Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Προς συζήτηση στο υπουργικό το νομοσχέδιο για τους φρουρούς στα εμπορικά πλοία

Όλο το νομοσχέδιο

Στη γενική γραμματεία της κυβέρνησης προκειμένου να εισαχθεί για συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο, απέστειλε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη το σχέδιο νόμου για την «Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από Ένοπλους Ιδιώτες Φρουρούς σε Εμπορικά Πλοία και άλλες διατάξεις», μετά την ολοκλήρωση της σχετικής δημόσιας διαβούλευσης...
 Το νομοσχέδιο προβλέπει την έκδοση άδειας με υπογραφή του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, για παροχή υπηρεσιών από μέχρι 6 φρουρούς σε υπό ελληνική σημαία εμπορικό πλοίο το οποίο δεν θα εκτελεί ενδομεταφορές, με σκοπό την άμυνα από επιθέσεις που συνιστούν πειρατεία.


Η σχετική άδεια θα εκδίδεται εντός δεκαπέντε ημερών από την υποβολή πλήρους φακέλου, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Η ισχύς της άδειας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 6 μήνες.


Στο νομοσχέδιο αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής, «Ο Στέφενσων», που σε ανακοίνωσή τους μιλούν για προβοκατόρικο και τυχοδιωκτικό σχέδιο νόμου και καλούν το διεθνές συνδικαλιστικό κίνημα να αντιδράσει.

Αναλυτικά, ολόκληρο το νομοσχέδιο:


Σχέδιο Νόμου για την «Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από Ένοπλους Ιδιώτες Φρουρούς σε Εμπορικά Πλοία και άλλες διατάξεις»



ΜΕΡΟΣ Α΄

Άρθρο 1

Παροχή υπηρεσιών από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς


Επιτρέπεται με άδεια που εκδίδεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, η παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε υπό ελληνική σημαία εμπορικό πλοίο που δεν εκτελεί πλόες θαλασσίων ενδομεταφορών και διαπλέει θαλάσσιες περιοχές εκτεθειμένες σε κίνδυνο πειρατείας, για την προστασία των επιβαινόντων, του πλοίου και του φορτίου αυτού από επιθέσεις που συνιστούν πειρατεία.

Άρθρο 2

Όροι και προϋποθέσεις έκδοσης άδειας

1. Η άδεια του άρθρου 1 εκδίδεται:
α) κατόπιν υποβολής φακέλου στον οποίο περιλαμβάνεται αίτηση του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή του πλοίου που περιέχει στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου που διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη ο πλους, η κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου, οι συνιστώμενες από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Πρακτικές Βέλτιστης Διαχείρισης και οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου.
β)  εντός δεκαπέντε ημερών από την υποβολή πλήρους φακέλου, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα για συγκεκριμένο πλοίο και φέρεται επί αυτού σε πρωτότυπο. 
2.  Η ισχύς της άδειας δύναται να είναι έξι ή δώδεκα μηνών, σύμφωνα με την αίτηση και παρατείνεται αυτοδίκαια στην περίπτωση που αυτή λήξει ενώ το πλοίο βρίσκεται σε πλου και μέχρι τον κατάπλου του σε λιμένα που επιτρέπεται η αποβίβαση των ιδιωτών φρουρών και του εξοπλισμού τους.
Η άδεια δύναται να ανανεώνεται κατόπιν αιτήσεως του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή του πλοίου πριν τη λήξη της, εφόσον εξακολουθούν να ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις έκδοσής της.
3. Για την έκδοση ή την ανανέωση της άδειας καταβάλλεται από τον αιτούντα τέλος:
α) δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, εφόσον η διάρκεια ισχύος της είναι έξι μηνών,
β) τριών χιλιάδων πεντακοσίων (3.500) ευρώ, εφόσον η διάρκεια ισχύος της είναι δώδεκα μηνών.
 Τα παραπάνω ποσά περιέρχονται ως έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και εγγράφονται στον οικείο ΚΑΕ του ειδικού φορέα της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων. Με κοινή Απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών, Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δύναται να επανακαθορίζεται ο μέγιστος χρόνος ισχύος της άδειας και το ποσό του καταβαλλόμενου τέλους, για τις άδειες που εκδίδονται μετά τη θέση σε ισχύ της Απόφασης αυτής.

