Colpo Grosso με αμύθητης αξίας δεκάδων κιλών ράβδων χρυσού. Πέντε Έλληνες και δύο Αμερικανοί θα οδηγηθούν ενώπιον του Εφετείου Αθηνών, κατηγορούμενοι για υπεξαίρεση "θησαυρού"....
για την είσπραξη αποζημίωσης, λόγω δήθεν απώλειάς του κατά την δήθεν μεταφορά του μέσω Ολυμπιακής Αεροπορίας.
για την είσπραξη αποζημίωσης, λόγω δήθεν απώλειάς του κατά την δήθεν μεταφορά του μέσω Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Η υπόθεση, σύμφωνα με δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας", έχει ως εξής:
Πέντε κιβώτια που περιείχαν 46 κιλά χρυσού, 142 κιλά πλατίνας και 515 κιλά άλλων μετάλλων έκαναν "φτερά" βάσει κομπίνας, που στήθηκε πριν από εννέα χρόνια.
Στην υπόθεση ενεπλάκη η Ολυμπιακή Αεροπορία, τους υπεύθυνους της οποίας επιχείρησαν να κατηγορήσουν οι δράστες, καθώς το φορτίο εμφανίστηκε με πλαστογραφημένα χαρτιά ότι "ταξίδεψε" μέσω του εθνικού αερομεταφορέα.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και δύο ασφαλιστικές εταιρείες-κολοσσοί της Αγγλίας και του Βελγίου, οι οποίες κλήθηκαν να πληρώσουν για την εξαφάνιση του χρυσού 3.000.000 δολάρια.
Από το κόλπο... στο εδώλιο
Στο εδώλιο έχουν παραπεμφθεί πέντε Ελληνες, εκ των οποίων ο ένας φυγοδικεί, για κακουργηματική πλαστογραφία, ψευδείς βεβαιώσεις και ηθική αυτουργία ή συνεργία στις πράξεις.
Πρόκειται για έναν υπάλληλο της Ολυμπιακής, έναν υπεύθυνο της εμπλεκόμενης μεταφορικής και τον οδηγό του αυτοκινήτου στο οποίο "φορτώθηκαν" τα κιβώτια, και δύο στελέχη της εταιρείας που είχε ενεργήσει ως μεσίτρια για την πώληση των πολύτιμων μετάλλων σε αμερικανική εταιρεία.
Στην απάτη εμπλέκονται και δύο υπεύθυνοι της αμερικανικής εταιρείας, εκ των οποίων ο ένας εκπροσωπείται από δικηγόρο, ενώ ο άλλος είναι άφαντος.
Τον Μάρτιο του 2002, η ελληνική εταιρεία ανακύκλωσης μετάλλων ΕΛΒΑΝ, που εδρεύει στον Ασπρόπυργο, συμφώνησε με την εταιρεία Ferromet Ο.Ε. να ενεργήσει ως μεσίτης, για να πωληθεί στο εξωτερικό μεγάλη ποσότητα μετάλλων που είχε στην κατοχή της.
Η πώληση ευδοκίμησε με αγοράστρια την αμερικανική ΡΜ Recovery INC Alloys and Metals LLC έναντι τιμήματος 1.500.000 δολαρίων ΗΠΑ.
Η παράδοση συμφωνήθηκε να γίνει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας OMG Α.G. and Co στο Hanau της Γερμανίας. Μεσολαβητής, ανάμεσα στην αγοράστρια εταιρεία και στην ελληνική Ferromet ορίστηκε ένας Σουηδός, κάτοικος Ηνωμένων Πολιτειών. Ως ημερομηνία εξαγωγής, ορίστηκε αρχικά η 27-3-2002 και στη συνέχεια η 4-4-2002. Δύο μέρες πριν, η αγοράστρια κατέβαλε, ως προκαταβολή, 900.000 δολάρια.
Τα εμπορεύματα, με μέριμνα των μεσιτών, ασφαλίστηκαν, με δικαιούχο, την ΡΜ Recovery στις ασφαλιστικές "Loyd's" του Λονδίνου, αντί 1.650.000 δολαρίων ΗΠΑ και "Naviga Ν.V., Belmarine & Henri J. Moerke Rke and Co NV", με έδρα το Βέλγιο, επίσης για το ίδιο ποσόν.
Με μεταφορέα την Ο.Α., η παράδοση συμφωνήθηκε να γίνει στις εγκαταστάσεις που διαθέτει η αμερικανική εταιρεία στη Γερμανία.
