με στόχο να γίνει η περιοχή πόλος έλξης του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να προσελκύσει νέες πηγές εσόδων για τους κατοίκους.
Τη χάραξη της πίστας έχει επιμεληθεί ο αρχιτέκτονας Αθανάσιος Παπαθεοδώρου και το κόστος της θα αγγίξει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, το 50% θα καλυφθεί με τη συμμετοχή του κράτους, από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, και το υπόλοιπο μισό από ιδιωτικές επενδύσεις.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της πρότασης, η οποία θα κατατεθεί στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) το Σεπτέμβριο του 2011, το 70% του σιρκουί θα αποτελείται από τους ήδη υπάρχοντες δημόσιους δρόμους, ενώ το υπόλοιπο 30% θα κατασκευαστεί σε εκτάσεις που απομένει να αποκτηθούν.
Το σιρκουί προδιαγραφών Formula 1 θα δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζανή, ενώ παράλληλα η δενδροφύτευση σε 250 στρέμματα θα συμβάλλει στην περιβαλλοντική ανάπτυξη της περιοχής.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και η Περιφέρεια, όπως και η ΕΛΠΑ, αντιμετωπίζουν θετικά το εγχείρημα.
Τη χάραξη της πίστας έχει επιμεληθεί ο αρχιτέκτονας Αθανάσιος Παπαθεοδώρου και το κόστος της θα αγγίξει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, το 50% θα καλυφθεί με τη συμμετοχή του κράτους, από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, και το υπόλοιπο μισό από ιδιωτικές επενδύσεις.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της πρότασης, η οποία θα κατατεθεί στη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) το Σεπτέμβριο του 2011, το 70% του σιρκουί θα αποτελείται από τους ήδη υπάρχοντες δημόσιους δρόμους, ενώ το υπόλοιπο 30% θα κατασκευαστεί σε εκτάσεις που απομένει να αποκτηθούν.
Το σιρκουί προδιαγραφών Formula 1 θα δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζανή, ενώ παράλληλα η δενδροφύτευση σε 250 στρέμματα θα συμβάλλει στην περιβαλλοντική ανάπτυξη της περιοχής.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και η Περιφέρεια, όπως και η ΕΛΠΑ, αντιμετωπίζουν θετικά το εγχείρημα.
Τα "αγκάθια"
Όμως, όπως πολύ σωστά επισημαίνει το drapetsini.blogspot.com υπάρχουν αρκετά "αγκάθια", ακόμη, μέχρι να μπει το νερό στ' αυλάκι, κι εξηγούμε:
- Από 2003 μέχρι και σήμερα έχουν γίνει ούτε λίγο, ούτε πολύ πέντε διαφορετικές προτάσεις για την εκμετάλλευση της έκτασης αλλά καμία δεν έχει προχωρήσει. Η έκταση αποτελεί «φιλέτο» για διάφορα οικονομικά συμφέροντα και επιπλέον τμήματα της έχουν ενταχθεί σε κάποια σχέδια του ΟΛΠ, ο οποίος απουσίαζε ο ΟΛΠ από τη συνέντευξη.
- Η Dielpis F1 (ονομασία της πρότασης) δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τη σύμφωνη γνώμη των άλλων ιδιοκτητών της έκτασης. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς περιλαμβάνει το Δήμο Κερατσινίου –Δραπετσώνας και το Δημόσιο σε ποσοστό περίπου 31% και τις εταιρείες της Εθνικής Τράπεζας, της ΑΓΕΤ Ηρακλής (Lafarge) και των Ελληνικών Πετρελαίων σε ποσοστό 69%. Για τους οποίους ακούστηκε στη συνέντευξη Τύπου «θα συζητήσουμε με όλους που έχουν συμφέροντα από τη συγκεκριμένη έκταση…»
- Η Dielpis F1 δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τη σύμφωνη γνώμη του Bernie Ecclestone πως θα διοργανώσει αγώνες Formula 1. Απαιτείται η υπογραφή του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, του Bernie Ecclestone…
- Η διοργάνωση ενός Grand Prix είναι ένα εγχείρημα που έχει τεράστια κόστη και θα πρέπει να είναι βιώσιμο πριν ξεκινήσει να υλοποιείται, γιατί θα γίνεται κάθε χρόνο ένας αγώνας της Formula 1 και μετά θα τρέχουμε «για ένα μεσοπρόθεσμο» για να διεκπεραιώσουμε τα όποια χρέη προκύψουν από αυτό.