4. Η άδεια ανακαλείται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής αν εκλείψει έστω και μία από τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την έκδοσή της. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, η οποία εκδίδεται αφού ληφθούν υπόψη η εν γένει διαμορφούμενη κατάσταση στο φαινόμενο της πειρατείας και το αντίστοιχο επίπεδο ασφαλείας όπως διαμορφώνεται για την αντιμετώπισή της διεθνώς, δύνανται να ανακληθεί ή να ανασταλεί αιτιολογημένα η ισχύς άδειας που έχει ήδη εκδοθεί.
5. Οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί δεν μπορεί να είναι ηλικίας μικρότερης των εικoσιενός ετών, δεν μπορεί να έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα σε στερητική της ελευθερίας ποινή μεγαλύτερη των έξι μηνών για οποιοδήποτε αδίκημα που τελέσθηκε με δόλο και πρέπει να αποτελούν προσωπικό εταιρείας με την οποία ο ενδιαφερόμενος πλοιοκτήτης ή διαχειριστής πλοίου υποχρεούται να συνάπτει σύμβαση και η οποία είναι εγκαταστημένη και λειτουργεί νομίμως στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή και διαθέτει αναγνωρισμένη πιστοποίηση ποιότητας (ISO) για την παροχή υπηρεσιών που προβλέπονται στον παρόντα νόμο. Η συνδρομή κάθε όρου και προϋπόθεσης που αφορά τους ένοπλους ιδιώτες φρουρούς βεβαιώνεται από την εταιρεία και εξασφαλίζεται στο πλαίσιο της σύμβασης με τον πλοιοκτήτη ή τον διαχειριστή του πλοίου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών, Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, δύναται να αποκλείεται η έκδοση άδειας του άρθρου 1 για εταιρείες που είναι εγκαταστημένες και λειτουργούν σε συγκεκριμένα κράτη.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και Προστασίας του Πολίτη, για την έκδοση της οποίας λαμβάνονται υπόψη οι εκάστοτε ισχύουσες σχετικές οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν:
α) τα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια και το υπόδειγμα αυτής.
β) τα στοιχεία που πρέπει να περιέχει ο φάκελος με την αίτηση του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή πλοίου που υποβάλλεται σύμφωνα με την περίπτωση (α) της παραγράφου 1.
γ) τις περιοχές υψηλού κινδύνου.
δ) τις διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε περιπτώσεις παράβασης των όρων της άδειας.
ε)  τη διαδικασία αναφοράς του συμβάντος μετά το πέρας αυτού.
στ) κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη ρυθμίζονται τα περί εισόδου/εξόδου στη/από τη χώρα και μεταφοράς στο/από το πλοίο όπλων και πυρομαχικών, που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών του παρόντος νόμου από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε πλοίο οποιασδήποτε σημαίας που βρίσκεται σε ελληνικό λιμένα ή αγκυροβόλιο.
8.  Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη καθορίζονται τα προσόντα, η πιστοποίηση και λοιπές λεπτομέρειες που αφορούν προσωπικό ιδιωτών ενόπλων φρουρών που διατίθενται σε πλοία από εταιρείες που λειτουργούν στην Ελλάδα.





