Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Σαλαμίνα: Θα γίνει... Long Island ή θα υποβαθμιστεί;


Μεγάλη συζήτηση έχει αναπτυχθεί γύρω από τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει (θετικές ή αρνητικές) στις ζωές των κατοίκων του νησιού η ζεύξη με την ηπειρωτική Αττική. Είναι η ευκαιρία της Σαλαμίνας να γνωρίσει ανάπτυξη αντίστοιχη με αυτή του Long Island, στη Νέα Υόρκη, όπου το σπίτι κοστίζει όσο μια πολυκατοικία στο Κολωνάκι ή θα υποβαθμιστεί η ποιότητα ζωής τους;...





Με την εκπεφρασμένη πρόθεση του υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων να δημοπρατηθεί το έργο της διπλής ζεύξης το 2012, χωρίς μάλιστα να ενημερωθούν καν οι δημοτικές αρχές της Σαλαμίνας, μετατρέπεται ολόκληρο το νησί σε μία... «παράκαμψη της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου» δηλώνουν οι πολέμιοι της ιδέας.

Αδιαφορία

Στη διαχρονική αδιαφορία του κράτους, δήλωσε ο δήμαρχος Γιάννης Τσαβαρής, σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής (σ.σ. εδώ μερίδιο ευθύνης έχουν, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, και οι κατά καιρούς δημοτικοί άρχοντες), προστίθεται και η ζεύξη για εύκολη πρόσβαση μέσω Σαλαμίνας στην Πελοπόννησο, έργο το οποίο ο Γιάννης Πολύζος, πρόεδρος του οργανισμού ρυθμιστικού σχεδίου και προστασίας περιβάλλοντος Αθήνας, θεωρεί υπερσχεδιασμό -αφού οι διανοίξεις και οι παρεμβάσεις στην Εθνική (Χαϊδάρι, Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα) και στην Αττική οδό μειώνουν σημαντικά το χρόνο διαδρομής μέχρι την Πελοπόννησο.
Ο δήμαρχος κατήγγειλε τις «μεθοδεύσεις Μαγκριώτη και των μανδαρίνων του που μεταφέρουν από υπουργείο σε υπουργείο τη μελέτη ζεύξης, χωρίς να έχουν την ευαισθησία να ενημερώσουν το Δήμο Σαλαμίνας, και ζήτησε να αφήσουν την τοπική κοινωνία να εκφραστεί με δημοψήφισμα αν θέλει ή όχι τη ζεύξη.

«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αποφασίσει για μας χωρίς εμάς, επειδή θέλουν να εξυπηρετήσουν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα κατασκευαστές και άλλοι», τόνισε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νίκος Κόγιας σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου ετέθη το ζήτημα επί τάπητος. «Το νησί -συνέχισε ο ίδιος- που εδώ και 50 χρόνια λειτουργεί ως ένα "δοχείο απορριμμάτων του λεκανοπεδίου", όπως έχει χαρακτηριστεί, είναι ακόμα ένας τόπος αναψυχής και σύντομης απόδρασης για τα φτωχά (κυρίως) κοινωνικά στρώματα της Αττικής. Ο πληθυσμός σε μόνιμη βάση πλέον ξεπερνά τις 60.000 και το καλοκαίρι τις 250.000 (!).

»Συνακόλουθα όμως έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ανάγκες σε όλους τους τομείς: πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, σχολική στέγη, οδικό δίκτυο, πολεοδομικός σχεδιασμός και άλλες υποδομές, θίγοντας και το πρόβλημα της ανεργίας για τους εκατοντάδες εργαζόμενους στα πορθμεία του νησιού».

Δεν θέλουμε να μετατρέψουμε το νησί σε χερσόνησο, είπε ο τέως δήμαρχος Σπύρος Σοφράς, ο οποίος (με αυτοκριτική διάθεση) χαρακτήρισε λάθος του την πρόταση για δημιουργία γέφυρας Φανερωμένης - Μεγάλου Πεύκου, στο δυτικό κομμάτι της Σαλαμίνας. Εν συντομία, οι θέσεις και οι προτάσεις των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης:

Ρούλα Νάννου: Το νησί θα επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά, θα αυξηθεί η αυθαίρετη δόμηση και θα υπάρξουν οικονομικές επιπτώσεις (κυρίως) για τους εργαζόμενους στα φέρι-μπόουτ, τους ιδιοκτήτες (σ.σ. δεν υπήρξαν επίσημες ανακοινώσεις - δηλώσεις από πλευράς τους). Θα αυξηθεί η εγκληματικότητα και ο κόσμος θα επωμιστεί το μεγάλο κόστος των διοδίων της γέφυρας. Δεν μπορεί να γίνει δημοψήφισμα για θέματα εθνικής πολιτικής.

