Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Τι γίνεται με το τραμ στον Πειραιά;

Θα πιάσει ποτέ λιμάνι;

Άγνωστο είναι πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα επέκτασης του τραμ στον Πειραιά και η υπεύθυνη εταιρεία, η Αττικό Μετρό, δεν μπορεί να ορίσει ακριβή ημερομηνία παράδοσης του έργου λόγων πολλαπλών προβλημάτων του έργου....


Σύμφωνα με έγγραφο της Αττικό Μετρό που διαβίβασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρ.Σπίρτζης, απαντώντας σε γραπτή ερώτηση βουλευτή της ΝΔ, Κώστα Κατσαφάδου, η εταιρεία καταβάλλει προσπάθειες για την ολοκλήρωση του έργου εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, όμως οι επισφάλειες είναι πολλές.
Όπως παραδέχεται η Αττικό Μετρό είναι αδύνατον να τηρηθεί «το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα του έργου, σύμφωνα με το οποίο οι εργασίες ολοκληρώνονται τον Φεβρουάριο του 2016, έχουν ήδη σημειωθεί καθυστερήσεις και καταβάλλεται από την ανάδοχο εταιρεία κάθε προσπάθεια για την ανάκτηση αυτών».
Αρχικά, το τραμ στον Πειραιά είχε ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2015, όμως ήδη έχει λάβει παράταση ενός έτους «με κύρια αιτία την υλοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Α' και Β' Διαμέρισμα του Πειραιά, οι οποίες, βάσει της απαίτησης του Δήμου Πειραιά, έπρεπε να υλοποιηθούν πριν την έναρξη των εργασιών του έργου του τραμ», υπογραμμίζει η Αττικό Μετρό.

Πολλές οι εταιρείες – υπηρεσίες που έχουν συναρμοδιότητες

Ο μεγάλος αριθμός εταιρειών και υπηρεσιών που έχουν συναρμοδιότητα στο έργο ή εμπλέκονται με κάποιο τρόπο αποτελεί μια από τις αιτίες των καθυστερήσεων.
Στην ολοκλήρωση του έργου εμπλέκονται:
  • Η Αρχαιολογική Υπηρεσία: «Είναι γνωστό ότι το έργο του τραμ διέρχεται από σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους με κυριότερα τα Μακρά Τείχη. Αυτό το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα όλες οι εργασίες να υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και σε πολλές περιπτώσεις να απαιτείται άμεση τροποποίηση και επανεξέταση των εργασιών» επισημαίνει.
  • Η ΕΥΔΑΠ: «Το υφιστάμενο δίκτυο της ΕΥΔΑΠ στη διαδρομή του έργου είναι παλαιό και σε πολλές περιπτώσεις κατασκευασμένο πριν από 50 και πλέόν χρόνια, με αποτέλεσμα η ΕΥΔΑΠ να απαιτεί μεγάλες τροποποιήσεις και αντικατάσταση του υφιστάμενου δικτύου της και αντίστοιχες υποβολές μελετών για αυτές τις εργασίες αντί απλών παρακάμψεων των δικτύων που είχαν ληφθεί υπόψη κατά τη δημοπράτηση του έργου» σημειώνει η Αττικό Μετρό.
  • Η ΔΕΗ, με την οποία υπάρχουν «πολλαπλές εμπλοκές».
  • Το Φυσικό Αέριο όπου «οι προδιαγραφές υλοποίησης των έργων του απαιτούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τοποθέτησης και τήρησης αποστάσεων ασφαλείας που αποτελούν και το κύριο πρόβλημα μετατοπίσεων των αγωγών του στις οδούς από τις οποίες διέρχεται το τραμ» σημειώνεται.
  • Τα τρόλεϊ (πρώην ΗΛΠΑΠ), καθώς «απαιτήθηκε τριπλάσια από την αρχικά προβλεπόμενη τροποποίηση του δικτύου των ΗΛΠΑΠ με σκοπό την απεμπλοκή των δύο εναερίων δικτύων (Τραμ και ΗΛΠΑΠ) έργο που αιτήθηκε και ο Δήμος Πειραιά, το οποίο τροποποίησε και την υλοποίηση του έργου».
  • Ο ΟΑΣΑ: «Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και σε όλη τη διαδρομή της γραμμής του τραμ υπάρχει άμεση εμπλοκή με τον ΟΑΣΑ. Επίσης, σημαντική εμπλοκή είναι και αυτή της τροποποίησης των γεωμετρικών και κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών της οδού Τσαμαδού» εξηγεί
  • Η Περιφέρεια Αττικής: Για τις ανάγκες υλοποίησης των μελέτων, των ρυθμίσεων προσωρινών κυκλοφορικών και των αλλγών στη φωτεινή σηματοδότηση, σε περίπου 30 κόμβους προκλήθηκαν «πολλαπλές εμπλοκές, χρονοβόρες διαδικασίες και μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο, ιδιαίτερα σε θέματα παραλαβής και παράδοσης των εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης».
  • Καθυστερήσεις στην έγκριση μελετών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και φωτεινής σηματοδότησης από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του πρώην υπουργείου Υποδομών.
  • Η Τροχαία Αττικής με την οποία υπάρχει «σημαντική εμπλοκή για χρονικές καθυστερήσεις στο έργο» για την υλοποίηση των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
  • Δήμος Πειραιά: «Αιτήματα και οι απαιτήσεις του δήμου που αφορούν στην αντιμετώπιση θεμάτων που προέκυψαν μετά την υλοποίηση των μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αλλά και παρεμβάσεις που αφορούν σε επιμέρους τμήματα του έργου, οι οποίες απαιτούν τη σύμφωνη γνώμη ή την έγκριση των υπηρεσιών του δήμου. Οι συγκεκριμένες διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες» επισημαίνει η Αττικό Μετρό.
  • Δίκτυα: Σημαντικές εμπλοκές με τον ΟΤΕ «κυρίως με τις υφιστάμενες υπόγειες εγκαταστάσεις στον διάδρομο διέλευσης του τραμ» και άλλα προβλήματα από τις συναντώμενες οπτικές ίνες δικτύων κινητής τηλεφωνίας, τα υφιστάμενα δίκτυα του δήμου κτλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.