Άρθρο 3

Δικαιώματα ναυτικών

Οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί του παρόντος νόμου δεν αποτελούν μέλη του πληρώματος του πλοίου.  Ο πλοιοκτήτης ή ο διαχειριστής του πλοίου ενημερώνει άμεσα και εγγράφως δια του πλοιάρχου του πλοίου τα μέλη του πληρώματος περί της έκδοσης της άδειας. Ναυτικός μέλος πληρώματος του πλοίου που μετά την έκδοση της άδειας παροχής υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών δεν επιθυμεί να παρέχει εργασία επί του πλοίου, ενημερώνει γραπτώς τον πλοίαρχο δικαιούμενος σε παλιννόστηση με δαπάνες του πλοιοκτήτη ή του διαχειριστή του πλοίου. 


Άρθρο 4

Χρήση όπλων

1.  Οι ένοπλοι ιδιώτες φρουροί που παρέχουν υπηρεσίες επί του πλοίου σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, τελούν υπό την εξουσία του πλοιάρχου. Χρήση όπλων είναι δυνατή εντός των περιοχών υψηλού κινδύνου για την αντιμετώπιση κινδύνου που απειλεί άμεσα τους επιβαίνοντες του πλοίου, το πλοίο ή το φορτίο αυτού κατόπιν εντολής του πλοιάρχου και μόνο στο βαθμό και στην έκταση που απαιτείται για την αποτροπή του κινδύνου.
2.  Τα όπλα και τα πυρομαχικά των ενόπλων ιδιωτών φρουρών φυλάσσονται εντός του πλοίου σε χώρο όπου έχουν πρόσβαση από κοινού ο πλοίαρχος ή ο αντικαταστάτης του και ο επικεφαλής των ενόπλων ιδιωτών φρουρών ή ο αντικαταστάτης του που αναφέρονται ονομαστικά στην άδεια.
3. Κατά τον διάπλου πλοίου από περιοχές υψηλού κινδύνου για πειρατική επίθεση, η χρήση των όπλων και των πυρομαχικών ενόπλων ιδιωτών φρουρών δύναται να απαγορευθεί αν, από διατιθέμενα στοιχεία για το επίπεδο ασφαλείας δοθεί εντολή από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής ή από άλλη ελληνική στρατιωτική αρχή ή αλλοδαπή στρατιωτική αρχή που δρα στις περιοχές αυτές για την καταπολέμηση της πειρατείας ή αν ο πλοίαρχος δώσει προς τούτο εντολή.


Άρθρο 5

Υποχρεώσεις πλοιάρχου ελληνικού πλοίου

Ο πλοίαρχος του πλοίου το οποίο έχει εφοδιασθεί με την άδεια του άρθρου 1 υποχρεούται, εφόσον απαιτείται, να ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές παράκτιου κράτους εντός των χωρικών υδάτων του οποίου διαπλέει ή σε λιμένα ή αγκυροβόλιο του οποίου καταπλέει περί της ύπαρξης στο πλοίο όπλων και πυρομαχικών ενόπλων ιδιωτών φρουρών, του αριθμού, του είδους και της ποσότητας αυτών καθώς και του χώρου φύλαξής τους, επιδεικνύοντας την άδεια.  Η ίδια υποχρέωση του πλοιάρχου υφίσταται αν το αίτημα προέρχεται από κυβερνήτη πολεμικού πλοίου οποιουδήποτε κράτους στην ανοιχτή θάλασσα.




Άρθρο 6

Υποχρεώσεις πλοιάρχου πλοίου ξένης σημαίας

Πλοίαρχος πλοίου υπό ξένη σημαία υποχρεούται εικοσιτέσσερις (24) ώρες πριν τον κατάπλου σε ελληνικό λιμένα ή αγκυροβόλιο να ενημερώνει εγγράφως την αρμόδια Λιμενική Αρχή σε περίπτωση που επί αυτού επιβαίνουν ένοπλοι ιδιώτες φρουροί ή/και βρίσκονται στο πλοίο όπλα και πυρομαχικά που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών και να συμμορφώνεται με τις τυχόν παρεχόμενες οδηγίες. Η ενημέρωση αυτή αφορά τον αριθμό, το είδος και την ποσότητα των όπλων και των πυρομαχικών καθώς και τον χώρο φύλαξής τους επί του πλοίου καθώς και τον εφοδιασμό του πλοίου με τη σχετική άδεια των αρχών της σημαίας του πλοίου. Την ίδια υποχρέωση ενημέρωσης και συμμόρφωσης έχει ο πλοίαρχος πλοίου υπό ξένη σημαία σε περίπτωση που ερωτηθεί από κυβερνήτη πλωτού μέσου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ή ελληνικού πολεμικού πλοίου ή από τα Κέντρα Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ή του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, όταν το υπό την διακυβέρνησή του πλοίο βρίσκεται εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων.



