Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν συναφθεί συμφωνίες με Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία (κ.ά) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου. Σημειώνεται ότι η πρώτη αμαξοστοιχία με containers από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Ουγγαρία (Gyor) δρομολογήθηκε στις 26 Απριλίου 2014. Μέχρι στιγμής έχουν δρομολογηθεί συνολικά 31 αμαξοστοιχίες, με προορισμό την Ουγγαρία - Gyor, Budapest, τη Σλοβακία - Bratislava και την Τσεχία - Ceska Trebova.
πηγή: Ημερησία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.