Μπακαούκας Στάμος: Δεν υπάρχουν υποδομές να αντέξουμε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο και δύο γέφυρες, τις μεγάλες οικιστικές πιέσεις, την ενδεχόμενη αύξηση του πληθυσμού κ.λπ. Ζήτησε από τους ιδιοκτήτες φέρι-μπόουτ πιο ανταγωνιστικές τιμές εισιτηρίων. Ναι στο δημοψήφισμα, όχι στη ζεύξη.

Ομηρος Παπασάββας: Αν γίνει το έργο θα αποδυναμωθεί η τοπική οικονομία, θα έχουμε περισσότερη ρύπανση, ηχορρύπανση, περιβαλλοντική καταστροφή, αύξηση της ανεργίας (εργαζόμενοι στα φέρι-μπόουτ), αποδυνάμωση της τοπικής οικονομίας. Οχι στη γέφυρα. Ζήτησε παρέμβαση του δημάρχου να μην ενταχθεί το έργο στο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας-Αττικής.

Συμφέροντα

Γεωργία Γκαβογιάννη: Η ζεύξη είναι ενταγμένη σε ένα γενικότερο σχεδιασμό που εξυπηρετεί τα συμφέροντα μονοπωλιακών ομίλων που προσπαθούν να μειώσουν το χρόνο μεταφοράς των εμπορευμάτων. Δεν εξυπηρετεί το λαό της Σαλαμίνας. Να γίνουν έργα υποδομών και να δοθούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ που οφείλει το κράτος στο δήμο από παρακρατηθέντες φόρους. Αν γίνει (τελικώς) γέφυρα, να κατασκευαστεί από δημόσιο φορέα, με δωρεάν χρήση από τους δημότες. Να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους στις κοινοπραξίες.

Στη συνεδρίαση πέρασε η πρόταση του δημάρχου Γιάννη Τσαβαρή που συνίσταται στο τρίπτυχο:

«Υλοποίηση μέσα από ένταξη σε συγκεκριμένο οικονομικό πρόγραμμα (εθνικό ή ευρωπαϊκό), όλες οι σημερινές αναγκαίες παρεμβάσεις για την καλύτερη, σε όλους τους τομείς, λειτουργικότητα του νησιού μας.
»Αποδοχή από κοινού με τους αρμόδιους φορείς δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για την υλοποίησή τους και
»Μετά από αυτά, διενέργεια δημοψηφίσματος από τους δημότες του νησιού για τη ζεύξη».

 Και οι υπέρμαχοι

Στο facebook, κάτοικοι του νησιού, υπέρμαχοι της ιδέας, έχουν δημιουργήσει τη δική τους ομάδα. Στα επιχειρήματα που προβάλουν συγκαταλέγεται και η άρση της απομόνωσης, την οποία υφίστανται, όποτε οι ναυτεργάτες αποφασίζουν απεργία.

"Δείτε τα κοστολόγιο ..και τις αναλογίες , Εδώ είναι μια απόσταση 2 λεπτών με το αυτοκίνητο και 25 λεπτά με το ferry και απο κόστος διαδρομής...300 ευρώ τον μήνα για να βγάλεις ενα μεροκάματο 800 ευρώ. Και εξακολουθούν οι πλοιοκτήτες να μην δίνουν κάρτα διαδρομής.. !!!! Παντού υπάρχουν κάρτες σε ολα τα δρομολόγια με ειδικές εκπτώσεις ..εδώ ,..τίποτα όλα για την τσέπη τους και ας είμαστε εμείς που τους τρέφουμε συνεχεία..!!!!!", λένε χαρακτηριστικά, τονίζοντας:


"Αυτή τη στιγμή υπάρχει πλεόνασμα φέρυ στο λιμάνι. Δεν έχουν που να τα δέσουν οι πλοιοκτήτες. Κι επιτέλους, δε θα καταργηθούν τα πλοία. Θα υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής.H πορθμειακή γραμμή Σαλαμίνας – Περάματος παραμένει μία από τις ακριβότερες γραμμές στην Ευρώπη, στον τομέα των μεταφορών και, μετά από πολύμηνες κινητοποιήσεις και διαβουλεύσεις, καταλήξαμε στο να διεκδικούμε «επιεικώς» την έκπτωση του 30% στη μηνιαία κάρτα".



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.