Άρθρο 7

Γενική απαγόρευση

1. Απαγορεύεται εντός της ελληνικής επικράτειας οποιαδήποτε χρήση όπλων και  πυρομαχικών, συμπεριλαμβανομένης και της συντήρησης αυτών, που μεταφέρονται ή βρίσκονται σε πλοίο υπό ξένη σημαία.
2.Υπό την επιφύλαξη της παραγράφου 7 του άρθρου 2 και του άρθρου 6 όσον αφορά τη συμμόρφωση με χορηγούμενες από Λιμενική Αρχή οδηγίες,  όπλα και πυρομαχικά που βρίσκονται σε κάθε πλοίο και σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών πρέπει να είναι σε ειδικό κλειδωμένο χώρο επί αυτού, όταν το πλοίο βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας.




Άρθρο 8

Κυρώσεις

1. Εφόσον δεν  προβλέπεται βαρύτερη ποινή από άλλες διατάξεις,  τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι εννέα (9) μηνών ή χρηματική ποινή:
α. ένοπλος φρουρός που επιβαίνει σε πλοίο χωρίς άδεια καθώς και όταν αυτός παραβαίνει τις υποχρεώσεις των άρθρων 4 και 7.
β. ο πλοιοκτήτης ή ο διαχειριστής του πλοίου, ο πλοίαρχος και η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας που προβλέπονται στον παρόντα νόμο εφόσον με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ενέκριναν ή συναίνεσαν στην επιβίβαση ενόπλων φρουρών στο πλοίο χωρίς άδεια.
γ. ο πλοίαρχος πλοίου υπό ξένη σημαία που παρέβη τις διατάξεις του άρθρου 6.
2.  Όπλα και πυρομαχικά ενόπλων ιδιωτών φρουρών επί πλοίου υπό ελληνική ή ξένη σημαία που βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια, για τα οποία δεν έχει εκδοθεί άδεια των αρχών της σημαίας του πλοίου, κατάσχονται και περιέρχονται στο Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή.  Η κατάσχεση δεν αίρεται ακόμα και αν η άδεια των αρχών της σημαίας επιδειχθεί μεταγενέστερα ή εκδοθεί μεταγενέστερα έστω και με αναδρομική ισχύ.



Άρθρο 9

Εφαρμογή των διατάξεων

Οι διατάξεις του παρόντος Μέρους εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς, ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής ασφάλειας και γραφεία ιδιωτικών ερευνών.



