Βρισκόμαστε στον 7ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος Formula 1. Κι όμως ο "πιτσιρικάς" βρίσκεται ένα βήμα πριν την δεύτερη συνεχόμενη κατάκτηση του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλητή...
Το Βελγικό GP σήμερα δεν στάθηκε αντάξιο της φήμης του. Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθότι η διαφορά δυναμικής των Red Bull ήταν χαοτική. Είναι ενδεικτικό ότι ο Μαρκ Γουέμπερ που στην εκκίνηση έχασε 5 θέσεις παρότι χρησιμοποίησε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα κατάφερε να τερματίσει 2ος πίσω από το Φέτελ που πήρε τη νίκη χωρίς να πιέσει στα όρια το μονοθέσιό του.
Η εκκίνηση βέβαια επιφύλασσε εκπλήξεις με το Ρόσμπεργκ να οδηγεί τον πρώτο γύρο καθότι πέρασε στα ίσα μέχρι τη La Source τους Γουέμπερ, Μάσα, Χάμιλτον και στα φρένα για τη Les Combes τον Φέτελ.
Όταν ο αγώνας άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας άρχισε να πιέζει και ξαναπέρασε μπροστά.
Από κει και πέρα ο Φέτελ δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα ειδικά από τη στιγμή που ο Χάμιλτον στην προσπάθειά του να περάσει τον Κομπαγιάσι χτύπησε με τον Ιάπωνα και βρέθηκε εκτός αγώνα.
Μετέπειτα στην μεικτή ζώνη ο Χάμιλτον δήλωσε σχετικά στις κάμερες: «Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς έγινε. Θυμάμαι ότι χτύπησα δυνατά τον τοίχο. Ήμουν μπροστά απ’ αυτόν που με χτύπησε και η επαφή σήμανε το τέλος του αγώνα για μένα. Έτσι είναι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, είναι πολλοί οι αγώνες στους οποίους δεν έχω τερματίσει φέτος. Αλλά είχαμε κάνει λάθος set –up βάλαμε πολύ κάθετη δύναμη και υστερούσαμε σε τελική. Παραταύτα ίσως κατάφερνα να ανέβω στο βάθρο».
Στη μάχη για τις δυο θέσεις πίσω από το Φέτελ έμειναν οι Αλόνσο, Γουέμπερ και Μπάτον. Ο Αυστραλός με τη Red Bull έκανε ένα πιτ στοπ λιγότερο καθότι μεγιστοποίησε τη χρήση της μέσης γόμας που χρησιμοποίησε στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Αυτό έγινε κατά λάθος λόγω πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία: «Μου ζήτησαν να μπω στα πιτ αλλά δεν άκουσα τίποτα. Επιπλέον στην εκκίνηση ενεργοποιήθηκε το σύστημα anti stall και στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα πάλευα να ανακτήσω τις θέσεις που έχασα».
Μ’ αυτή τη στρατηγική ο Γούεμπερ μπόρεσε να περάσει τον Αλόνσο λίγους γύρους πριν το τέλος. Ο Αυστραλός δε δίστασε να συγχαρεί τον Ισπανό για την αθλητική του συμπεριφορά στη φάση της μονομαχίας τους.
Ο Ισπανός αναγκάστηκε να παραχωρήσει και την 3η θέση στο Μπάτον πριν το πέσιμο της καρό σημαίας καθότι ο Βρετανός που εκκίνησε από την 13η θέση πετούσε με τη McLaren: «Αν είχα μείνει στην 13η θέση μετά την εκκίνηση θα μου ήταν πιο εύκολο να διεκδικήσω τη νίκη. Αλλά με το χάος της πρώτης στροφής ο ντι Ρέστα μου έσπασε το πλαϊνό της πίσω αεροτομής ενώ μετά ένα κομμάτι μιας άλλης αεροτομής χτύπησε τη δική μου εμπρός αεροτομή και μου έσπασε τον καθρέπτη. Ήταν τρομακτικό».