Το αεροπλάνο της Ολυμπιακής έφτασε στον προορισμό του, στη Φραγκφούρτη.
Άφαντα τα κιβώτια... άκυρος συναγερμός
Τα κιβώτια δεν αναβρέθηκαν όμως σε κανέναν χώρο του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να ειδοποιηθεί με e-mail ο γενικός διευθυντής εμπορευματικών μεταφορών της Ολυμπιακής.
Οι διαδικασίες tracing για τον εντοπισμό του φορτίου απέβησαν άκαρπες.
Στον ελληνικό αερομεταφορέα σήμανε συναγερμός, καθώς ναι μεν οι κάμερες στον χώρο παραλαβής εμπορευμάτων της Ολυμπιακής δεν είχαν καταγράψει παραλαβή των επίμαχων κιβωτίων, πλην όμως είχαν συνταχθεί έγγραφα (φορτωτική και δήλωση αποστολέα SLI) που πιστοποιούσαν ότι όχι μόνον είχαν παραληφθεί αλλά και ότι πέρασαν από τον αυστηρό ακτινολογικό έλεγχο.
Γι' αυτά τα έγγραφα κατηγορείται σήμερα υπάλληλος της Ολυμπιακής, τότε υπάλληλος υποδοχής εμπορευμάτων στην αποθήκη του εμπορευματικού σταθμού της Ολυμπιακής στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Ταξίδεψε με πλαστά έγγραφα
Σύμφωνα με τη δικογραφία, η όλη μεθόδευση δήθεν απώλειας των εμπορευμάτων ολοκληρώθηκε χωρίς ο αποστολέας (η μεσολαβήτρια εταιρεία δηλαδή) να δηλώσει ότι τα εμπορεύματα που θα ταξίδευαν ήταν αξίας ή είχαν ασφαλιστεί όπως υποχρεούτο, με σκοπό την εξαπάτηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ότι δήθεν απωλέσθηκαν με την ευθύνη της, προκειμένου να εισπράξει την ασφάλεια αυτών.
Στην πραγματικότητα ο θησαυρός υπεξαιρέθηκε για την είσπραξη αποζημίωσης λόγω δήθεν απώλειας από τις ασφαλιστικές εταιρείες και από την Ολυμπιακή, η οποία τελικά έχει πληρώσει με συμβιβασμό 275.000 ευρώ στην αμερικανική εταιρεία. Οι ασφαλιστικές καλούνται να πληρώσουν ως αποζημίωση ποσό που ξεπερνά τα 3.000.000 δολάρια.
Πέντε κιβώτια που περιείχαν 46 κιλά χρυσού, 142 κιλά πλατίνας και 515 κιλά άλλων μετάλλων έκαναν "φτερά" βάσει κομπίνας, που στήθηκε πριν από εννέα χρόνια.
Στην υπόθεση ενεπλάκη η Ολυμπιακή Αεροπορία, τους υπεύθυνους της οποίας επιχείρησαν να κατηγορήσουν οι δράστες, καθώς το φορτίο εμφανίστηκε με πλαστογραφημένα χαρτιά ότι "ταξίδεψε" μέσω του εθνικού αερομεταφορέα.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και δύο ασφαλιστικές εταιρείες-κολοσσοί της Αγγλίας και του Βελγίου, οι οποίες κλήθηκαν να πληρώσουν για την εξαφάνιση του χρυσού 3.000.000 δολάρια.
Από το κόλπο... στο εδώλιο
Στο εδώλιο έχουν παραπεμφθεί πέντε Ελληνες, εκ των οποίων ο ένας φυγοδικεί, για κακουργηματική πλαστογραφία, ψευδείς βεβαιώσεις και ηθική αυτουργία ή συνεργία στις πράξεις.
Πρόκειται για έναν υπάλληλο της Ολυμπιακής, έναν υπεύθυνο της εμπλεκόμενης μεταφορικής και τον οδηγό του αυτοκινήτου στο οποίο "φορτώθηκαν" τα κιβώτια, και δύο στελέχη της εταιρείας που είχε ενεργήσει ως μεσίτρια για την πώληση των πολύτιμων μετάλλων σε αμερικανική εταιρεία.
Στην απάτη εμπλέκονται και δύο υπεύθυνοι της αμερικανικής εταιρείας, εκ των οποίων ο ένας εκπροσωπείται από δικηγόρο, ενώ ο άλλος είναι άφαντος.