ΜΕΡΟΣ Β΄
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο  10

1.    Το άρθρο 197 του ν.4442/1929 «Περί κυρώσεως του από 21 Σεπτεμβρίου 1926 Νομοθετικού Διατάγματος «περί στρατιωτικών και ναυτικών εισφορών και ναυλώσεων» (Α΄ 339) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 197
Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων
1. Στον Πειραιά εδρεύει Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων (εφεξής ΔΕΝΕΝ), η οποία συγκροτείται ανά διετία με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και αποτελείται από:
α.) Έναν (1) Πρωτοδίκη Πειραιά της Πολιτικής ή Διοικητικής Δικαιοσύνης, ως Πρόεδρο
β) Τον Προϊστάμενο του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής
γ) Έναν (1) ανώτερο υπάλληλο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του Υπουργείου Οικονομικών
δ) Τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Παλλαϊκής Άμυνας-Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής
ε) Έναν (1) Τεχνικό Αξιωματικό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. της Διεύθυνσης Ελέγχου Πλοίων του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής
στ) Δύο (2) μέλη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (εφεξής ΝΕΕ), από τα οποία το ένα από την επιβατηγό και το άλλο από τη φορτηγό ναυτιλία.
2. Καθήκοντα εισηγητή εκτελεί ο Διευθυντής  της Διεύθυνσης Παλλαϊκής Άμυνας-Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής. Καθήκοντα Γραμματέα εκτελεί ένας κατώτερος Αξιωματικός ΛΣ από τους υπηρετούντες στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.
3. Με την απόφαση ορισμού των μελών της Επιτροπής ορίζονται και τα αναπληρωματικά μέλη ως εξής:
α) Του Πρωτοδίκη, άλλος Πρωτοδίκης
β) Του Προϊσταμένου του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ελέγχου Πλοίων του ιδίου Κλάδου.
γ) Του ανωτέρου υπαλλήλου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του Υπουργείου Οικονομικών, άλλος ανώτερος υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
δ) Του Διευθυντή της Διεύθυνσης Παλλαϊκής Άμυνας-Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης και Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο Τμηματάρχης του Τμήματος Επιτάξεων-Ναυλώσεων  της συγκεκριμένης Διεύθυνσης.
ε) Του Τεχνικού Αξιωματικού ΛΣ της Διεύθυνσης Ελέγχου Πλοίων του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, άλλος Τεχνικός Αξιωματικός ΛΣ της ιδίας Διεύθυνσης.
στ) Των δύο (2) μελών του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, άλλα δύο (2) μέλη από τον ίδιο φορέα, από τα οποία το ένα (1) από την επιβατηγό και το άλλο  από τη φορτηγό ναυτιλία.
ζ) Αναπληρωτής του Γραμματέα, ένας κατώτερος Αξιωματικός ΛΣ από τους υπηρετούντες στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.
4. Τα θέματα  συγκρότησης, λειτουργίας και λήψης αποφάσεων της Επιτροπής ρυθμίζονται από τα άρθρα 13, 14 και 15 του ν.2690/99 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 45 Α΄).»
2.    Το άρθρο 198 του ν.4442/1929 (ΦΕΚ 339 Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 198
Αποφάσεις-Γνωμοδοτήσεις ΔΕΝΕΝ
1. Η Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων αποφασίζει σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4442/1929, όπως  τροποποιήθηκε και ισχύει:
α) Για την πληρωμή ναύλου
β) Για την παροχή αποζημίωσης για τη ναυτική επίταξη
γ) Για τις ζημιές των πλοίων, πλοιαρίων και γενικά ναυπηγημάτων που προήλθαν από ασυνήθη χρήση.
δ) Για την παροχή προκαταβολών στις επιτάξεις και ναυλώσεις
2. Επίσης η Επιτροπή γνωμοδοτεί για κάθε θέμα επίταξης ή ναύλωσης που παραπέμπεται σ΄ αυτήν από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη καθώς και για κάθε απαίτηση που αφορά  ζημιές της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1.»
3.    Το άρθρο 199 του ν.4442/1929 (Α΄ 339) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 199
 Επιτάξεις βιομηχανικών μονάδων
1. Στη Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων του άρθρου 197, για τις εκτιμήσεις που έχουν σχέση με την επίταξη βιομηχανικών μονάδων και ιδίως ναυπηγείων, δεξαμενών και εργοστασίων, ο Προϊστάμενος του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής αντικαθίσταται από το Διευθυντή Διευθύνσεως Δ2 του Δ΄ Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και  τα  δύο μέλη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος από δύο εκπροσώπους του Βιομηχανικού Κλάδου που θα υποδεικνύονται από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά. Τα λοιπά μέλη της Επιτροπής παραμένουν τα ίδια.
2. Ως αναπληρωτές των μελών της παραγράφου 1  ορίζονται οι εξής:
α) Του Διευθυντή Διεύθυνσης Δ2 του Δ΄ Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ο αρχαιότερος των Τμηματαρχών της παραπάνω Διεύθυνσης.