- Δεν ανακοινώθηκε πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Σε δύο χρόνια το πολύ από τη στιγμή που θα εξασφαλιστεί το «ΟΚ» υπάρχει η δυνατότητα να είναι όλα έτοιμα είπε ο αρχιτέκτονας.
- Δεν είναι έτοιμη η οικονομοτεχνική μελέτη. Προβλέπεται ότι ένα μεγάλο μέρος από οικονομικής πλευράς θα στηριχτεί από την Πολιτεία, η οποία ήταν απούσα σήμερα από την εκδήλωση σε επίπεδο υπουργών.
- Ακούστηκε ότι η χρηματοδότηση του έργου κόστους 100 εκατ. ευρώ θα γίνει μέσω τού προγράμματος «ΤΖΕΣΙΚΑ, που περιλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ», βέβαια πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, να εγκριθεί κ.λπ. Απαιτείται η κρατική βοήθεια για την ανάπλαση της περιοχής και του οικονομικού βάρους ανάληψης ενός αγώνα και φυσικά. Ακόμα προβλέπεται συμμετοχή του κράτους κατά 50% και ισόποση συμμετοχή των ιδιωτών.
- Χρήματα θα βρεθούν και από ιδιώτες επενδυτές αφού πάρουμε το «ΟΚ» από τη FIA, τη FOM ή όποιον άλλο αποφασίζει για τα Grand Prix, άρα απαιτείται το εμπορικό ενδιαφέρον από χορηγούς.
- Ακόμα διαβάσαμε ότι η νέα πίστα θα δημιουργήσει 3.500 νέες θέσεις εργασίας. Μακάρι, αλλά φαίνεται υπερβολικά αισιόδοξο.
- Δεν παρουσιάστηκε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ακούστηκε ότι θα συμβάλει στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και στην αύξηση του πρασίνου κατά 250 στρέμματα.
- Τέλος …μια ακόμα λεπτομέρεια, η οποία ίσως θα έπρεπε να προηγηθεί. Χρειάζεται και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι 41 δημοτικοί σύμβουλοι εκπροσωπούν τους πολίτες και θα έπρεπε να μαθαίνουν πρώτοι και να αποφασίζουν, τι νόημα έχει απλώς να επικυρώνουν αποφάσεις μονομελών οργάνων; Οι ίδιοι συμμετείχαν στις εκλογές προτείνοντας ένα πρόγραμμα για την περιοχή, δεν θα έπρεπε να ερωτηθούν πριν το τροποποιήσουν και πριν μπει ο Δήμος σε περιπέτειες οι οποίες ίσως απαιτούν και χρήματα;
- Η απόφαση του Δ.Σ. με τα σημερινά δεδομένα(;) θεωρητικά είναι μια εύκολη υπόθεση για τη δημοτική αρχή (έχει ισχυρή σιωπηλή πλειοψηφία). Πρακτικά όμως είναι μια δύσκολη απόφαση για κάθε σύμβουλο ή μέλος του «Καλή Μέρα» που έχει συνδέσει την παρουσία του με αγώνες για αναβάθμιση της περιοχής και θα ψηφίσει γνωρίζοντας επιπλέον στοιχεία, όπως και τον αντίλογο από ειδικούς για προβλήματα πόλεων που έχουν παρόμοιες πίστες ...δίπλα στο σπίτι τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.