Τον Μάρτιο του 2002, η ελληνική εταιρεία ανακύκλωσης μετάλλων ΕΛΒΑΝ, που εδρεύει στον Ασπρόπυργο, συμφώνησε με την εταιρεία Ferromet Ο.Ε. να ενεργήσει ως μεσίτης, για να πωληθεί στο εξωτερικό μεγάλη ποσότητα μετάλλων που είχε στην κατοχή της.
Η πώληση ευδοκίμησε με αγοράστρια την αμερικανική ΡΜ Recovery INC Alloys and Metals LLC έναντι τιμήματος 1.500.000 δολαρίων ΗΠΑ.
Η παράδοση συμφωνήθηκε να γίνει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας OMG Α.G. and Co στο Hanau της Γερμανίας. Μεσολαβητής, ανάμεσα στην αγοράστρια εταιρεία και στην ελληνική Ferromet ορίστηκε ένας Σουηδός, κάτοικος Ηνωμένων Πολιτειών. Ως ημερομηνία εξαγωγής, ορίστηκε αρχικά η 27-3-2002 και στη συνέχεια η 4-4-2002. Δύο μέρες πριν, η αγοράστρια κατέβαλε, ως προκαταβολή, 900.000 δολάρια.
Τα εμπορεύματα, με μέριμνα των μεσιτών, ασφαλίστηκαν, με δικαιούχο, την ΡΜ Recovery στις ασφαλιστικές "Loyd's" του Λονδίνου, αντί 1.650.000 δολαρίων ΗΠΑ και "Naviga Ν.V., Belmarine & Henri J. Moerke Rke and Co NV", με έδρα το Βέλγιο, επίσης για το ίδιο ποσόν.
Με μεταφορέα την Ο.Α., η παράδοση συμφωνήθηκε να γίνει στις εγκαταστάσεις που διαθέτει η αμερικανική εταιρεία στη Γερμανία.
Το αεροπλάνο της Ολυμπιακής έφτασε στον προορισμό του, στη Φραγκφούρτη.
Άφαντα τα κιβώτια... άκυρος συναγερμός
Τα κιβώτια δεν αναβρέθηκαν όμως σε κανέναν χώρο του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα την επόμενη ημέρα να ειδοποιηθεί με e-mail ο γενικός διευθυντής εμπορευματικών μεταφορών της Ολυμπιακής.
Οι διαδικασίες tracing για τον εντοπισμό του φορτίου απέβησαν άκαρπες.
Στον ελληνικό αερομεταφορέα σήμανε συναγερμός, καθώς ναι μεν οι κάμερες στον χώρο παραλαβής εμπορευμάτων της Ολυμπιακής δεν είχαν καταγράψει παραλαβή των επίμαχων κιβωτίων, πλην όμως είχαν συνταχθεί έγγραφα (φορτωτική και δήλωση αποστολέα SLI) που πιστοποιούσαν ότι όχι μόνον είχαν παραληφθεί αλλά και ότι πέρασαν από τον αυστηρό ακτινολογικό έλεγχο.
Γι' αυτά τα έγγραφα κατηγορείται σήμερα υπάλληλος της Ολυμπιακής, τότε υπάλληλος υποδοχής εμπορευμάτων στην αποθήκη του εμπορευματικού σταθμού της Ολυμπιακής στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Ταξίδεψε με πλαστά έγγραφα
Σύμφωνα με τη δικογραφία, η όλη μεθόδευση δήθεν απώλειας των εμπορευμάτων ολοκληρώθηκε χωρίς ο αποστολέας (η μεσολαβήτρια εταιρεία δηλαδή) να δηλώσει ότι τα εμπορεύματα που θα ταξίδευαν ήταν αξίας ή είχαν ασφαλιστεί όπως υποχρεούτο, με σκοπό την εξαπάτηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ότι δήθεν απωλέσθηκαν με την ευθύνη της, προκειμένου να εισπράξει την ασφάλεια αυτών.
Στην πραγματικότητα ο θησαυρός υπεξαιρέθηκε για την είσπραξη αποζημίωσης λόγω δήθεν απώλειας από τις ασφαλιστικές εταιρείες και από την Ολυμπιακή, η οποία τελικά έχει πληρώσει με συμβιβασμό 275.000 ευρώ στην αμερικανική εταιρεία. Οι ασφαλιστικές καλούνται να πληρώσουν ως αποζημίωση ποσό που ξεπερνά τα 3.000.000 δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.