β) Των δύο εκπροσώπων του Βιομηχανικού Κλάδου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, άλλοι δύο εκπρόσωποι από τον ίδιο φορέα.
3. Η Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων με τη σύνθεση που καθορίζεται στο παρόν άρθρο, αποφασίζει:
α) Για την παροχή αποζημίωσης στις απαιτήσεις που προέρχονται από επίταξη των βιομηχανικών μονάδων της παραγράφου 1.
β) Για κάθε ζήτημα σχετικό με την αμοιβή του προσωπικού
γ) Για τις ζημιές από ασυνήθη χρήση των  ναυπηγείων, δεξαμενών και βιομηχανικών εργοστασίων που επιτάχθηκαν.
δ) Για την παροχή είδους και ποσού προκαταβολών έναντι επιτάξεων μέχρι του ενός τρίτου του προβλεπομένου για την αποζημίωση ποσού.
ε) Για τον συντελεστή με βάση τον οποίο θα γίνει η πληρωμή των εργοστασίων στο ναυπηγείο, στη δεξαμενή και στο εργοστάσιο.»
4.    Το άρθρο 200 του ν.4442/1929 (Α΄ 339) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 200
Γνωμοδοτική Επιτροπή Ναυλώσεων
1. Στον Πειραιά εδρεύει  Γνωμοδοτική Επιτροπή Ναυλώσεων η οποία είναι τριμελής, συγκροτείται ανά διετία με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και αποτελείται από:
α) Έναν (1) ανώτερο Αξιωματικό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ από τους υπηρετούντες στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή άλλον ανώτερο Αξιωματικό ΛΣ –ΕΛ.ΑΚΤ.
β) Δύο (2) μέλη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, από τα οποία το ένα  από την επιβατηγό  και το άλλο  από τη φορτηγό ναυτιλία. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής θα μετέχει μόνο το ένα (1) μέλος του Ν.Ε.Ε., ανάλογα με το εξεταζόμενο θέμα. Ως αναπληρωτές θα ορίζονται δύο (2) μέλη του Ν.Ε.Ε., από τα οποία το ένα  από την επιβατηγό  και το άλλο  από τη φορτηγό ναυτιλία.
γ) Έναν (1) Τεχνικό Αξιωματικό ΛΣ από τους υπηρετούντες στη Διεύθυνση Ελέγχου Πλοίων του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, με αναπληρωτή έναν (1) Τεχνικό Αξιωματικό ΛΣ από την ίδια Διεύθυνση του Αρχηγείου.
2. Τα  μέλη της Επιτροπής (τακτικά και αναπληρωματικά) που προβλέπονται στις περιπτώσεις (β) και (γ) της παραγράφου 1, ταυτίζονται με τα μέλη που συμμετέχουν στη Διοικητική Επιτροπή Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων του άρθρου 197.
3. Η  Γνωμοδοτική Επιτροπή Ναυλώσεων διενεργεί μειοδοτικούς διαγωνισμούς για ναυλώσεις πλοίων για κρατικές μεταφορές και γνωμοδοτεί εγγράφως πριν από την υπογραφή του ναυλοσυμφώνου για το αν οι όροι του συμφέρουν το Δημόσιο.
4. Οι ενστάσεις κατά των πράξεων της Επιτροπής εκδικάζονται από την Επιτροπή Αξιολόγησης Ενστάσεων – Προσφυγών του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής».
5.    Το άρθρο 201 του ν.4442/1929 (Α΄ 339) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 201
Ειδική Επιτροπή Προκαταβολών
 1. Στον Πειραιά  εδρεύει  Ειδική Επιτροπή Προκαταβολών για επιτάξεις και ναυλώσεις,  η οποία συγκροτείται ανά διετία με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και αποτελείται από τα εξής μέλη της Διοικητικής Επιτροπής Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων του άρθρου 197:
α) Έναν (1) Πρωτοδίκη Πειραιά της Πολιτικής ή Διοικητικής Δικαιοσύνης, ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή άλλον Πρωτοδίκη Πειραιά.
β) Τον Προϊστάμενο του Κλάδου Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, με αναπληρωτή τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Ελέγχου Πλοίων του συγκεκριμένου Κλάδου του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.
γ) Δύο (2) μέλη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, από τα οποία το ένα από την επιβατηγό και το άλλο από τη φορτηγό ναυτιλία. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής θα μετέχει  το ένα (1)  μέλος του Ν.Ε.Ε. , ανάλογα με το εξεταζόμενο θέμα. Αναπληρωτές θα ορίζονται δύο (2) μέλη του Ν.Ε.Ε., από τα οποία το ένα από την επιβατηγό και το άλλο  από τη  φορτηγό ναυτιλία.
2. Η Επιτροπή γνωμοδοτεί για τη χορήγηση προκαταβολής ναύλου σε περιπτώσεις μακροχρόνιας επίταξης ή ναύλωσης πλοίου, πλοιαρίου ή άλλου πλωτού μέσου σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία για το θέμα αυτό.»
6.    Η παράγραφος 2 του άρθρου 3 του α.ν. 1316/1938 «Περί συμπληρώσεως διατάξεων των Νόμων 4442 και 111 (1936) «Περί στρατιωτικών εισφορών και ναυλώσεων» (Α΄ 266) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ο διαγωνισμός της παραγράφου 1  διενεργείται από τη  Γνωμοδοτική Επιτροπή Ναυλώσεων του άρθρου 200 του ν.4442/1929 «Περί κυρώσεως του από 21 Σεπτεμβρίου 1926 Νομοθετικού Διατάγματος «περί στρατιωτικών και ναυτικών εισφορών και ναυλώσεων» (Α΄ 339), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.»