Εντυπωσίασε ο Σουμάχερ που εκκινούσε τελευταίος και κατόρθωσε να πάρει τους 10 βαθμούς της 5ης θέσης. Τόσο ο Γερμανός όσο και ο Μπάτον εκκίνησαν με τη μέση γόμα και την άλλαξαν γρήγορα ξεμπερδεύοντας απ’ αυτή την υποχρέωση. Μάλιστα στη McLaren πιστεύουν ότι ο Μπάτον θα μπορούσε να κερδίσει στον αγώνα αν δεν του έσπαγε μέρος του κάθετου πλαϊνού της πίσω αεροτομής στην αρχή.
Η 7η φετινή νίκη του Φέτελ τον έφερε αγκαλιά με τον δεύτερο τίτλο καθότι απέχει πλέον 92 βαθμούς από το Γουέμπερ και 102 βαθμούς από τον Αλόνσο. Ο 24χρονος Γερμανός μετά το τέλος του αγώνα ήταν περιχαρής: «Πρέπει να πω ότι το μονοθέσιο δούλεψε εξαιρετικά και σε σύγκριση με άλλες χρονιές εδώ ήταν πολύ ανταγωνιστικό. Είμαι χαρούμενος για το αποτέλεσμα για την εξέλιξη του αγώνα τη στρατηγική που ακολουθήσαμε και τη διαχείριση των ελαστικών. Πρέπει να διδαχτούμε από τη σημερινή μέρα και να επικεντρωθούμε στον επόμενο αγώνα».
Επόμενος αγώνας το Ιταλικό GP σε δυο βδομάδες στο ναό της ταχύτητας τη θρυλική πίστα της Μόντσα.
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη |
|
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Vettel Red Bull-Renault 1’26.44.893 |
2. Webber Red Bull-Renault + 3.741 |
3. Button McLaren-Mercedes + 9.669 |
4. Alonso Ferrari + 13.022 |
5. Schumacher Mercedes + 47.464 |
6. Rosberg Mercedes + 48.674 |
7. Sutil Force India-Mercedes + 59.713 |
8. Massa Ferrari + 1m06.076 |
9. Petrov Renault + 1m11.917 |
10. Maldonado Williams-Cosworth + 1m17.615 |
11. Di Resta Force India-Mercedes + 1m23.994 |
12. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1m31.976 |
13. Senna Renault + 1m32.985 |
14. Trulli Lotus-Renault + 1 γύρο |
15. Kovalainen Lotus-Renault + 1 γύρο |
16. Barrichello Williams-Cosworth + 1 γύρο |
17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 γύρο |
18. Glock Virgin-Cosworth + 1 γύρο |
19. Liuzzi HRT-Cosworth + 1 γύρο |
|
Ταχύτερος γύρος: Massa, 1:23.415 |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Perez Sauber-Ferrari 27 |
Ricciardo HRT-Cosworth 13 |
Hamilton McLaren-Mercedes 12 |
Buemi Toro Rosso-Ferrari 6 |
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1 |
|
|
|
Βαθμολογία μετά από 12 αγώνες σε σύνολο 19 |
|
Πιλότος: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 259 1. Red Bull-Renault 426 |
2. Webber 167 2. McLaren-Mercedes 295 |
3. Alonso 157 3. Ferrari 231 |
4. Button 149 4. Mercedes 88 |
5. Hamilton 146 5. Renault 68 |
6. Massa 74 6. Sauber-Ferrari 35 |
7. Rosberg 56 7. Force India-Mercedes 32 |
8. Schumacher 42 8. Toro Rosso-Ferrari 22 |
9. Petrov 34 9. Williams-Cosworth 5 |
10. Heidfeld 34 |
11. Kobayashi 27 |
12. Sutil 24 |
13. Buemi 12 |
14. Alguersuari 10 |
15. Di Resta 8 |
16. Perez 8 |
17. Barrichello 4 |
18. Maldonado 1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.