Άρθρο 11

1. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011 «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου − Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση−Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (Α΄ 180), προστίθεται περίπτωση ια’ ως ακολούθως:
«ια) Από τις διατάξεις της περίπτωσης (ι΄) εξαιρούνται οι απόφοιτοι παραγωγικών σχολών του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτικών Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και στον τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.). Οι παραπάνω ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Δημόσιο από την κατάταξή τους και προαιρετικά στους συναφείς με την ιδιότητά τους (Μηχανικοί, Ιατροί) ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς».
2. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 27 του ν. 3863/2010 «Νέο Ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις, ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις» (Α΄ 115), προστίθεται πέμπτο εδάφιο ως ακολούθως:
«Από τις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου εξαιρούνται  οι απόφοιτοι παραγωγικών σχολών του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι πριν την κατάταξη τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτικών Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και στον τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ε.Τ.Α.Α. Τα άτομα αυτά ασφαλίζονται υποχρεωτικά στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από την κατάταξή τους και προαιρετικά στους συναφείς με την ιδιότητα τους (Μηχανικοί, Ιατροί) ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς».


Άρθρο 12

Στο άρθρο 14 του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α΄ 35), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 38 του ν. 4029/2011 «Εθελοντισμός στο Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή και στο Πυροσβεστικό Σώμα και άλλες διατάξεις» (Α΄ 245) προστίθεται παράγραφος  9 ως ακολούθως:
«9. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις καθιέρωσης και χορήγησης υπερωριακής απογευματινής, νυχτερινής απασχόλησης καθώς και απασχόλησης Κυριακών  και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας σε στελέχη Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ.  που είναι αποσπασμένα ή διατίθενται στα Γραφεία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη και του Γενικού Γραμματέα Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας.».
 

Άρθρο 13
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη μπορούν να συγκροτούνται και να ορίζονται μέλη αμειβόμενων συλλογικών οργάνων (επιτροπών και ομάδων εργασίας) αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, να καθορίζονται οι αρμοδιότητές τους, να προσδιορίζεται ο τρόπος αποζημίωσης των μελών τους καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία τους.


Άρθρο 14
Για την αντιμετώπιση των άμεσων και επιτακτικών αναγκών στελέχωσης των Υπηρεσιών Ασύλου, Πρώτης Υποδοχής και της Αρχής Προσφυγών, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3 και 9 του ν. 3907/2011 «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου και Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ «σχετικά με τους κοινούς κανόνες και διαδικασίες στα κράτη−μέλη για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών» και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 7) και της παρ. 8 του άρθρου 40 του ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο−βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» (Α΄ 226), επιτρέπεται και η μετάταξη, απόσπαση ή μεταφορά προσωπικού από Ο.Τ.Α. α΄και β΄ βαθμού.


Άρθρο 15

Για τα αδικήματα που διώκονται κατ΄ έγκληση και φέρεται ότι διαπράχθηκαν από αστυνομικό, λιμενικό ή πυροσβεστικό υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και εξαιτίας αυτών δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 275, 409 - 413 και 417 – 429 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.



Άρθρο 16

1.  Στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού και στο Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων, περιέρχεται ως πόρος σε ποσοστό 68% και 32% αντίστοιχα:
α.  ποσοστό 5% επί των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών καθώς και επί των ποσών που προκύπτουν από τη μετατροπή των στερητικών της ελευθερίας ποινών.
β.  το ποσό που προέρχεται από την εκποίηση των πάσης φύσεως πλεοναζόντων και μη αναγκαιούντων ή πεπαλαιωμένων κινητών πραγμάτων ιδίως υλικών, εφοδίων, μηχανημάτων, παντός είδους τροχοφόρων και πλωτών μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας, που χαρακτηρίζονται πέραν οικονομικής εκμετάλλευσης (Π.Ο.Ε.). Τα ανωτέρω υλικά παραδίδονται στις αρμόδιες υπηρεσίες του Στρατού Ξηράς και ακολουθείται η ισχύουσα διαδικασία για την εκποίηση πολεμικού υλικού.
2.  Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ν.663/1977 «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων του Κώδικος Ποινικής Δικονομίας, του Ποινικού Κώδικος και του Κώδικος «περί τελών χαρτοσήμου, αναφερομένων εις τα δικαστικά έξοδα και τέλη της ποινικής διαδικασίας και άλλων τινών διατάξεων» (Α΄ 215), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 του ν.2145/1993 «Ρύθμιση θεμάτων εκτελέσεως ποινών, επιταχύνσεως και εκσυγχρονισμού των διαδικασιών απονομής της δικαιοσύνης και άλλων θεμάτων» (Α΄ 88) αντικαθίσταται ως εξής :
«1. Τα ποσά των επιβαλλόμενων σε χρήμα ποινών καθώς και τα ποσά που προκύπτουν από τη μετατροπή των στερητικών της ελευθερίας ποινών, προσαυξάνονται κατά την είσπραξη κατά ποσοστό ενενήντα επτά τοις εκατό (97%)».
3. Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος άρθρου καθορίζονται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Προστασίας του Πολίτη».


Άρθρο 17
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλουμε τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.


Αθήνα,        2012

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ  ΓΡ.  ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ






ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ






ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΑΣ


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ






ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ




ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ



ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ





ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ    ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ




ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ




ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ

1 σχόλιο:

  1. Το νομοσχέδιο αυτό δεικνύει κατά το μάλλον πόσο άσχετος είναι για πολλοστή φορά ο ΑΕΡΓΟΣ Παπουτστής οι διάφοροι ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ και ΑΣΧΕΤΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ του... Το μόνο που θα καταφέρουν είναι να φύγουν όλα τα πλοία από την Ελληνική Σημαία. Αφού βρε καθυστερημένοι δεν έχετε ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ γιατί δεν κάνετε τουλάχιστον τον κόπο να ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΤΕ μια νομοθεσία ενός άλλου κράτους που όντως λειτουργεί; ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.